• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt
    BIM. är beräknad inte mens.
    om du skulle haft mens idag tex, så beräknade du ju att du inte skulle ha det idag om du vill vara gravid, så då kanske du plussade igår, då blir det bim-1 tror jag iaf!? :) 
  • Ellenbmt

exakt vad jag föröskte få fram gadget :)

• Ellenbmt

finn det någon här som bor i närheten av vingåker/katrineholm?

• EmelieOfGbg

Såg att det var lite olika tankar kring när man ska ringa mvc. Är det nån som redan har ringt? Och vad sa dom i telefonen isåfall? (tänker om dom säger att det är för tidigt, eller bokar man en tid bara?)

• jordgubbsylt
    EmelieOfGbg skrev 2011-12-06 18:23:54 följande:
    Såg att det var lite olika tankar kring när man ska ringa mvc. Är det nån som redan har ringt? Och vad sa dom i telefonen isåfall? (tänker om dom säger att det är för tidigt, eller bokar man en tid bara?)
    Jag ringde direkt för jag ville få plats på önskad mvc och dom säger bara "grattis vad roligt att du ska få barn och välkommen hit! :) typ i alla fall.

Ska på mitt första besök i morgon, hälsosamtal så blir det väl riktig inskrivning någon gång i januari gissar jag.
  • Gadget

Ellenbmt, angående stress och så tror jag du ska lyssna till din kropp bara. Det är ju troligt att du blir tröttare än vanligt men annars tror jag inte stress av formen att ha mycket att göra är farligt. Träning har jag läst mig till ska gå bra att utöva som innan om man inte får ont, i alla fall i början. Däremot har jag själv tagit det lugnt och känner att det känns så ömtåligt där inne, samt att min växtvärk sitter mycket i ryggen och den blir trött när jag står och går länge. Tänkte gå till simhallen imorgon, för röra på sig är bara bra.

• Naimisen

Fortsätter på Gadgets förkortningar.
    RUL

• Ari Gold
    Ellenbmt skrev 2011-12-06 18:20:25 följande:
    finn det någon här som bor i närheten av vingåker/katrineholm?

En del kanske fortfarande vill vara anonyma och inte avslöja vart de bor, men själv bor jag i Örebro i alla fall.
  • Naimisen

Fan texten försvann..suck. Jobbigt att skriva från telefonen.

• anneh

Emelieofgbg: jag har redan ringt, och jag får tidig inskrivning, på måndag, vecka 6+3.. hälsosamtalet hoppade vi över då jag inte ville ha sånt.

Svar på tråden Augustibebis 2012