• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • O Hanna O

Den här konstanta hungern är fruktansvärd...illmåndet kan jag leva med men att vara hungrig är jobbigt...yrseln har även satt in! Kollade blodtrycket 63/84 riktigt lågt ringde till 1177 ingen fara sa de.

Jag har också växtverk...hela tiden och tuttarna ser ut som dolly pattons. men hur magen ska kunna döljas till jul vet inte jag!

• FruJJ

Hej! Vill gärna vara med i den här gruppen! Fick ett plus idag och är så himla glad
    Enligt alla beräkningar har jag BF 6:e augusti.
    Mina grav-symptom håller sig än så länge borta. Det enda som jag känner är lite uppsvullen och gasig i magen vilket jag har förstått är vanligt i början?
    Ska bli väldigt kul att följas åt.

• Gadget

O Hanna O, jag är också hungrig konstant. Men inser att det spelar inte så stor roll hur mycket jag äter, jag är ändå hungrig senast 1 timme senare igen. Så jag försöker äta flera mindre måltider - då kan jag i princip äta hela tiden. Försöker äta mellanmål som är bra för bebisen, lite yoghurt med müsli, en smörgås, knäckebröd, frukt, dricka ett glas mjölk o.s.v. Men det är knappt det hjälper heller.
    Åt precis middag - en ganska rejäl portion med lax, potatis, pepparrotssås och sallad därtill. Åt väl klart för mindre än en timme sedan och tycker redan att magen suger. Men jag undrar om det är hunger eller om man bara är "sur" i magen?

• Gadget

Grattis FruJJ!

En annan sak föresten, har alla "jättetuttar"? Mina ömmar lite och har möjligen blivit liiiite fylligare, men det är knappt jag ser det själv. Ni som fått stor skillnad, hade ni stora eller små från början, eller spelar det ingen roll? Men jag antar att allt sånt sker i olika tid för alla och inget skäl till oro. 

• jordgubbsylt

Jag har verkligen inga jättetuttar och känner ingenting i brösten öht.

Däremot har jag det senaste dygnet haft fruktansvärt mycket restless legs. Så fort jag ligger ner bara strålar det i benen.. gah. I natt vart jag tvungen att ta en alvedon för att kunna sova. Vet inte om det har med graviteten att göra, jag hade såhär en period i början av min förra grav också så jag misstänker det. Irriterande i alla fall.

Hur har ni andra det med illamåendet? Jag hade förväntat mig att jag skulle börja må superilla vid det här laget men jag mår prima.

• Ari Gold

En till nyplussad här. Hoppas det håller i sig!

Blev gravid redan förra månaden men fick ett tidigt mf efter bara 5 dagar. Då hade jag inga graviditetssymptom alls förutom plusset, den här gången mår jag väldigt illa så det känns ganska bra faktiskt.

• anneh

Mina tuttar har blivit större, och jätteömma! Och magen har svällt upp som en ballong.. Inget illamående, undrar om man kommer slippa det? Vecka 5+1 idag..

• Naimisen

Kan man ha sammandragningar redan? Jag trodde de var växtvärk i livmodern och ligamenten, mitt känns inte som sammandragningar iaf.

Som sagt har ja typ alla symptom har haft de sen innan jag plussade, inga jätte tuttar dock.
    Men de börjar bli lite bättre med illamåendet, inte konstant längre utan mest nät jag är trött och hungrig.
    Men med sonen kom ju inte illamåendet förän i v 7-8. Så ja räknar med att de blir värre.

• NiniMe

Sammandragningar kan man väl bara ha när livmodern har växt o blivit större.... Jag kände av sammandragningar i mina andra grav första gången runt v.20-25 Och det är ju när livmoderndrar ihop sig och känns som en stor hård muskel, som dock ej gör ont.. Det vi har nu är bara ligamenten som drar, musklerna drar sig och mol/mensvärk.
    Vad jag har hört så kan man tidigast ha det runt v16..

Jag har fått värsta bakisyrsel idag, inte alls skönt hahaha... 

Svar på tråden Augustibebis 2012