sommar83 skrev 2011-12-13 10:49:03 följande:
Ser att ni hoppat in på ämnet vagnar. Jag har en Emmaljunga Citycross och är supernöjd. Min bror har en duo edge och jag var helt inne på den med, men min svägerska avrådde mig. Hon hade varit supernöjd med den MEN, hon sa att skulle hon köpa ny så skulle det inte bli en duo. Den är riktigt rejäl och så, men aptung! Hon har hållit på att knäcka ryggen efter många lyft i och ur bil bla. Och nu när jag är inkörd på min citycross och kör deras när vi är där och hälsar på så får jag en otroligt lättnadskänsla över att vi valde en lättare vagn. Den är verkligen jättetung och smått klumpig. Men annars kanon. Men lika kanon är även citycrossen. Och jag kan lova att den klarar stigar, stenigt och skog och vinterväder. Jag går Massor med vagnen och inte bara inne i stan på jämnt underlag, jag har hund så det blir att gå lite här och där. Rekomenderar verkligen den vagnen! Ett litet tips som tåls att tänka på :)
Jag har supen sugen på Emmaljunga citty corss duo. Det är super snygga och lätta att köra!