• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    FruFoxy skrev 2012-02-08 10:27:17 följande:
    Novalina:
    Det är ju i livmodern barnet ligger i, hur ska de annars få ut den om de inte skär i livmodern??
    Jag vet inte exakt varför som jag skrev, men det är nog bara att googla på  

Det som jag upplevde negativt med snittet var först och främst att förlossningen inte gick så som jag hade tänkt. Det värsta man kan göra är att måla upp en drömförlossning och det felet hade jag gjort. Så när det inte blev som jag trodde blev jag så sviken på mig själv. Tyckte jag var så värdelös. Nu var det inte mitt fel då min tjej låg i pannbjudning och därför inte kom ut av sig själv, men det hindrade inte mig att tycka det var botten.
    Jag är en väldigt smärtkänslig person och smärtan efter snittet var inte att hurra för. Personalen på BB gjorde inte saken bättre då de vägrade lyssna på mig -en nybliven förälder som var nyss fyllda 21 år. För, vad visste jag? Tydligen ingenting. Tsss.
    Så summan av hela upplevelsen blev en katastrof för min egen del. Snittet i sig var väl inte så hemskt men allt annat runt omkring var inte riktigt min grej. 

Hehe, jag vet - det va väl inte så värst genomtänkt av mej, för såklart bebisen ligger i livmodern, och då blir den ju xå snittad. Hade inte tänkt på det inann bara. Bebisen ligger ju inte direkt bara i magen och simmar runt fritt precis.

Tråkigt att du upplevde bemötandet så neg., oproffsigt av personalen på BB tycker jag. De ska ju möta en med respekt och så... Själv va jag flera dgr på förlossninsavd. innan pga en massa igångsättningsförsök, och tyckte personalen där va mkt mer empatisk och goare än de på BB. Kan inte säga att de va direkt dåligt på BB, bara inte lika underbara och inkännande som de på förlossningen, va stor skillnad faktiskt.

Min son låg med ansiktet uppåt och därför kom inte förlossningen igång, han kom inte tillräckligt långt fram helt enkelt.
    Är det detsamma som pannbjudning eller?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Diorali skrev 2012-02-08 11:49:36 följande:
    Har inte skrivit så mycket här men drar mig ändå ut tråden då det blev bekräftat missfall idag i v.11+0. Fostret hade slutat växa redan i v.6  

Stor kram och lycka till alla ni andra!  
    Ledsen för din skull... Skäms Jobbigt när det gått så länge då dessutom...

((Styrkekram)) Hjärta
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • 3apåGång
    Novalina skrev 2012-02-08 13:56:47 följande:
    OK, på så vis.

Jag hålelr med dej ang. mammor som bestämt sej för att inte amma innan de ens testat...
    Ja, apropå det så är min man en aning bröstfixerad, han tror att alla som inte ammar eller ger upp amningen gör det pga brösten skulle bli fula Tror det är FÅ som inte ammar av den anledningen men vad vet jag... Tyckte själv det var väldigt mysigt att amma men då min dotter var ett kände jag att det fick räcka, det blev obehagligt då också för att jag var gravid.

Diorali:Åh, stackars dig/er!! Skickar en stor kram!

Grattis till er som varit på UL och sett de små liven! Var själv på KUB idag och allt såg jätte fint ut, är så glad!! Känns mycket mer verkligt nu fast jag hörde hjärtat tidigare och visste att den lever. Nu måste jag bara berätta på jobbet ocksåOskyldig
  • Novalina
    Ellenbmt skrev 2012-02-08 12:15:41 följande:
    Det var en bebis i magen. Herregud vad jag grinade. Så skönt. Tack för allt stöd. Nu jäklar ska jag vara gravid på allvar :)
    Underbart!!!!!!!! Grattis!!!!!!!! Solig {#emotions_dlg.flower}
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • fru Elle

Borde inte man kunna se det i förlossningsjournalen hur de snittade? Kan ju stå en hel del förkortningar som kan vara svåra att tyda, men det borde BM kunna hjälpa er att tyda.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • Novalina
    Tesdy skrev 2012-02-08 12:30:52 följande:
    Fy vad tråkigt. Skickar styrkekramar till dig!
    Jag var 20 når mitt första gråa hår kom, utan att vara gravid. Idag vid 36 så måste jag färga håret ofta för att dölja dom.
    Jag fyller oxå 36 i år, men har inte sett nåt grått strå än faktiskt... Fast jag färgar håret ibalnd iaf.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    oxle bo skrev 2012-02-08 13:34:14 följande:
    ni som börjat känna bebisen, hur ofta känner ni?
    v17 idag, o jag har känt ett par veckor men tror jag inbillar mig,då det är så långt mellan buffarna,
    men kände helt klart nys då vi åt, får se när nästa dyker upp..
    kan gå ett dygn mellan buffarna,o bara när jag är stilla,
    viket jag inte e så ofta, jobbar på demens boende,full fart...
    Jag vet inte om jag känt bebisen än, eller bara inbillat mej...

Har du rätt till hp pga ditt jobb? Mkt tunga lyft och så?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ellenbmt skrev 2012-02-08 14:00:02 följande:
    Ingen aning det fick hon veta av en slump helt livsfarligt egentligen! Var alltså ren tur.
    Vad va livsfarligt?...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    fru Elle skrev 2012-02-08 14:26:39 följande:
    Borde inte man kunna se det i förlossningsjournalen hur de snittade? Kan ju stå en hel del förkortningar som kan vara svåra att tyda, men det borde BM kunna hjälpa er att tyda.
    Jo, det  borde ju gå... Ska kolla.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Tesdy
    Novalina skrev 2012-02-08 14:35:03 följande:
    Jag fyller oxå 36 i år, men har inte sett nåt grått strå än faktiskt... Fast jag färgar håret ibalnd iaf.

Vad avis jag blir på dig Det har ju en del med gener att göra och där har jag väl inte dom bästa.

Svar på tråden Augustibebis 2012