• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Sommaren- vad vill du få ut av din banditer tror du? Skoj/aktivering eller sövande? Sånt kan iofs vara olika på olika barn men de är ju lite olika inriktning på dem..

• Ellenbmt

Inte korkad alls :) men ja, vissa har den ju som sövande ställe lixom, ifall bebisen vill vaggas tillsömns och man inte vill knata runt eller köra vagn osv, finns ju med motor och ljud :) för min del hade jag den som du säger, tex för matlagning och ibland för att hon tyckte det var skönt gung i den... Dock får man ju handgunga de som har hårda medar... Leksakerna uppfattade jag som i vägen så var sällan jag hade på dem...

Den va bra när man duschade... :)

• Ellenbmt

Bra sammanfattat godalivet, jag bar mkt i babybjörnen i början men provade aldrig sjal... Men sövde henne oftast på bröstet första månaderna, sittandes i soffan, men ibland ville hon ju att man skulle gå runt och buffa och vagga och svänga... Hon hade iaf aldrig somnat i en sån stol, även om måååånga andra bebisar gör det

• Ellenbmt

Alltid något :)

Jo jag älskade babybjörnen de första månaderna, men med tyngden som kommer så blir de otympliga och kan göra ont.

Alltså man lär sig ju även att typ amma gåendes i huset om man har behovet att tex plocka fram nåt samtidigt eller så, när de är sådär pyttesmå...
    Ghiybjihbhoåäåkjko
    Äybngkujjlgkkbni - min dotter ville vara med... "jag sa ju att jag kunde skriva" säger hon nu :)

• Ellenbmt

Hejochhå- jag vart TVUNGEN att duscha minst en gång per dag på allvar för jag läckte så sjukt mkt mjölk. Fyllde en fryslåda på några dagar utan att pumpa, bara genom uppsamlare, och uppsamlare läcker ju de med så allt jag rörde vid luktade sur mjölk.... Hade dött om jag inte fått duscha!!
    Jag skippade annat istället, tex lagad mat :) åt typ bara fil å nyponsoppa :)

• Ellenbmt

Det är lugnt :) jag fattade att du inte var superseriös ! Ville bara påpeka att för mig var duschandet inget som ens gick att prioritera bort...

• Ellenbmt

Mamma- vilken skön inställning till namn. Vi funderar på juli, August, Jack, Albin eller kanske en Tyra... Men inget känns helt kanon. Dottern heter Cornelia maria Christine. Om hon får välja är det Albin, noomi eller Sofia.....

Magen får inte plats i skinnet, lungorna har inte plats att fyllas, tarmarna bubblar, idag vill jag ömsa skinn och byta roll, han kan gott få bära denna bebis ett tag nu?!!
    Vill ha ett glas vitt i solen!!

Natt på er brudar

• Ellenbmt

Sommaren- Förlossningen har ersättning, men ring å kolla annars så du är säker.
    Jag förstår din besvikelse men samhörigheten lovar jag att du får ändå! Med flaskan i munnen och när ni tittar på varandra så är det nog samma intensiva kärlek mellan er! Tänk på lite fördelar, du slipper lukta sur mjölk, du slipper erfara mjölkstockning och barn som inte blir mätt osv, ersättningsfödda bebisar brukar sova bättre med :) hoppas du hittar ro i läkarnas beslut. Stor kram!!

• Ellenbmt

Sommaren- jag vet att det finns en smart grej på babyproffsen som värmer upp på plats, nåt slags kärl man bryter på så det blir varmt en viss tid, engångsmakapärer till en viss flaska, dyrt såklart men kanske kul å testa :) vet dock inte vad de hette. Fanns i flera olika neon färger

Svar på tråden Augustibebis 2012