• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • ellllen83

Vilka smarta tips ni har angående kläder :) funderar redan på hur många låga jeans som kan gömma sig i garderoben...är också kräsen med jeans.. Tänk om man bara skulle klara sig med nya jobbkläder (jobbar på apotek och byxorna kommer absolut inte fungera).bra! Hur är det med trötthet hos er? Jag är sjukt trött. Imorgon är sovnorgon inplanerad, me like!

• anneh

Jag har fått feber.. Så jag är ganska orolig nu, är det inte en ganska "kritiskt" period vi är inne i, hjärtat ska börja slå osv..? Hoppas inte fostret tar nån skada..

• Naimisen

Anneh- Har också feber sedan igår. Inte roligt, men de ska inte vara någon fara va ja vet. Va ja förstår är de långvariga infektioner som är skadliga..inte vanliga förkylningar.

• Gadget

Jag har fått tips att man kan köpa såna där gravid-tubar, då kan man täcka sina egna byxor som är knäppta med gummiband, och även när magen börjar bli lite större och tröjorna lite korta sitter den där emellan.

ellllen83, jag är också trött. Sover 8-9 timmar per natt, med ett par kisspauser och ibland lite svårt att somna om förvisso. Men jag kunde i helgen även sova middag utan problem, och nu gäspar jag som en tok.  

• ellllen83

Förstår att du är orolig, Anneh. Har du kikat på fråga barnmorskans sida på gravid.se? (på sida 9 står det om just feber så här tidigt) hoppas du kryar på dig snart!

• ellllen83

Gadget, satt just och funderade på hur gummibanden inte skulle synas, och då lät ju tuben som en bra lösning ;) Nu behöver jag chips omgående! Haha, igår köpte jag chips och dipp på väg hem från jobbet...och var tvungen att påbörja direkt efter kassan. Mm salt! Jag som annars är en sockergris.

• Ari Gold
    jordgubbsylt skrev 2011-12-06 15:46:55 följande:
    Fast man behöver ju inte köpa så mycket "mammakläder" heller tycker jag. Byxor och sådant som ska sitta perfekt men jag kör på stora skjortor, långa tröjor, vida klänningar osv från vanliga kollektioner.

Helt sant.  Men personligen tycker jag inte att kläder som är väldigt vida över magen smickrar min figur (har fel kroppstyp för det). Så det blir ju väldigt kortsiktiga köp i så fall, vill helst inte konsumera på det sättet. Men självklart finns det kläder ur min vanliga garderob som kommer fungera bra hela graviditeten, långa linnen stora koftor och sådant.

• natlup

ska köpa mina första mamma leggings idag 99 kr på hm billigt å bra!

• UmmAminah

Hej, nyplussat idag... Bim+2. Fick mf förra månaden o inga tankar hopp el symtom på bebi denna gång men jodå :) testade idag för att bekräfta att jag inte är preggo men fram kom ett super starkt +

• EmelieOfGbg

Hej! Hoppar in i tråden också om det är okej? Imorse plussade jag och kunde inte riktigt förstå det.Gjorde ett till när jag kom hem efter jobbet och det var också positivtSkrattande Vi är lite i chock här hemma just nu, det var planerat men det gick fort, på 2:a försöket. Enligt gravidverktygett är bf 12/8. Är i v.5 (4+1).

Känns väldigt märkligt att skriva detta, att man är gravid liksom. Men såå spännandeGlad    

Har läst lite i tråden och har sett att det är många av er som har illamående och massa andra symptom, själv känner jag ingenting. 

Grattis till alla!!!     

Svar på tråden Augustibebis 2012