Augustibebis 2012
Sowe81: Jag går hos Helena. Hon är också jättebra. Ska du gå på de här temakvällarna de har i maj?
Sowe81: Jag går hos Helena. Hon är också jättebra. Ska du gå på de här temakvällarna de har i maj?
Sowe81: Är nog samma som ni ska på men min är lite tidigare i maj. 10/5 och sen avslappningen veckan efter.
Hejåhå: och alla ni andra i samma sits. Lustigt att ni just pratar om det nu. Pratade precis med min bästa kompis som precis fått barn. Han ska döpas 21/7 å jag ska va gudmor. Har bf 23/8 å nojar över att inte fixa å åka från Sthlm till Kalmar å tillbaka då. Är ju visserligen en hel månad men man bet ju inte hur läget är då...
Får väl göra som de flesta skriver, satsa på att vara med så får man se sen om det inte skulle gå.
Ang. Vikarie så kommer min redan nästa v och jag ska introducera henne under maj sedan tar hon över mitt område redan 1/6 trots att jag jobbar till 20/7. Jag får hjälpa till på ett annars område sista tiden. Jag nojar mest över att hon ska ställa till mitt område å fatta massa konstiga beslut eller inte följa upp saker i tid så att jag får städa upp när/om jag kommer tillbaka.
Hoppas iofs på att hitta ett annat jobb att börja på efter mammaledigheten.
Hej tjejer!
Var hos BM idag. Är i v 24+1.
Allt såg bra ut utom att järnvärdet gått ner rätt mycket så fick lämna blod för att kolla depåerna också. BM skulle ringa idag om jag behöver ta järntabletter.
I övrigt såg det ut så här:
Blodtryck: 120/70
HB: 112
Hjärtslag: 136-140
SF: 25 cm
Vikt: + 6 kg
Fick tid hos sjukgymnast också eftersom jag börjat få lite ont i ryggen. Ska också göra ett extra UL i vecka 32 eftersom jag har en den övervikt.
Hoppas det är bra med er alla!
Hej på er!!
Måste höra, är det någon av er som fått ont i bröstkorgen? Gör satans ont mellan brösten och ibland bakåt i ryggen. Är i bara i v 27 så tror inte bebisen trycker på ända där uppe ännu?
Nån som vet vad det kan vara?
Tjockisbullen: jag är också kraftigt överviktig men har gått upp 5,3 kg hittills. Min BM har inte sagt nåt om att jag borde gå ner. Hoppas på att inte gå upp allt för mycket iaf :)
7:e himlen: mitt BMI ligger på strax över 35 vilket tydligen är någon gräns som man ska hålla extra koll efter. Kommer göra ett extra UL i vecka 32 för att kolla tillväxt. Hittills har det varit en lätt graviditet och jag har inte haft några problem av min övervikt.
Innan jag blev gravid tog jag tag i mig och gick ner 30 kg vilket gjort att jag iaf trots mkt övervikt kvar har jättebra värden och en bra kondition vilket nog är en fördel när man är överviktig och gravid.
Äter heller inget godis och sånt så hoppas på att slippa gå upp för mycket.
Ser dock inte fram emot all vätskesvullnad som förmodligen kommer med sommarvärmen sen...
Albasmamma: åh en Briska lät gott! Älskar Briska och när jag upptäckte den alkoholfria insåg jag att sommaren är räddad!
Någon som beställt vagn från Jollyroom? Vi beställde vagn den en liten affär i Solna i mars å fick levdatum i juni, nu har vi fått veta att den e försenad till någon gång i juli å de vet inte om det skjuts fram ännu mera. De skyller på leverantören crescent men på jollyroom står det att samma vagn beräknas komma in till dem nästa v. Funderar på att beställa från dem istället därför jag ville höra om nån har erfarenhet av hur de är.
Skäms nästan att säga det men jag e inte odelat positiv till den här värmen. Man svettas ju massa mer än vanligt :/ I morgon blir det iaf flera alkoholfria Briska å eurovision med ca. 20 kompisar. Är nämligen min födelsedag i morgon så det vankas kalas :)
Hoppas ni andra har det bra i värmen!
