• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    anneh skrev 2012-02-08 09:22:23 följande:
    Om man varit på VUL i v 13 (går in i v 16 inorgon) hur stor är risken för att fostret dör? Är så orolig! Har beställt en angelsounds, hoppas den dyker upp idag..
    Jag vet inte men jag väljer att tänka att jag inte kan vara mer säker än så här på att det ska gå vägen. Har aldrig hört nån exakt statistik efter v 13. Tror det är ganska ovanligt faktiskt. Tänk på att de historier man hör om missfall efter v 13 antagligen bara är en uns jämfört med alla graviditeter som gått bra. 
    Försök att tänka positivt, om man vill så går det faktiskt att styra sina tankar åt rätt håll. Och haka inte upp dig på ifall du inte hittar hjärtljudet de närmsta veckorna med ditt angelsound.
    Själv har jag valt att inte köpa ett angelsound trots att jag verkligen ville ha ett, skulle man inte hitta (vilket är väldigt vanligt trots att bebisen lever) så skulle jag få panik.  
  • A R

Jag fick komma in förra gången och de kollade med vul och allt såg ok ut, de trodde det berodde på känslig livmoder och att det inte var fara för fostret. Nu har jag fått tid 10.30. för ett nytt vul. Känner mig så orolig. Den har gången har maken möjlighet att följa med och det känns skönt.

• fru Elle

Hittade lite information om missfall, de flesta missfallen sker innan vecka 7 men det är inte ovanligt med missfall upp till graviditetsvecka 13. Efter 12 fullgångna veckor är risken för missfall liten under 3 %. Hittade info på niomanader.se. Vet inte om den är korrekt. Men då kan ju det stämma som jag har hört innan, de flesta missfall sker i det stadiet då hjärtat ska börja slå. Sen att missfallen minskar ytterligare efter att moderkakan har tagit över näringstillförseln till barnet.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • FruFoxy

Novalina:
    Det är ju i livmodern barnet ligger i, hur ska de annars få ut den om de inte skär i livmodern??
    Jag vet inte exakt varför som jag skrev, men det är nog bara att googla på  

Det som jag upplevde negativt med snittet var först och främst att förlossningen inte gick så som jag hade tänkt. Det värsta man kan göra är att måla upp en drömförlossning och det felet hade jag gjort. Så när det inte blev som jag trodde blev jag så sviken på mig själv. Tyckte jag var så värdelös. Nu var det inte mitt fel då min tjej låg i pannbjudning och därför inte kom ut av sig själv, men det hindrade inte mig att tycka det var botten.
    Jag är en väldigt smärtkänslig person och smärtan efter snittet var inte att hurra för. Personalen på BB gjorde inte saken bättre då de vägrade lyssna på mig -en nybliven förälder som var nyss fyllda 21 år. För, vad visste jag? Tydligen ingenting. Tsss.
    Så summan av hela upplevelsen blev en katastrof för min egen del. Snittet i sig var väl inte så hemskt men allt annat runt omkring var inte riktigt min grej. 

• FruFoxy

ellenbmt:
    Lycka till idag! När skulle du vara där? 

• FruFoxy

A R:
    Hoppas det går bra för dig också! 

• Ellenbmt

Halv tolv, pimplar vatten nu. Sen ska jag åka iväg. 3 mil till sjukhuset. Är så nervös! Hoppas på att kunna visa upp en bild efterråt, vore tråkigt att lämna er! Usch får inte tänka så! Faktiskt är magen lite Putig idag bara för att lixom....

• FruFoxy

Ellenbmt:
    Tror inte du lämnar oss, det kommer säkert gå hur bra som helst! Alla tummar hålls! 

• FruFoxy

Åh, fick precis veta av min man som är bortrest med jobbet i Boston att han har fått pris! De är en cirka 400-500 personer med på den här kick-offen och kommer från hela världen. Det är en massa föredrag och sånt men även prisutdelning. Och min man, har fått pris för att vara den som varit bäst på hans företag under hela förra året. 
    Om jag är stolt? JAAAAAAA!  
    Sicken karl jag har! 

Precis som ni skulle bry er om detta men jag måste ju bara berätta det för någon!!  

Svar på tråden Augustibebis 2012