• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Stövelkatten: Tycker inte du ska ha dåligt samvete, så länge det inte blir någon vana. Jag snusade fram till plusset och i början gick det väldigt bra. Nu kan jag däremot få ett väldigt sug men har klarat mig än så länge. Även om min man snusar (tack och lov inte portionssnus). Lycka till du fixar det!

Karo77: Hoppas det snart vänder och känns bättre! Kram

Usch vad jag är trött idag på jobbet, innan lunch trodde jag att jag skulle somna framför datorn. Lite bättre känns det nu men det blir nog en tidig kväll skulle jag tro.

• DetGodaLivet
    Novalina skrev 2012-02-06 01:14:51 följande:
    Är inte barnbidraget på 1200 kr?...

Barnbidraget är 1050 kronor. Sedan får man lite påslag om man har flera barn, har man två barn får man 150 kronor extra (totalt, ej per barn) förutom de 2*1050 kr man får i barnbidrag. Har man tre barn får man 600 kronor extra i flerbarnstillägg.

Det fina i kråksången kommer när man som vi skaffar fjäde barnet....då är flerbarnstillägget 1600 kr.Cool
  • jannonym

Oj är det så mycket?
    Det här blir ju vår fjärde oxå... Hade inte den blekaste att det var så mycket i flerbarnstillägg... Alltså 1050 x 4 + 1600

• DetGodaLivet

Jappamensan, det är ett ganska stort hopp där mellan tredje och fjärde.

Det blir ju liksom 2000 extra man får för fyran (bb+flerbarnstillägg) och föräldraledigheten ger dessuom 1500 mindre i dagis/fritidsräkning för oss. Väger upp bra mot ínkomstbortfallet vid föräldraledigheten.

• Saaajmon

Nu kommer jag till det roliga. Jag vet inte om det var bebisen jag kände, är väl omöjligt att en förstföderska ska känna så här tidigt.

Men jag ska förklara: När jag låg i sängen i morse så tittade jag på tvn och jag märker något som känns som när man rullar en liten kula på kroppen. För jag kände det tre gånger, för när jag tryckte på höger sida så flyttade den sen sig till vänster sida och det var samma känsla och sedan den tredje gången var ca 8 cm cm under naveln.

7 Augusti ♥
  • jannonym

Saajamon:
    Det var nog bebis som du kände!
    Jag tror inte det är omöjligt för en förstföderska att känna så här tidigt. Utan bara svårare för förstföderskor vet inte riktigt hur det "ska" kännas eftersom de inte känt det förut. Men enligt din beskrivning så låter det klart och tydligt som bebis :)

• Saaajmon
    jannonym skrev 2012-02-06 15:10:10 följande:
    Saajamon:
    Det var nog bebis som du kände!
    Jag tror inte det är omöjligt för en förstföderska att känna så här tidigt. Utan bara svårare för förstföderskor vet inte riktigt hur det "ska" kännas eftersom de inte känt det förut. Men enligt din beskrivning så låter det klart och tydligt som bebis :)
    För det kurrade inte i magen efteråt, så jag förstod att det inte var något vanligt bubblande som man har när magen leker och har för sig :) 
    7 Augusti ♥
  • jannonym

Imorgon efter kub kommer jag att byta nick och sätta in en bild i min profil :)
    Det är så många väninnor som hänger här på FL så jag gjorde en ny profil till mig... Men är allt bra på kub i morgon så får ni alla se vem jag e... Haha... Spännande va? *ironi*

• Sommaren12
    jannonym skrev 2012-02-06 15:12:43 följande:
    Imorgon efter kub kommer jag att byta nick och sätta in en bild i min profil :)
    Det är så många väninnor som hänger här på FL så jag gjorde en ny profil till mig... Men är allt bra på kub i morgon så får ni alla se vem jag e... Haha... Spännande va? *ironi*
    Superspännande! ;)
  • jannonym

Haha visst ;)
    Alla vet ju vem jag är, jag e ju nästan kändis *not*... Haha.....
    Man blir lite paranoid när man e gravid och tror att alla man känner snokar runt där de inte ska... Fast så är det ju inte...

Svar på tråden Augustibebis 2012