Tack AR! Har en livlig liten krabat i magen som verkar ha ett eget födelsedagskalas där inne ;)
Ha en bra dag alla! Det ska jag ha :)
Stövelkatten: har samma nojja och pratade med min BM om det idag. Hon sa att det är jätteovanligt att de tar fel och att hon bart med om det EN gång under tiden hon arbetat som BM och hon är inte direkt ny utan snarare närmare pension. Så försök å inte oroa dig. Kändes mkt bättre för mig iaf när hon sa så :)
Hej tjejer!
Någon som har koll på om det brukar vara beställningstid på spjälsäng eller om man kan köpa direkt i affären?
Vi tänkte köpa en svart Brio cot two.
Hej tjejer!
Har just gått igenom alla kläder vi köpt å tror nog att vi klarar oss på 50/56 fronten. Har 5 pyjamas, 7 byxor, 2 tröjor, 15 bodys och 8 par strumpor. Vi har också tvättmaskin hemma. Så vad tror ni?
Blev lite nojjig att hon ska va så stor att hon inte kan ha 50/56.... Kan det va så att bebisen e så stor att den har 62 direkt? Eller e jag bara knäpp?
Har ingen koll själv...
Hej tjejer!
Skriver bara lite då och då men läser flera gånger om dagen :)
Är i vecka 31 nu och tycker att det börjar bli lite tungt. De senaste dagarna har jag haft rätt ont i fogarna och går tryckte det och ilade neråt en massa.
Idag blev jag dock riktigt uppiggad då 6 av mina närmsta tjejkompisar överraskade med Babyshower! Blev mat, cupcakes, lekar och massa fina presenter till lilltjejen i magen. Hur mysigt som helst :)
Hoppas ni alla har en bra helg!
Hej!
Varit hos BM idag, v 30+6.
SF: 31
Hjärtljud: 130
Blodtryck: 125/80
Mer kollade hon inte idag. Fick dock remis för glukosbelastning som jag ska göra i morgon. (blä) Har legat bra i socker och inte gått upp mer än 5,5 kg men är överviktig sedan tidigare och då är det tydligen rutin med belastningen. Ser inte fram emot det...
Någon som vet hur sockret bör ligga efter att man druckit det där och väntat 2 timmar??
Hade för övrigt en vikarierande bm idag då min har semester. Gillade henne jättemycket!
Hjälp! Har precis gjort glukosbelastningen och fick värdena 4,2 innan och 9,4 (!) efter! Får inte veta vad det innebär förrän BM ringer, förhoppningsvis under dagen. Men 9,4 är ju ashögt! Är livrädd att det är diabetes!
Tack Astro! Blir definitivt inget socker för min del nu! Innan grav åt jag inget socker alls i princip. Har inte ätit godis på 3,5år men däremot slarvat med glass nu under grav. Slut på det nu ;)
Hejåhå: jag bor också i norrort å har samma bf som dig :) har dock valt ds vanliga förlossning i första hand. Men prickar vi in bf kanske vi hamnar på hotellet samtidigt ;)
Blää nu har jag grinat i en halvtimme! Tvättade en maskin bebiskläder å lyckades krympa typ hälften till typ prematurstorlek... Så nu kommer hon inte kunna ha en del av de fina kläder jag köpt! Jävla torktumlare!! :(
Blää, kan inte somna om. Vaknar varenda gång jag vänder mig i sängen. Känns som hela bäckenet ska gå i bitar. Fötterna är dessutom så svullna att de ser ut som fotbollar med tår. Vill att lilltjejen ska komma nu men har 28 dgr kvar till Bf å säkert 14 till efter det.
Orkar inte läsa utan ville bara gå in och berättar för er eftersom vi följt varandra så länge. Vår lilla dotter dog i min mage i söndagskväll., v 39+2 Jag är kvar på sjukhuset och kommer under dagen att få föda henne och ta farväl :( känns helt fruktansvärt.