• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sanning och konsekvens

Ja, jag är nygravid jag med. Så man är på den vanliga banan med svullna bröst och mage.
    Märkligt hur svullen en mage kan vara i v. 5. Precis som varenda köttbulle man ätit har samlats runt buken, hihi
    Känner inte så mycket mer än att jag verkligen inte tål ciggarettdoft eller minsta antydan till glöggvärmning. Ja, kroppen är allt bra märklig:P  

• avokado88

Fick en liten chock när jag ställde mig på vågen i morse, har gått upp nästan 3 kg!
    Och då är jag bara i vecka 6.
    Men det är antagligen svullnaden/vätska där kilona sitter och inte i fett.. Hoppas jag iallafall Tungan ute

Någon mer som också har gått upp?

• Naimisen

Avokado- Ingen förändring på vågen än. Gick upp 13 kg sist och ner 19 på mindre än 1 år, ja hoppas på att de blir så denna gång med..vill verkligen inte hamna på 20kg+.
    vet inte om
    Man samlar på sig så mkt vätska nu, är ju mer på slutet

• ztrit

Jag är verkligen supertrött på morgnarna. Vet inte om det har med graviditeten att göra, men jag gissar det. Har en antydan till illamående om förmiddagarna men än så länge inget som överväldigar. Det är jag tacksam för.

Ikväll ska vi på sushirestaurang med jobbet. Visst ska jag undvika laxen?

• Carolines Secrets

Borde vara jätte glad över graviditeten, och det är jag. Det är bara det att jag börjat få "kalla kårar". Går och tänker på allt det praktiska, tex att vi bor på landet och jag inte har något körkort och hur det då blir med BVC besöken när sambon kommer jobba hela dagarna. Vill inte gärna ta bäbisen på bussen för det är flera km till bussen och den går också väldigt sällan. Funkar ju när man är själv men inte när man har bäbis. Tror ni man kan anpassa BVC tiderna så att sambon kan skjutsa oss?

Dessutom oroar jag mig lite över det ekonomiska. Vi kommer ha ca 4000 kvar efter räkningar varje månad när bäbisen kommer. Räcker det??

Ush jag har blivit så negativ helt plötsligt :(

• Ari Gold

Du kan boka bvctider när det passar dig. Man behöver inte åka dit så ofta som de flesta gör heller. Massor av pengar krävs inte heller. Finns i princip inget man inte kan köpa begagnat.

• Stövelkatten
    Carolines Secrets skrev 2011-12-06 10:58:45 följande:
    Borde vara jätte glad över graviditeten, och det är jag. Det är bara det att jag börjat få "kalla kårar". Går och tänker på allt det praktiska, tex att vi bor på landet och jag inte har något körkort och hur det då blir med BVC besöken när sambon kommer jobba hela dagarna. Vill inte gärna ta bäbisen på bussen för det är flera km till bussen och den går också väldigt sällan. Funkar ju när man är själv men inte när man har bäbis. Tror ni man kan anpassa BVC tiderna så att sambon kan skjutsa oss?

Dessutom oroar jag mig lite över det ekonomiska. Vi kommer ha ca 4000 kvar efter räkningar varje månad när bäbisen kommer. Räcker det??

Ush jag har blivit så negativ helt plötsligt :(

Det beror nog på hur man lever. Första ungen hade vi ca 12000:- i inkomst varje månad. Det var kanske inte SÅ kul, men funkade med fantasi.

Nu kommer vi ha ca 20 k mer. Och jag är rätt säker på att lite fantasi behövs nu också, för man lever ofta efter sina tillgångar. Eller över. Hål finns ju alltid att fylla. :)

Var kommer pengarna ifrån, finns det något sätt att få ihop mer varje månad? Börja ett sparande! Nu har ni ungefär 8 månader att spara under, till att börja med. Lägg upp en ordentlig budget på vart pengarna går åt osv. (jag hjälper dig gärna, jag är skitbra på sånt. ;) )

BVC kan nog vara öppna med tider, annars kommer faktiskt din sambo kunna vara föräldraledig samtidigt som dig! (from 1/1) Så kanske ni kan pyssla ihop det. En dag i veckan, eller vad man nu kan vilja.

• natlup

Jag är inte pinnsmal utan har lite mage. Ni som är i samma sits, vet ni hur man kommer se på magen sen när man är gravid?

• jordgubbsylt
    Stövelkatten skrev 2011-12-06 11:25:02 följande:
    BVC kan nog vara öppna med tider, annars kommer faktiskt din sambo kunna vara föräldraledig samtidigt som dig! (from 1/1) Så kanske ni kan pyssla ihop det. En dag i veckan, eller vad man nu kan vilja.

what?!? det har jag missat.. Det är ju superbra. Fast bara 30 dagar totalt och under barnets första år läste jag nu på försäkringkassan. Men det är ju verkligen super.

Själv är jag väldigt lycklig idag för jag har sovit hela natten och har knappt ont i benen mer! I morse mådde jag dock illa.. inte så att jag spydde men jag vill helst inte bli som jag blev vid förra grav så jag hoppas det inte eskalerar mer.
  • capy
    Stövelkatten skrev 2011-12-06 11:25:02 följande:

Åh, vad bra. Det hade faktiskt inte jag heller hört talas om. Så mycket nya saker som man måste lära sig. Känner mig smått överväldigad.
Svar på tråden Augustibebis 2012