oxle bo skrev 2012-01-24 12:45:57 följande:
Phil and Teds? viken har du,, jag är lite emot att barnen inte kan ligga när man byter sitts.
Då försöker jag igen! ;)
Vi har en Sport men funderar på att komplettera den med en Brio Sing då en liten alltid sitter framåt i p&t. Vi kommer använda p&t på längre turer och en mindre vagn med ståplatta när vi bara går ut och leker. Hur gammal kommer din stora vara när liten kommer? Min tjej kommer vara 3,5 år men kommer nog ändå behöva vila benen på längre turer. Vi har använt p&t som singelvagn till dottern sen hon var ca. 1,5 år och den har varit underbar! Vi är ganska beroende av en ordentlig vagn som även lite större barn kan sova i, vi vill gärna vara obundna av t.ex. sovtider. Jag tänker dock att när liten kommer så kommer dottern inte att sova middag längre och kommer antagligen att vilja vara med vaken om vi är ute kvällstid så hennes sovbehov i vagnen kommer nog inte vara lika starka som hittills. Så när dotterns behov av att åka vagn helt upphör så kan den lilla åka i p&t som en singelvagn, möjligen med en ståplatta. Vi har även en robust paraplysulky (maxi-cosy mila) som komplement.