• FruFoxy

Augustibebis 2012

vippan:
    Såg i nån tråd med ena ögat igår att man skulle undvika det med tanke på att det är rå äggula i... borde väl veta sånt här egentligen men rekomendationerna ändras ju hela tiden

Nu har jag ringt och bokat tid för ul! Blev den 11 januari så det är en låååång väntan! Pirrigt! Hade velat ha på mamamia i kista men de hade inga tider så det blev på karlavägen.  

• FruFoxy

vippan:
    Har inte läst, tack för länken! Jag har också ätit majo i de tidigare graviditerna, inte haft en tanke på det tidigare. Så det är nog fritt fram för skagenröran på julafton *sååå sugen!*

• FruFoxy

Beställde tester för två veckor sen som äntligen kom idag, så jag var ju bara tvungen att testa igen. Och aldrig har jag väl fått så starkt positivt nångång Nu undrar jag bara vad jag ska göra av alla andra 9 tester...? Håller iofs till november 2013, kanske kommer de till använding igen

nyköpingsbo:
    Du har inget kort på filuren?  

• FruFoxy

nyköpings bo:
    Du kan inte maila bilden till dig själv och lägga upp den därifrån på något vis, typ lägga på skrivbordet först? Är inget it-proffs men har för mig att det ska gå    

Blir så glad av att höra/läsa att det är fritt fram för majonäs! 
    Appropå lax på julbordet, visst borde varmrökt lax vara ok?  

• FruFoxy

vippan:
    Hur långt gången tror du att du är? Jag fick senast svagt på bim-1 sen har jag inte testat mig med testlagrets förrän idag bim +10 och då var det starkt som attans! 

Ninni13:
    Rolig tröja! Nått du ska ha på julafton kanske?  

• FruFoxy

vippan:
    Hade du tänkt testa imorgon igen? Om det isåfall är svagare än idag kanske du ska ringa och se om du kan få göra vul? 
    Ibland är det rörigt men det brukar reda ut sig med tiden  

• FruFoxy

anneh:
    Varför ville hon ha cellprov?
    Har inte varit med om att nån grävt därnere på mig som gravid, förutom vid förlossningen. Hmm, kanske man ska snagga barret innan man går på inskrivningen den här gången just in case...?  

• FruFoxy

vippan:
    Då håller jag tummarna för att det blir starkare imorgon!  

• FruFoxy

anneh:
    Men ska man verkligen lämna cellprov när man är gravid? Har fått kallelse till det under två av mina graviditer och fått göra det på efterkontrollen istället just för att jag varit gravid. Har stått på lappen dessutom att man ska vänta tills efter förlossningen med det provet.  

• FruFoxy

villnu:
    Grattis! Är det ert första barn?

Stekt falukorv hulkar jag också för! Idag blev det kokt till de övriga i familjen (jag äter inte korv annars heller) och det var olidligt bara det! Skulle göra pepparrotsås till det och råkade lukta på det smälta smöret och trodde jag skulle dö av avsky! Såsen blev för övrigt god och fick i mig lite

Men jag blev så vansinnigt sugen på tacos nu! Gaah!  

Svar på tråden Augustibebis 2012