Inlägg från: Randiga Rut |Visa alla inlägg
  • Randiga Rut

Augustibebis 2012

Usch, den här diskussionen om att ligga på vänster sida har förföljt mig på nätterna sen den kom upp första ggn, typ sen feb. Jag låg ofta på höger sida och rygg fram till de sista veckorna med dottern, då kändes det bara behagligt när jag låg på vänster sida. På fl bekräftade de att jag skulle hålla mig till v. sid. för hjärtljuden visade att hon mådde sämre annars. Så jag tänker att jag känner när det är dags att inte lugga på h. sid. å rygg mer, men om nätterna får jag nästan ångest när jag vaknar och inte ligger "rätt". På natten går det inte riktigt att leda in tankarna på en mer rationell tankebana igen så då smyger oron sig in i drömmarna också... Antar att om jag inte nojjat för det här så hade det säkert nojjats för ngt annat!

• Randiga Rut

Å jag är galen i jordlukt! :D En påse med nyplockad färskpotatis förgyller min dag. Gick med näsan i potatispåsen genom hela Maxi, omöjligt att sluta! ;)

• Randiga Rut

Slemproppen kan nog se lite olika ut.. förra gången var min var som en stor jello, ganska genomskinlig, hög och dallrig! Hade ingen aning om att slempropp existerade så jag fick en chock! Hade gått över 3 dagar då så jag hoppas att fl skulle starta men det tog ytterligare en vecka... :/

• Randiga Rut

Åh vad spännande Stövelkatten!! :)

Jag har haft en del tecken på att fl börjar närma sig men det blir inte mer än så. Går in i v. 38 idag så det är ju ok för honom att komma men det dröjer nog ett tag till, jag hoppas på den sista juli! Tror iaf. att han inte kommer efter bf... det känns inte så.

Jag är helt inne på ditt spår ang. vården mammsen! Jag var dock oroligare sist och skrev uttryckligen att så länge inget blev urakut så skulle de alltid fråga mig innan ngt gjordes. Men! Mitt under krystvärkarna så sattes en lapp på mitt lår, blev orolig å frågade vad det var! Jo, en klisterlapp som skulle hålla i tråden till skalpelektråden! :/ Jaha blev mitt svar, lade ner huvudet igen för att ett par sekunder senare komma på att jag inte förstått vad det var och varför den skulle sättas?! Drog upp mig igen å frågade, bm förklarade å sa att det var imponerande att jag var så medveten i det skedet... valet var alltså inte mitt och det gjordes helt på rutin trots att dottern mått prima hela tiden.

• Randiga Rut

Grattis till alla som fått sina små!! :) :)

Här kommer det komma små bebisar hela tiden nu ju! Önskar att det gick att veta lite mer exakt när bebisen ska komma... att diffen bara var ett par dagar eller så. ;)

• Randiga Rut

Novixi!! Kämpa på, håller tummarna för dig! :) Kikade in här som hastigast å då e du på g, tänka sig...!! Bästa lyckönskningarna!

• Randiga Rut

Jag frågade min bm igår om hinnsvepningar. För tre år sen gick jag över 10 dagar men ingen nämnde hinnsvepningar öht då. Hon berättade att förr var det väldigt vanligt å det utfördes som på rutin men då det allt för ofta utlöste pinvärkar så blev de nya rek. att inte alls utföra dem. Sen blev det tyst men nu har man upptäckt att om tappen är mogen så kan en hinnsvepning hjälpa, därför bör man (enligt henne) inte göra innan man passerat bf. Rek är alltså ganska nyligen ändrade. Man ska dock vara medveten om att det i värsta fall bara leder till jobbiga pinvärkar... :(

• Randiga Rut

Har tagit en lång och ibland plågsam promenad! Så fort jag släppte vagnen (dottern sov middag) till min man så fick jag ilvärk i bäckenet. Jag har bf i dag och vill så himla gärna få ut bebisen typ i natt! Det får nog bli en liten promenad i kväll också! ;) Hjälper det att gunga från sida till sida nu eller är det bara när FL satt igång som gunget hjälper?

Stort grattis till alla er som fått sina små!!

Svar på tråden Augustibebis 2012