Inlägg från: Randiga Rut |Visa alla inlägg
  • Randiga Rut

Augustibebis 2012

Tina426: Jag har också haft liknande flytningar, de blev rosa-röda dagen efter å jag deppade ihop. Jag hade också ett mf innan mitt första barn å har varit väldigt orolig den här gången. Jag fick komma till en blödningsmott. där de gjorde ett ul som visade en livlig krabat! Det du beskriver låter helt normalt men jag kan tänka mig att det enda som kan lugna dig är ett ul. Hoppas verkligen att de försvinner snart.

oxle bo: jag har en p

• Randiga Rut
    oxle bo skrev 2012-01-24 12:45:57 följande:
    Phil and Teds? viken har du,, jag är lite emot att barnen inte kan ligga när man byter sitts.
    Då försöker jag igen! ;)

Vi har en Sport men funderar på att komplettera den med en Brio Sing då en liten alltid sitter framåt i p&t. Vi kommer använda p&t på längre turer och en mindre vagn med ståplatta när vi bara går ut och leker. Hur gammal kommer din stora vara när liten kommer? Min tjej kommer vara 3,5 år men kommer nog ändå behöva vila benen på längre turer. Vi har använt p&t som singelvagn till dottern sen hon var ca. 1,5 år och den har varit underbar! Vi är ganska beroende av en ordentlig vagn som även lite större barn kan sova i, vi vill gärna vara obundna av t.ex. sovtider. Jag tänker dock att när liten kommer så kommer dottern inte att sova middag längre och kommer antagligen att vilja vara med vaken om vi är ute kvällstid så hennes sovbehov i vagnen kommer nog inte vara lika starka som hittills. Så när dotterns behov av att åka vagn helt upphör så kan den lilla åka i p&t som en singelvagn, möjligen med en ståplatta. Vi har även en robust paraplysulky (maxi-cosy mila) som komplement.
  • Randiga Rut

Jag har börjat kräkas mycket igen trots att jag tar medicin mot det. Tror det är förkylningen som bidrar så jag hoppas att det lugnar sig snart igen. Även jag blev så sjuuukt sugen på SUSHI!!! Tvekade länge för det känns sorgligt att behöva slänga den om den inte går ner, men så tog jag mod till mig å skickade ut min man! ;) Omg vad gott det var!! Nu väntar de sista bitarna på mig i kylen. :)

• Randiga Rut

En liten fundering! Efter inskrivningen är nästa tid hos mvc i v. 25, är inte det väldigt sent? Det brukar väl vara då man ska göra glukosbehandling, eller görs den bara med första barnet? Hur har ni andra det?

• Randiga Rut

Jag går in i 12+0 idag! :)
    Jag och dottern har fått ännu en jobbig förkylning så om en timme ska vi till doktorn. Av någon konstig anledning så kräks jag när jag e sjuk, trots att jag tar Primperan. Typiskt.

Ellenbmt: Att du kräks är ett gott tecken tycker jag! Jag kände av bebisen förra veckan men inte nu då livmodern stigit lite. Jag har varit mkt mer orolig den här gången å har haft riktigt svårt att tro att det här kommer leda till en bebis. Ring din bm å förklara hur du känner, kanske hon kan lugna dig på ngt sätt!

• Randiga Rut

Åhhh neeejjj!!! Nu kommer det rosaaktigt igen. :o :o Så himla trött på att oroa mig! Är i 12+0 idag så riskerna är ju betydligt lägre nu än vid det förra tillfället... Om det inte är borta imorgon så bokar jag ny tid hos blödningsmott. Jag å lilltjejen har varit hos doktorn nu, vi e båda rejält förkylda. Dottern har öroninflammation på båda öronen, ögoninflammation å svullna halskörtlar. Trots allt är hon förvånansvärt pigg (med alvedon)! Jag behöver inte ta antibiotika än å hoppas det ska vända nu, är sååå trött på att vara sängliggandes!

Svar på tråden Augustibebis 2012