• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Min låsning i skinkan jag skrev om igår eskalerade i natt. Vaknade vid två och då hade jag motsvarande låsningskänsla i ländryggen, i höften och i skinkan. Allt på vänster sida. Dessutom nästan krampade mina ryggmuskler på vänster sida i någon slags motreaktion. Låg i sängen ett tag och fick nästan panik, överdrev säkert allt också så där som man gärna gör lite halvnyvaken kl 2 på natten. Vet inte alls om det är en låsning, men känslan är så, som om hela min vänstersida av bäckenet satt snett och om någon bara ryckt på rätt sätt i mitt ben skulle allt klicka till och hamna rätt. Men det var ju bara känslan förstås.
    Tillslut ställde jag mig upp för att jag tänkte att det kanske släppte om jag gick runt lite. Men då högg det liksom till i senorna eller benen eller vad det är på insidan av låret mot underlivet så jag "ajade" till lite högt. Min sambo frågade om allt var ok och då började jag förstås gråta och säga nej. Tills jag insåg att nu tror han att det är fel på magen och jag ville ju inte oroa honom.... Grät lite hos honom och försökte förklara. Sedan ställde jag mig upp och sa "jag är nog gravid" och gick upp en stund.
    Tyckte sedan att det högg till överallt när jag vände mig i sängen och hade mig. Blir väl inte bättre av att vår katt sover någonstans vid mina ben så jag anpassar nog min liggställning efter henne. Ska försöka få över henne till sambons sida....

Nu på morgonen är det inte lika illa. Men låsningen i skinkan är kvar och jag känner mig öm i ländryggen. Jag får nog ta det lugnt med mina promenader ett tag. Vi har haft så fint väder så jag har gått minst en timme om dagen nästan hela veckan tror jag. 

• 14mars

När man lyssnar med en doppler, hur låter det då när bebisen rör sig eller guppar som det ser ut på UL vid KUB? Blir det som en smäll då? Hittar inga hjärtljud, men det "smäller" ganska ofta.

• jannonym

Ringde till mamamia, hon hade inga tider idag och bad mig försöka tänka positivt tills i morgon. Det är de som gör kub så hon såg ju att jag hade en tid till det i morgon.

Jag sa att jag inte hörde några hjärtljud och hon sa att det är svårt så här tidigt och att barnmorskorna inte lyssnar förens runt vecka 20 just för att det kan vara svårt att hitta innan dess och man inte ska oroa mammorna.

Jag får väl lita på henne att det kanske finns en bebis där inne som lever men gömmer sig.... Men jag tror inte att det är så...

Usch va negativ jag är... :( filåt!!

• Stövelkatten
    jannonym skrev 2012-02-06 11:15:45 följande:
    Ringde till mamamia, hon hade inga tider idag och bad mig försöka tänka positivt tills i morgon. Det är de som gör kub så hon såg ju att jag hade en tid till det i morgon.

Jag sa att jag inte hörde några hjärtljud och hon sa att det är svårt så här tidigt och att barnmorskorna inte lyssnar förens runt vecka 20 just för att det kan vara svårt att hitta innan dess och man inte ska oroa mammorna.

Jag får väl lita på henne att det kanske finns en bebis där inne som lever men gömmer sig.... Men jag tror inte att det är så...

Usch va negativ jag är... :( filåt!!
    Äh, är väl bla. därför vi är här! För att peppa varandra! :)

Jag är nu i v.16 och har svårt att få fatt i lilla ibland när jag lyssnar. Ibland är det så långt bort att jag måste pricka exakt rätt för att höra något. Och ibland hörs det superbra, men så är den ju avsevärt större vid det här laget, och rör sig runt mer. Försök som sagt att ha is i magen tills i morgon. Det är ju trots allt inte så lång tid kvar tills du vet.
  • jannonym

Jag trooooor att jag hörde ett hjärta galoppera. Men det lät svaaaaaagt och långt bort.. Bakom min egen puls som dunkade högt på precis det stället. Men Jag hörde bara några sekunder sen försvann det.

Försökte få fram mobilen för att ta fram tidtagaruret för att räkna slagen. Men då försvann hjärtat och sen lyckades jag inte att hitta det igen.

Ohhh hoppas jag hörde rätt... Och inte bara inbillar mig. :)
    Nu tänker jag skita i dopplern till i morgon och hoppas att det verkligen var ett hjärta :)

Tack för att ni orkar höra på mitt ältande ;)

Puss

• Mamma070912

Jag tror du har hittat rätt, om det är så att du reagerat på något som låter snabbare så är det så. Slappna av nu

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Stövelkatten

Kära Gravida medsystrar, jag måste få lätta mitt hjärta! Jag har fallit av kärran och rökt. Inte mycket, men ändå! Nu när jag inte mår illa längre är det som att vara tillbaka på dag ett, och inte är det lättare när sambon röker. Försöker få honom att förstå att det är ännu svårare att hålla sig duktig och vettig när han röker, men enligt honom måste han röka eftersom jag är så jobbig att ha att göra med...

Och självklart känner jag mig skitkass! Det funkade ju i tre månader, vad hände nu? Inget minne alls av att jag ville röka förra gången jag var gravid. Äh, känns pissigt.

• anneh

Stövelkatten: Jag har en vännina som rökte då och då under graviditeten (1-2 cigg i veckan), hon tyckte det var jättesvårt att sluta, hon mådde riktigt dåligt utan cigg, och pratade med sin BM om det..
    BM sa då att hon hellre ska röka 1-2 cigg i veckan än att må så dåligt, det är bättre än att röka 2paket om dagen som hon gjorde tidigare..

Jag har slutat röka nu när jag blev gravid, och i början tyckte jag det luktade sååååå äckligt när nån rökte, kräktes nästan.. Kunde känna när nån rökte på en mils avstånd ;)

Men NU.. Guuuud va gott det luktar! Galet. Har dock inte rökt, och kommer inte göra det heller.

Tycker inte du ska må dåligt över det!   

Svar på tråden Augustibebis 2012