Augustibebis 2012
Förlåt om jag tjatar men nu fick jag ont i vänster höft.. Är det normalt vid graviditet. Jag har heller aldrig hört talas om foglossning.. vad är det?
Förlåt om jag tjatar men nu fick jag ont i vänster höft.. Är det normalt vid graviditet. Jag har heller aldrig hört talas om foglossning.. vad är det?
Var på inskrivning idag på mamma Mia söder. Gillar min BM jätte mycket. Nu är det 10 veckor tills UL känns som en evighet dit.
Jag har en lite fråga. Jag hittar ingen info om bläckfiskringar.. Får man äta de under graviditeten?
Hej jag undrar om någon av er kommer i veckorna v.12-14 göra ett läkarbesök? Ni som har gjort det vad är det för skillnad mellan att gå till MVC och läkarbesök i de veckorna?
hej är lite orolig. Jag är i vecka 12 (11+3) och till och från känner jag lite spänningar som gör ont i magen.. Det spänner till i mitten av magen å sen släpper det kanske efter 30 sekunder. Har sprungit på toa titt som tätt för att kolla så det inte är nå blod..
Kan beskriva smärtan för typ sammandragningar... är det farligt?
Ellenbmt- du e inte ensam om det. Jag känner mig som en padda. Mår jätte illa är inte sugen på varken dricka eller äta något.
Åkte in till sjukan igår efter att ha kittlats med min sambo och fått ett knä i magen. Så kände båda två att det var lika bra och åka in i och se så bebis mådde bra. Stackars pojkvännen mådde så dåligt och klandrade sig själv.
Varken sjuksköterskan och läkaren sa att de inte trodde att bebis skulle känt av något men försäkerhetens skull så skulle vi göra ett VUL.
Så vi fick se våran lilla skrutt för första gången. Det var heeeelt magiskt. Allt såg jätte bra ut. Den sprattla och vifta med händerna hela tiden.
Vart dock framskjuten 4 dagar. Så idag e jag i v 12+5, enligt mina och Familjelivs beräkningar så skulle jag vara i 12+1.
Bebisen var 7,5 cm och läkaren trodde att det var en liten pojke men de kunde inte garantera något.