• Naimis

Augustibebis 2012

Ellenbmt- Jag förstår hur du känner. Så var de för mig förra gången. Min mage hade ju inte växt något när vi skulle göra RUL i v 19.
    Jag va så nervös att jag nästan kräktes påväg, orolig att de skulle vara tomt.
    Men de va de ju inte.
    Nu känner jag inte heller livmodern, men den ska ju trots allt precis nått över blygdbenet än, jag kan ligga på mage utan problem, min mage syns inte alls, jag mår bara illa nät jag blir för hungrig.
    De är klart de känns jobbigt när man inte känner sig gravid.
    Men snart kommer vi ju känna av våra bebisar dagligen och våra magar kommer växa.

• Naimis

14+0 idag, känns som de går ganska fort. Om 6 veckor är halva tiden avklarad. De är väl då jag lär börja stressa över allt som ska fixas. Tur att de inte är lika mkt denna gång som sist.

• Naimis

FruFoxy- Jag gick inte privat sist och då fick vi en kallelse drygt 1 månad innan direkt från sjukhuset.

• Naimis

Fru Foxy- Det var så de funkade för oss. BM skickar remiss till KS, sen får vi kallelse på posten.
    Min vän fick inte rul på KS förän i v 24, så hon fick ringa och gnälla och fick ett i v 21 istället.

• Naimis

Stövelkatten- Bugaboos räknas väl som separat liggdel. Den är jätte smidig att lyfta av om man vill bära in bebis eller så.
    Har ingen erfarenhet av de andra varianterna, men som nån sa känns de som dom växer ur en mjuklift fort.

• Naimis

Mammsen- Hade en bugaboo cameleon till sonen tills han fyllde 1. Det är inga problem att bulla upp med kuddar om dom små vill sitta, och så köper man sele till. Samma sak funkar utmärkt med UJ.
    Sen när man byter till sittdel så är de ju liggläge på dessa. Så man måste ju inte byta tillbaka till liggdelen bara för att dom ska sova.
    Dessutom är buggans sittdel ergonomisk så den kan man byta till redan vid 4 månader. Vi var helnöjda, liggdelen är dessutom så pass rymlig att sonen fick plats när han var 1 år.

Stövelkatten- Jag skulle också hellre satsa på en begagnad märkesvagn. Tyvärr så är de ofta så att de brukar vara något bättre kvalitet på dessa och de går att få tag på reservdelar.
    Dessutom går dom att sälja vidare sedan.
    Min man lägger sig inte i vagnval utan låter mig bestämma, han delar med sig av sin åsikt men de slutgiltiga beslutet ät mitt.

• Naimis

Hade jag fått den vagnen jag vill ha mkt billigare begagnad hade jag köpt de, tyvärr så kostar den lika mkt begagnad som utomlands och därför köper jag hellre en ny utomlands.

För min del så känns de bättre att välja en vagn jag vill ha då det är något som jag kommer ha med mig vart jag än går dagligen under en period, lite som en accessoar, den ska uppfylla mina krav vilket innebär att den inte bara ska vara praktisk och smidig utan snygg med.

• Naimis

Oj vilka diskussioner! Tänker inte ens lägga mig i abort diskussionen då jag själv gjort en abort tidigare och inte alls ser på de lika svartvitt som vissa gör.

Som några andra sagt de är tur att vissa av oss är "korkade" och köper nytt till våra barn. För er som vill kunna köpa begagnat.
    Jag anser mig ha råd och tycker de är kul.
    Så inte tar jag åt mig av andras åsikter.

För mig blir de en ny vinter jacka nu imorn, har blivit något bred om höfterna, så den jag köpte i höstas sitter Inge bra.
    Hittat en på blocket som tur är.

• Naimis

Issan8- Innan förra graviditeten var jag en 38, när sonen blev 1 så var jag en knapp 36, amning och barnvagnspromenader gör under.

• Naimis

Stövelkatten- Nu visste jag vilken jacka jag ville ha redan innan jag började leta, inte helt gratis ändå, men jag vet att jag kan gå plus minus noll på den om jag säljer den vidare sedan

Svar på tråden Augustibebis 2012