• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AnnaSv

Anneh: jag gjorde den själv och skrev ut och satte i ram! Men det är möjligt att det finns något liknande att köpa, det har jag ingen koll på..

• natlup

Jag plussade igår BF den 12 Augusti ja å sambon firar 3 år den 8 Augusti så kommer bli en underbar present! 
    Kan knappt vänta tills UL  och få se bilderna.

När kommer ni berätta för anhöriga och kompisar? 

• V3ritas
    natlup skrev 2011-12-02 14:56:44 följande:
    Jag plussade igår BF den 12 Augusti ja å sambon firar 3 år den 8 Augusti så kommer bli en underbar present! 
    Kan knappt vänta tills UL  och få se bilderna.

När kommer ni berätta för anhöriga och kompisar? 
    Vi tänkte julafton, blir en rolig present ;)
  • natlup

Jag bor i Sthlm och undrar vilken MVC man ska skriva in sig på. Vet ni vad det är för skillnad mellan privata och de vanliga? Det finns ju 100-tals att välja mellan. Någon/några som har en bra tipps!

• Amelie

När mensen inte kom idag som den skulle så testade jag, och det stod gravid 2-3 veckor ,  BF runt den 8/8. Det är vårt tredje barn, har en dotter som blir 4 i mars och en son som är 1,5 år.

Mailade den BM som jag har haft tidigare så vi har bokat in tid för inskrivning nu. Det är ett ganska populärt MVC och de har inte möjlighet att ta emot alla som vill gå då där. Så tänkte det var bäst att vara ute i god tid. Vi bokade in en tid i början av januari så det är långt tills jag ska på inskrivning. De gör alltid ett UL på inskrivningen och det ser jag fram emot. Bor dock inte i Stockholm så jag kan inte rekommendera något MVC natlup.

• anneh
    natlup skrev 2011-12-02 15:05:49 följande:
    Jag bor i Sthlm och undrar vilken MVC man ska skriva in sig på. Vet ni vad det är för skillnad mellan privata och de vanliga? Det finns ju 100-tals att välja mellan. Någon/några som har en bra tipps!

Mamamia brukar vara populärt!
  • AnnaSv

Vi ska berätta för min familj på juldagen när vi firar tillsammans genom att ge mamma tavlan som ni ser i inlägget längre upp.. Sambon har inte riktigt bestämt sig för när och hur han ska berätta.. Men det blir kanske också till jul nu när vi ska få göra vul innan..

• Gadget

Vi berättar nu efter vårt besök hos läkaren igår för våra familjer och närmsta vänner. Underbart att få bubbla av sig och dela glädjen tycker vi. Men kul idéer ni har ändå som julklappar och så. Själva tyckte vi det var för långt till jul.

• jordgubbsylt
    natlup skrev 2011-12-02 15:05:49 följande:
    Jag har valt Södra BB den här graviditeten för jag tycker det låter sympatiskt med mödravård, förlossning och eftervård i samma lokaler med samma personal.
    Förra graviditeten var vi inskrivna på södermalms mödravårdscentral. Detta för att vi bodde precis brevid SÖS och de bm som jobbar på förlossningen där jobbar ochså på södermalms mödravårdscentral så det kändes bra och som att det fanns en chans att få "vår" bm till förlossning. I slutändan förlöstes jag på Huddinge p.g.a platsbrist men det är en annan historia.

Vet inte vad det är för skillnad på de privata och vanliga. Tror mest det handlar om att man får en bra bm.
Svar på tråden Augustibebis 2012