• FruFoxy

Augustibebis 2012

Är så vansinnigt trött idag... håller på och somnar här framför datorn, men får inte somna. Ska snart hämta lillstumpan från förskolan *gäspar stort*. Att ta en tupplur här i soffan just nu är såå lockande..

• FruFoxy

Vilka cravings ni börjar få Jag känner inte att jag har något speciellt än, men palsternacka har varit och snurrat i mitt huvud sen förra måndagen... skulle väl vara det då? Precis ätit mig proppmätt på Italiensk minestronesoppa med massor med palsternacka i, mums!

På lördag ska vi hem på glögg hos svågern. Vette tusan hur jag ska göra för jag är inte den som tackar nej till ett glas vin eller glögg. Vill INTE berätta det än för det är jag inte redo för. Men den här träffen är just för att dricka glögg så hur tackar man nej utan att vara otrevlig? Svågerns sambo är sådär huslig och gör allt själv så det skulle inte förvåna mig om glöggen är hemmagjord också.
    Funderar på att säga att jag haft ett maganfall natten till lördag och därför avstår från alkohol? Brukar få extrema maganfall 1-2 gånger om året (påminner om gallsten, vet inte om det är det eller ej) och vet att det förvärras och även ger återfall om jag dricker alkohol, speciellt rödvin, nära inpå anfallet. De vet om att jag brukar få maganfallen också. Hoppas de går på det Vad tror ni? 

• FruFoxy

elllen83:
    Känns det ut mot sidorna vid bäckenbenet typ framtill? Isåfall har jag fått höra att det är ligamenten, banden som håller uppe livmodern som känns av. Inget som är farligt men fruktansvärt besvärligt när det drar så man knappt kan röra sig. Ett tips är att spänna magen när man vrider sig, vänder sig i sängen, hosta, nysa osv. Det brukar fungera för mig. 

• FruFoxy

jordgubbsylt:
    Köra bil är inget alternativ då jag inte har något körkort, men försöka kanske jag kan  
    Men skumt egentligen att man måste ha en ursäkt för att tacka nej till alkohol? Så fort man nekar så måååste man ju bara vara gravid. Så tänker jag om andra också om de nekar om de är på middag/fest hemma hos oss. Sen har det visat sig att de inte alls varit gravida men man misstänker ju alltid ändå. 

vippan:
    Grattis och välkommen. Måste fråga, när kom ditt första barn? Känner igen ditt nick, kanske vi höll till i samma tråd? 

• FruFoxy

vippan:
    Då kan det inte vara där ifrån jag känner igen ditt nick. Men det är ju inte hela världen! Roligt att du får det tätt mellan ettan och tvåan, hur känns det? Det är ganska exakt 18 månader mellan min tvåa och trea och de har så otroligt roligt tillsammans idag! Visst, värsta fiender ibland men nästa sekund är de bästa vänner och tokkramas och busar

elllen83:
    Det kan kännas värre ju längre gången du blir också, men det behöver inte bli så. Men just det att spänna magen och vrida sig försiktigt kan underlätta en del, typ att vrida med hela kroppen istället för halva.
    Jag började få så när jag väntade tvåan och kom tidigare med trean. Mellan trean och fyran fick jag alltid dessa dragningar en vecka innan mens, varje månad. Hoppas det inte innebär att jag får det konstant sen efter fyran *iik* 

• FruFoxy

vippan:
    Har inte testat lättglögg, är det gott? Är det nått vi bebisugnar får dricka? 

• FruFoxy

vippan:
    Tufft behöver det kanske inte bli men det är ju alltid bra att vara lite förberedd på lite fler svettiga dagar än vad man har idag  
    Hur jag tyckte det var med två barn så tätt? Inte roligt det första året vill jag lova! Men det har inget med ålderskillnaden att göra utan dessa härliga personligeter! Kan dra det lite kort. Ettan och tvåan är sk. "snälla barn" som alltid sov när de skulle osv. Medan trean är rena raka motsatsen! Haha. Hon sov inte mer än 15 minuter i stöten och var vaken i flera timmar från nyfödd tills dess hon var 1,5 år. Och hennes skrik kunde (kan) få den bästa operasångaren att bli avundsjuk. Ja, det var inte nådigt vill jag lova.
    Men idag, när hon äntligen börjat sova ordentligt och gör sig förstådd m.m. så är det bara kul. Och så roligt att få vara med om tre helt olika barn och personligheter! 
    Men om man ska se på det praktiska så var man ju redan inne i bytablöja svängen och allt det där så det var ju bara att fortsätta. Och eftersom åldersklilnaden inte var så stor köpte vi en tvillingvagn men körde mycket på sjal också. 

Nu undrar jag om det var det du frågade efter, hoppas det. Annars fick du lite oviktig kvällsläsning!

• FruFoxy

Tror det är ett gäng pratglada tjejer i den här tråden! Har kikat lite på det ni skrivit men jag är inne i en sån trött period att jag knappt orkar ta in allt prat om barnvagnar m.m. Känner bara, redan? Haha, men sen tänker jag ju på att vissa har ju lång levernastid m.m. Jag har aldrig brytt mig om vad jag har för märke osv på vagnen, huvudsaken är att den rullar och är säker

Idag var dagen som jag bävat över sen jag testade, glöggkvällen hos svågern! Det gick smidigt och hoppas ingen misstänkte nått. Behövde aldrig köra med min påhittade maganfalls-lögn vilket känns skönt för jag HATAR att ljuga. De hade som tur var ny smak på kaffe (nespresso) som jag råälskar och satt och hinkade det istället (ok, två på hela kvällen men ändå..) En gång frågade svågern om jag ville ha glögg och jag tackade men sa att jag gärna höll till musten just nu. Svärmor som satt mittimot mig hajjade till och jag bara kände, fanfanfan! Hon var tyst ovanligt länge vilket inte är likt henne. Munnen går i ett heeeela tiden annars. Så hon kanske började misstänka nått, speciellt när hon precis innan fått reda på att vi har en ny bil som är 8-sätes Attans! Men jag ska försöka mig hålla planen, hålla tyst tills mars. Undrar om jag lyckas? Nästa svettiga dag blir julafton då alla är här, men då funderar jag på att ta en tom ölflaska och hälla över en alkoholfri öl i. Att jag ens orkar.. Grymt sugen på öl, brukar inte vara det annars! 

Annars är det bra med mig. Illamåendet har varit kraftigt på morgonkvisten de senaste dagarna och idag har jag mått illa hela dagen, nästan kräkts flera gånger. Slängde i mig ett åksjuketuggummi men spottade ut det på en gång då jag såg att det stod "Vid graviditet, rådfråga läkare innan användning" eller nått sånt. Nån som vet om det är ok att ta dem?

Hoppas det är bra med er annars, det verkar som det iaf!  

• FruFoxy

En tanke slog mig just, ska (eller, bör kanske man ska skriva?) man undvika majonäs? Till julens olika röror är det oftast majonäs i och ser det som en stor förlust att undvika det över jul Jag brukar köpa äkta-äkta majonäs i kyldisken men om man ska undvika det kanske det är bättre med den på burk? Innehåller ju fler skitsaker som jag mer än gärna undviker men över julen kan jag nog se genom fingrarna.

Är det nån som vet hur det ligger till?

kasmos katten:
    Håller tummarna att det bara är en brun flytning och inget annat! 

• FruFoxy

nyköpings bo:
    Vad härligt! Grattis igen då Hur stor var krabaten? 

Svar på tråden Augustibebis 2012