• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    3apåGång skrev 2012-02-05 21:21:53 följande:
    Jag började på till ÖF redan då dottern var ett par månader men då var det ju för sonens skull och lite för min egen. Då hon var 6 månader började hon krypa och då märkte jag att hon tyckte det var kul. Sen dess tycker hon det bara är mer och mer roligt för varje gång. Båda barnen älskar att gå dit.
    OK, vad roligt. Hur gammal va sonen då?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina

Ojjjj va många inlägg från mej nu på en gång *hehe*!! Tyst Tungan ute

Bäst jag går ner till tvättstugan och viker tvätt nu ett tag, så nån annan hinner skriva här med!

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • 3apåGång
    Novalina skrev 2012-02-05 22:00:22 följande:
    OK, vad roligt. Hur gammal va sonen då?
    Hm, han måste ha varit 1 år och 9 månader men jag var där med bara honom innan lillan föddes också. Brukar ganska ofta prata med andra mammor där, det är trevligt att träffa andra i samma sits som också går hemma. Vi går på eftermiddagarna efter att barnen sovit middag och så fikar vi där och är med på sångstund. Den tiden är det många mammor med 2 barn som kommer. En del jobbar deltid och en del är hemma på heltid. Det känns roligt att gå dit för med 2 barn kommer man inte ut lika mycket som med 1 enligt min erfarenhet. Då jag bara hade sonen var det så lätt att ta med honom överallt men nu är det 2 viljor (utom min) plus att vi har dagis 15 timmar/vecka med sonen och tider att passa med det. Självklart är det lätt att gå till lekplatsen också men jag menar mer att åka iväg och göra något som tar mer tid.
  • Saaajmon
    Sommaren12 skrev 2012-02-05 22:28:43 följande:
    Hur mycket får man ut i månaden med lägsta nivå? Finns en risk att jag med får det.
    180 kronor om dagen innan skatt, men efter skatt så blir det ca 4300 kronor i månaden på FP. Sedan får man barnbidrag också på 1100 kronor också :) 
    7 Augusti ♥
  • Gadget

Är det någon mer än jag som har som en låsning (känns det som) i skinkan? Jag har sedan ett tag den känslan på vänster sida. Det gör inte direkt ont, men spänner till när jag böjer mig och rör mig så.
    Kan det hänga ihop med någon slags foglossning?
    Utöver detta har jag ont i ryggen när jag står och går mycket, men värst blir det när jag städar här hemma (typ dammsuger gissar jag). 

• Gadget

Kom föresten på att någon frågade om att armarna somnade lättare, glömde svara då.
    Jag upplever också att mina händer och armar somnar. vaknar på nätterna av att jag tappat känseln i dem och jag sover ju likadant som jag alltid gjort.  
    Vet att det finns något som heter Karpaltunnelsyndrom, men det tror jag i alla fall inte jag har. Är inte alls svullen så det är inget som trycker till. Tror snarare på försämrad blodcirkulation eller liknande. 

• Novalina
    3apåGång skrev 2012-02-05 22:13:20 följande:
    Hm, han måste ha varit 1 år och 9 månader men jag var där med bara honom innan lillan föddes också. Brukar ganska ofta prata med andra mammor där, det är trevligt att träffa andra i samma sits som också går hemma. Vi går på eftermiddagarna efter att barnen sovit middag och så fikar vi där och är med på sångstund. Den tiden är det många mammor med 2 barn som kommer. En del jobbar deltid och en del är hemma på heltid. Det känns roligt att gå dit för med 2 barn kommer man inte ut lika mycket som med 1 enligt min erfarenhet. Då jag bara hade sonen var det så lätt att ta med honom överallt men nu är det 2 viljor (utom min) plus att vi har dagis 15 timmar/vecka med sonen och tider att passa med det. Självklart är det lätt att gå till lekplatsen också men jag menar mer att åka iväg och göra något som tar mer tid.
    OK, låter ju riktigt bra det  - fast förståss jobbigare med fler viljor som du säger.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Saaajmon skrev 2012-02-05 22:31:00 följande:
    180 kronor om dagen innan skatt, men efter skatt så blir det ca 4300 kronor i månaden på FP. Sedan får man barnbidrag också på 1100 kronor också :) 
    Är inte barnbidraget på 1200 kr?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Gadget skrev 2012-02-05 22:58:00 följande:
    Är det någon mer än jag som har som en låsning (känns det som) i skinkan? Jag har sedan ett tag den känslan på vänster sida. Det gör inte direkt ont, men spänner till när jag böjer mig och rör mig så.
    Kan det hänga ihop med någon slags foglossning?
    Utöver detta har jag ont i ryggen när jag står och går mycket, men värst blir det när jag städar här hemma (typ dammsuger gissar jag). 
    Det kan bero på förkortade/stela muskler på baksidan av låren och sätet. Och ryggonda kan bero på för svaga core-muskler.

Tips är att stretcha sätet och baksidan av benen extra mycket, och träna coreträning (lätt att göra hemma).
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012