• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Detgodalivet- coco brukar få vara med och måla möbler och sådär men hon har inget tålamod och blir arg om hon blir kletig osv så hon är verkligen bara utvägen med sitt gnäll, därför tar jag inte tag i saker nu, men vi pysslar ju mkt, tränar lite bokstäver och målar tavlor osv, men det känns ofta som att jag gör saker för hennes skull istället för min eller vår skull. Men just nu när jag skriver detta kom jag på att jag ska ställa upp symaskinen i nya barnrummet tillsvidare, så kan jag sy gardiner, kuddar och amningskudde till nästa kiddo. Ska göra det nu direkt!

• Ellenbmt

Sommaren! Du måste ringa och skälla ut dem! Du ska inte stå för returavgiften!!! Herregud så dåligt skött av dem!
    Jag som peppat dig till den här vagnen så får du så dåligt första intryck! :(

• Ellenbmt

Issan- jag kniper och ibland gör jag rumplyft på rygg med fötterna nära kroppen. Sist tränade jag mkt profylax med!

• Ellenbmt

Sommaren och aprilla- jag känner som er. Allt är upp och ned! Jag förväntade mig en graviditet som min första, med lyckorus och glädjetårar och dela stunder med sambon och deep love moments osv, känner mig snuvad på konfekten. Här renoveras det och byggs, leks med dockor och lagas mat. Jag hinner kanske vara gravid tio min om dagen, i duschen. Ensam.

Känner att jag inte ens orkar skriva av mig allt för det är för mkt! Men jag är så lycklig, men så ensam och..., låst.

• Ellenbmt

Ninime- min vikt har med stannat av! Hoppas det blir Max 17 kg upp!! Hoppas

• Ellenbmt

Appropå mjölken. Jag hade ju tokmkt mjölk sist, ovanligt mkt enligt alla på bb, och för mig rann det på nätterna från v 21 sist gång, och nu v23 typ började det rinna om nätterna. Dock rinner det ju inte till på riktigt förän man födit oftast iaf.
    Oroa dig inte natlup, det går säkert bra med mjölken, och det känns när det rinner till, det gör nästan ont och bränner lite i själva vårtan och brösten blir lite silliconhårda och större precis innan. Kan ju dock bara prata utifrån egen erfarenhet och vänners berättelser.

• Ellenbmt

Mammsen! Jag har som livsuppgift denna renovering att hålla dotter borta från verktyg och upptagen pappa, känner att det enda jag gör är att se till att maten är klar och ungen är lekt med osv... Blir väldigt ofta att man drar till med en ton och avvisar stackars dottern som inte alls förstår varför mamma är grinig å trött och pappa bara jobbar jämt... Så tung känsla, tur att renoveringar är övergående perioder!

Hoppas du blir go å glad av maten :) kram!

• Ellenbmt

Kampis- haha ja! Vi flyttade in för ett år sedan i ett hus med skugglister, orangea, laxrosa, röda och blekgula tapeter, furu tak, furupanel, vävtapet, knarriga golv plastiga dåligt planerade våtytrymmen osv... Idag är det vackert i hallen, barnrummen, vårt rum och snart badrummet nr 1. Lyxproblem bara men man vill ju bo fint!! Nu ska vi renoveringspausa i två år för att spara stålar, men jag tror inte vi kommer klara av att vänta så lite pill i köket kommer det nog bli :)

Gud va bebisen sparkar hårt och mkt nu, såfort jag stannar upp så drar den igång världens gymnastik!! Och så är jag rövhalt idag med?! Min vänstra skinka är totalt stel! Gör ont att stå och gå och sitta.... Kul.

• Ellenbmt

Vi har med bra med dagsprojekt här så vill jag, kan jag nog fixa många små bäckar under ledigheten.
    Jag har tänkt gräva ett matland i sommar, hoppas att det ska ge mig lite gott sedan, håller på att driva upp lite gott inomhus nu.

• Ellenbmt

Bellatrix- värm den genomstekt så är du på lugna vatten... Själv är jag kock och äter både rött kött och sushi, men ska man vara helt hundra så allt över 60grader är bakteriefritt så gott som. Väldigt få bakterier som är värmeresistenta i mat.

Svar på tråden Augustibebis 2012