• Ellenbmt

Augustibebis 2012

Fy fan för min sambo just nu!! Gråtfärdig. Var bjudna till vänner på grillfest ikväll, sambon jobbade till tio så han kom sent, sen häver han i sig spritgrogg, ( han väger 60 kg, jobbat 08.30-22.00 ätit enbart lunch) en timma efter att han kom till festen har jag fått blickar från alla, sedan tvingat med honom hem, gnällandes om hur jävla tråkig jag är, ögonen står i kors och ansiktsdragen är stela och han ser lixom obehagligt full ut, bär dottern upp för trappor och ut i bilen och hon var rädd för honom. Sen ramlar han ur bilen hemma, går in å spyr, ramlar på möbler å helvete..... Åh jag är rasandes arg nu!!! Min fina snälla omtänksamma man, vart fan tog han vägen?! Så pinsamt och egoistiskt och elakt och oansvarigt... Dessutom jobbar han i morgon.... Giv mig styrka... Lär ju få köra dit honom?!

• Ellenbmt

Usch. Jag ska väcka honom nu. Tycker synd om honom samtidigt som jag är flyförbannad!!

• Ellenbmt

Aprilla- jag är 25+3, bf 10/8. Appropå inget. :)

Nu är jag sams med sambon igen, han skämdes och har nog lidit ordentligt på jobbet idag och det känns bra :) höhö!

Bebisen tumlar runt 24/7 nu känns det som! H*n verkar inte gilla solvärmen, satt och gosade idag med dottern på en filt i solen, då fick jag några hårda "arga" sparkar... Blir vattnet varmt för dem?!

• Ellenbmt

Hörrni, idag har jag jobbat en normal dag, men fått svåra sviter, varför just idag tror ni? Värmen? Dålig dag? Nu börjar the Hell? Eller vad tror ni? Har fått svullet åderbrockliknande underliv, hårt, buckligt som fan å blått. Massvis av sd, ont i ben å rygg och fötter, svullna vader och vrister, törrs knappt kissa pga tryck... Whats going on?! Ps. Ska till bm i morgon, vad bör jag fråga om? Be om gyn undersökning??

• Ellenbmt

Gadget- det är ju lurveckor nu när det kan vara mer stillsamt, men, jag har läst att man ska prata med sin bm om det är mer stilla än vanligt.

På samma sida stod det att man ska prata med bm om yrsel, sd mer än 4ggr per timma oavsett värk och onda ben.

Unnat mig säkert 3000 kalorier idag, eller mer?!! Fattiga riddare med sirap och kanel till frukost, sedan stor sockerkaka till kaffet på jobbet, sill-lunch med tre bitar hembakt foccachia, sedan en cremebrule med rabarberkompott och nyss köttbullar med makaroner :) haha känner mig som en boll, verkligen en boll!! Mår illa och ångest, men ändå lixom glad.... Är ju inte gravid så ofta :)

• Ellenbmt

Ninime- jag hade tokont där låren blir mage, alltså under gravidbulan men ovanför ljumskarna, som om skinnet ville spricka från insidan, är det ligamentet? Oavsett så satt detta i som molvärk på lugna stunder och högg som knivar då och då under dagens fysiska rörelser....

• Ellenbmt

Godisbit, den övre varianten som ett U hade jag, köpte dyrt på babyproffsen, supernöjd, skön att sova med nu i graviditeten med!

• Ellenbmt

Jag sprack trotts smörjning, med mandelolja, fick det tipset av min bm den gången. Men jag sprack bara frammåt, inte bakåt...

• Ellenbmt

Var är mammsen?

Jag har med Sendrag vid sen-kvällar. I vänster ben, även en punkt på vadmuskeln som är konstant spänd?!

Svar på tråden Augustibebis 2012