Augustibebis 2012
Ninime: spännande!!! Jag tror du är på G nu.
Kampis: åh då kanske jag har lite mycket kläder med isf. Om man vet att bebisen kommer va helt normalstor, kan man räkna med att 50 passar då?
Ninime: spännande!!! Jag tror du är på G nu.
Kampis: åh då kanske jag har lite mycket kläder med isf. Om man vet att bebisen kommer va helt normalstor, kan man räkna med att 50 passar då?
Kors i taket! Jag sov jättegott i natt!! Bara toalettbesöken men somnade direkt efter dom. Så SKÖNT! Lär väl sova skit nu i natt bara för det...
Är med himla svullen, speciellt om fötter och händer. Har ont i lederna i händerna, känns som jag klämt fingrarna i en dörr. :(
Jaja tiden rusar. Och står stilla. Hur som är det ganska snart dags!
Undrar hur lätt det är på bb att fixa ersättningen. Funderar på om jag kanske ska packa en termos i bb-väskan. Vad tror ni om det?
Har faktiskt aldrig ägt en termos så det blir att köpa. Finns det bra/dåliga att köpa eller är det termos som termos? Vilken storlek är lagom?
Ang lavemang sa de på informationen på vårt sjukhus att man kunde be om det när man kommit in. Men man ska ABSOLUT inte köpa eget och ta hemma innan man åker in sa dom. Det kan trigga igång värkarna som faaan och det vill de inte att man gör hemma.
Jag oroar mig med för att baja på mig, speciellt med sambon i samma rum, men jag tänker nog inte ta nåt lavemang. Får försöka tänka att de är vana. De torkar påbajsade kvinnor hela veckorna och tycker nog inget särskilt om det. Det kommer väl dessutom ut alla möjliga sorters otrevliga vätskor som man skulle noja över isf. Min bror sa att det luktade som nån avlidit i rummet när min svägerska födde, haha.
Jag vill inte heller att hon kommer förrän hon är helt fördigbakt men gärna på bf -14 ;) De som önskar att deras små kommer nu kanske snarare menar att de önskar att tiden var inne? Inte att de kommer för tidigt?
Nu har förresten min mage med börjat klicka!
Anneh: några har skrivit om det tidigare här. Tror de kom fram till att det är bebisens leder som knakar lite (?) typ en höft eller ett knä som knäpper till.
Här är en som inte kan sova. Får väl sota för att jag för en gångs skull sov gott natten som var... :/
Har nu packat bb-väskan så gott det går. Smink, mina mediciner å sånt får packas när det drar igång.
Ellenbmt: Oj herregud vad ni har donat hemma! Ta det lugnt! Men jag är nog likadan själv, älskar att fixa hemma. Kanske är det som triggade igång din magsänkning ikväll? Tack för tipset om termos, ska hålla utkik efter nån sån stl. Struntar nog dock i en till bb, väskan rymmer det helt enkelt inte. Vill inte att barnmorskorna ska börja reta mig för att tro att jag är på utflykt heller. ;)
Välkomna tillbaka Babyhummingbird och ErikaJohanna!
Skönt att höra att du mår lite bättre nu albasmamma. Hoppas allt ser bra ut hos bm.