• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Detgodalivet- min bästa vän hade en sån, hon älskade den, de har den fortfarande som sittvagn till treårig dotter. Det enda jag vet är att den var svår i snön och att man behövde en extra solkeps på suffletten, enligt henne iaf. Väldigt liten och smidig med bra varukorg och finns i många fina färger ju!

• Ellenbmt

Jag har mkt smärtor runt magen men de ger sig alltid av vila, ibland är det under magen och ofta är det över magen under revbenen, det övre tror jag är mina tarmar som inte får plats längre typ, lider ofta av uppblåsthet som icke-gravid, så det är nog det uppblåsta som gör ont.
    Sommaren- jag tycker du ska ringa, alltid skönt med en extra koll och värk är ju inte kul!!

Kollar på Mobergs matresa nu och dreglar!!! Ge mig maaaaat nu!!!! :)

• Ellenbmt

Fotbad med salt i hjälper mot ömma fötter. Jobbat länge i restaurangbranschen och det är samma smärta vi lider av... :)

• Ellenbmt

Sandra- min lista:

Kräktrasor i frotté -Ikea/ gekås
    Amningskupor- Ica/Apoteket
    Amningsbehåar ca 5st
    Babytops
    Baby olja
    Inotyol salva
    Babyhårborste
    Plastad frotté/ Ikea, jysk
    Två bäddset
    Babykudde
    En babynapp
    Bröstmjölksuppsamlare (om man har mkt mjölk)
    Dreggelhaklappar (ej akut)
    Temp
    Blöjor
    Våtservetter oparfymerade
    Tvättlappar
    Thermos
    Massvis med läsk, nyponsoppa och jos (sista veckan bullar vi upp ifall att ;) )
    Sover även redan nu med en nalle till babyn som jag har på mjölk på sen för extra trygghet i tax barnvagnen/sängen.
    Kläder köper jag mer när den kikat ut, men 10 olika bodys, gillar omlott bäst, 10 byxor, några strumpor, någon filt, mössa, pyamasar.
    Bindor xxl ;)

• Ellenbmt

Just det! Jag ska köpa något som stärker och ökar hårväxten med, för man tappar sjuka mängder hår när man ammar!!!

• Ellenbmt

Jag kör 50/56 då jag nästan vet att vi får en liten, både jag och sambon är korta och små och smala och dottern är ett minus-tre-barn, tittade ut lite tidigt och var 2,5 kg och 45 kort.
    Vet att vissa föds med 62 så man ska kanske ha något utifall

• Ellenbmt

Sommaren- lite tappar du nog i någon månad, men förmodligen inte så mkt, det är hormonellt, du har säkert fått tjockare hår nu? Det är gör att man inte tappar så mkt nu, sen tömmer säckarna ut det gamla sparade håret typ.. Fruktasvärt var det för mig, jag är redan tunnhårig!!

• Ellenbmt

Bakade precis en kladdkaka för begäret blev förstort... Sista smöret dessutom... Tog tio minuter kortare än receptet för att vara på den säkra sidan! Tar ut den, helt färdig,( fluffig nästan) och bestämmer mig för att snabbt som attan få in den i frysen för att stoppa upp gräddningen, då tappar jag såklart skiten på golvet, ostädat äckligt golv, uppochner, torr smulig jävla okladd-kaka överallt, inte i min mage... Självmordsbenägen nu...

• Ellenbmt

Mmm gott! Hoppas de stannade i påsen-handen-magen och inte typ ner i toan eller nåt ;)

• Ellenbmt

Angelica- jag gråter, så fint livet kan vara, och ändå så hårt! Ni kommer klara det och jag förstår din frustration, men så skönt att ni är på rätt plats, där många har kontroll och kunskap. Hejja er!!

Svar på tråden Augustibebis 2012