Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Ellenbmt: jättestor bamsekram till dig!! Vad tråkigt att inte ha stöd av sin egen mamma, kan inte föreställa mig det riktigt. Kan inte riktigt sätta mig in i din situation för jag har ju inte barn sen innan och har väl handen på hjärtat en ganska skonsam graviditet, men det där med att vilja spy på livet har jag väl upplevt ett antal gånger. Tänk om du bara kunde ha en trevlig morsa som kom direkt, gav dig en kram och sa åt dig att vila så länge du vill så sköter hon resten?! Hårda ord tycker jag...
    Du får iaf kräka av dig här!! Förstår att det måste va asjobbigt med allt!
    Jag hade ett litet breakdown igår kväll. Hade så ont mellan benen, varm och kunde inte andas. Blev så trött på hela graviditeten där och då. För alla besvär man får och som de närmsta inte verkar fatta. Fick öppna fönstret på vid gavel, andas frisk luft och återhämta mig en stund. Om jag blir sådär knäckt ibland med mina småpotatisbekymmer så all cred till dig med foglossning, griniga barn och alltid jobbande sambo!

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-07-01 19:38:42 följande:
    7eH- han har en knepig tjänst... Anställd för Tommy myllymäki på Julita Wärdshus, det är en säsongs restaurang och därför jobbar min sambo med timmbank och 80procent lön, sen på hösten och våren jobbar han bara lördagar och söndagar.... För att gå ut lön på hösten och våren måste han jobba in den tiden under sommaren och december.
    Dessutom är han chef och har mkt tid utöver timmarna på jobbet då han kör administrativt och promoting osv osv. Knöligt och inte så familjärt
    Verkar som både du och din karl har det ganska jobbigt. Knepiga föräldrar och två heltidstjänster. Ta hand om varandra! Kram

Å din bebis behöver inte va enorm. Jag känner likadant. Kan känna huvudet mellan benen med fingrarna och ändå är hon upp under revbenen. Ibland fastnar hon med foten där, iiiinte så skönt när hon rycker åt sig den. :S Men hon väger som en normalstor bebis + 4% säger läkaren som räknat ut vikt med tre veckors mellanrum två gånger nyligen. Men de är ju ändå över 40 cm nu!

Lijon:  Ajaj, stackare! :( Det låter dock inte som den typ av magvärk jag upplevt. Jag har haft ont runtom själva bebismagen. Strålat ut från maggropen och runt på sidorna. Inte alls nere som mensvärk eller i närheten av naveln. Och så har det hållt i konstant minst 10 timmar. Smärtstillande, vila, bad eller annat hjälper inte. Har bara varit att rida ut stormen... :( Kan det inte va förvärkar då? Du får inte sammandragningar? 
  • Sommaren12

Hejåhå: åh tack! Ska undersöka popfiltarna.

Lijon: ja jo, jag börjar gråta så fort smärtan kommer för jag vet att jag är hjälplös ett halvt dygn då. Var väl därför jag blev inlagd och utredd. Fast de kom ju inte fram till nåt.
    Men man ska inte jämföra smärtor. Gör det jävligt ont så är 20 minuter 20 minuter för mycket! Det skulle kunna va ligamenten som det drar i? De sa till mig att det kan göra himla ont. Dock inget att göra åt förutom värktabletter. Kan också va tarmarna, de ska inte underskattas. När de trycks ihop där inne kan det med göra helvetes ont. Hjälper värktabletter dig? Kanske ett bad?

• Sommaren12

Jloow: vet att det inte var till mig men är inte biologiska läkemedel få förunnat? De är väl svindyra? Minns min kollegas fru som också hade svår psoriasis, hon fick åka och ta såna sprutor emellanåt och de kostade ju flera tusen st, typ sådär tio lax om jag inte missminner! Var dock rena undret för henne.

• Sommaren12

Alltså jag är lite nyfiken på ifall de blivit mer öppna med att ge det. Då, för typ fem år sen verkade de bara ge det i svåra fall.

• Sommaren12

Lijon: ja lite drygt att inte veta vad som gör ont, men faktiskt mest skönt att kunna avskriva massa farligheter det skulle kunna va. Antar att det ibland bara är att acceptera att kroppen är fantastisk och att man inte kan begripa allt som händer i den. Det är iaf bra tillfälle att träna på andningen kan jag lova! ;)

Fransyskan: jag å min man har det också så bra, tänker med som du ibland. När ska det ändras? Finns en liten gnagande oro att vi ska förlora det när vi blir föräldrar, antar att man får vara vaksam å vårda sitt förhållande.

Igår slängde jag ut täcket från påslakanet men inte sover jag bättre för det. :( det är def svalare men kan ändå inte sova.
    Idag har jag varit i min sommarstuga och bara solat och lyssnat på vågornas skvalp. Kvalitetstid!! Nu ska det grillas korv. :)

Jag undrar om det är slemproppen som börjat komma här. Slem slem slem hela dagen! Eller kan det vara efter pevarylen? Kan den sätta igång rikliga flytningar? Borde iaf inte finnas några rester kvar av den idag.

• Sommaren12

Julies: mössa ska de ha trots varmt väder vad jag förstått. Rätta mig ni andra om jag har fel, men det är väl för att skydda öron från vind och inte bara kallt väder?
    Vi kommer inte ha några ytterkläder. Långarmad body, byxor, strumpor, mössa å filt tänker jag.

Challelotten: gött med ny bil! :) ni har inte beställt den än då? Superb är så sjukt bekväm och rymlig.
    Jloow: kan förstå att det är nedbyte från superb till octavia men vi har haft vår octavia i ett par veckor nu och älskar den!! Men vi har ju bytt upp oss. Menar bara att octavia också är en riktigt bra bil men det finns ju alltid bättre. :)

• Sommaren12

Bez imena: jag hade ringt och hört mig för hos fl. De kan nog analysera bättre. Det enda jag hört och försöker förlita mig på är alla som säger "tro mig, när du får förvärkar så VET du att det är förvärkar".

Här tror jag slemproppen har gått. Har fått slemmiga rikliga flytningar hela dagen och nu på kvällen kom det en riktigt skur så trosskydd funkar inte längre, måste ha bindor. Hur är det nu, återbyggs den? Känner iaf inte öht att nåt är på gång så det är nog en sån där som kommer flera veckor innan. Hoppas vi. ;)

• Sommaren12
    bez imena skrev 2012-07-03 00:18:41 följande:
    Jo jag får nog tänka så, och lita på att det verkligen känns när det väl är dags! Blev lite nojjig och skramlade ihop saker till fl och bb och la på ett bord i rummet, ifall.. Har fortf ingen väska att packa i...

Oj har slemproppen gått redan! Fast ja de kan väl ändå dröja innan det är dags va..?
    Ja det kan nog va smart att ha fl-väskan redo ifall ifall! Iaf det viktigaste. 
    Jo, det är helt klart den, men nä det säger ju ingenting egentligen. Man tänker att Åh nu är det dags snart, men det kan ju va ikväll lika gärna som om en månad. Fast det blir nog det senare, känner som sagt inte alls att något är på gång. 
  • Sommaren12

Fransyskan: remiss. :) ja det där kliva-åt-sidan-tänket tror jag är mycket viktigt. Säkert svårt men en förutsättning.

Svar på tråden Augustibebis 2012