• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Herregud säger jag bara hahaha, nyss hemkommen från julmiddagen med jobb min ursäkt ikväll var att min vän inte fött barn än och jag ska doula henne så därför dricker jag inget hehe, vilket är sant...
    Men min mage är enorm, den ser verkligen ut som i vecka 20... Så jag stack tidigare så dom inte skulle se det.... När jag fick av mig strumpbyxorna och klänningen så magen bara BALLONG... lite jobbigt att det är så redan... 

• TantLjusgrön

Vad roligt det är att läsa alla inlägg, känner igen mig i så mycket. Jag ska på ett VUL på SÖS den 14 dec...kan knappt bärga mig efter 1,5 års väntan och två missfall/ utomkveds. Men vågar inte släppa på känslorna och vara glad tänk om något händer.. Hela dan idag har jag haft så mycket halsbränna.... Usch vad det är jobbigt. Någon annan som har det?

• oxle bo

Sweetbrid: känns som du gått så långt. När har du BF? Sitter på jobbet nu. Har sparkat alla i säng ;) nu ska jag gör te. Så kommer min kära kolega över..

• TantLjusgrön

Förresten hur räknar ni veckorna? Jag håller på att mixtra fram och tillbaka med graviditetskalendern här på FL.

Om jag går på sista mensens första dag (1 november) så är jag i v4+3

men

enligt ägglossningsstickan hade jag ägglossning 12 november och om jag räknar utifrån det så är jag i v4+6

• TantLjusgrön
    Gadget skrev 2011-12-02 23:19:53 följande:
    Jag har inte halsbränna men rapar hela tiden. Inte så trevligt.
    hmm det där känner jag också igen... höll på att bli pinsamt idag på jobbet då jag rapade helt utan föraning när jag öppnade munnen, som tur var så skrattade mina kollegor högt just då så de hörde inte.. :o
  • Stövelkatten
    sweetbird skrev 2011-12-02 19:33:48 följande:
    Har gått in i vecka 8 nu . Första besöket i dag :D wiihhhooo lycklig. Men fortfarande lite overkligt
    Då borde din bf vara i mitten av Juli, vännen. :)
  • oxle bo

Mästetkattenistövlar: precis det jag tänkte :) Inge kul med halsbränna tjejer. Känns dom jag har lite samandragningar igen. Det kan fan inte vara normalt. Nu blir jag orolig.. inga flytningar i alla fal..

• natlup

Jag tog ett nytt test idag eftersom mensen skulle komma idag. Det vart ett super tydligt pluss, men får alla en nidblödning? Förra gången då ja var gravid fick jag det en dag innan mensen. Är det något fel ?

• TantLjusgrön

Nej nidblödning får inte alla, det är något man kan få då det befruktade ägget sjunker ner och in i livmoderväggen.

Svar på tråden Augustibebis 2012