• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Wow jag drömde med om bebis! Hade värkar och letade skjuts till bb.

Imorgon ska jag till Ullared! Tips på bra bebisprylar att fynda?

• Naimis

Ang eget rum på KS så var det så på KS Solna sist jag fick barn. Dom kunde inte garantera att man fick eget rum oavsett om man var förstföderska eller ej.
    Min vän fick de men de va efter ett planerat snitt.
    Med anledning av svininfluensan fick man heller inte ta emot besökare, vad jag förstod inte ens storasyskona, tror inte dom tagit bort den regeln, eller så är de under RS tider den gäller nu.

Blev dessutom rekomenderad DS av vänner somm jobbar som läkare och jobbad på alla sjukhus i Sthlm.

• Grizabella
    Ellenbmt skrev 2012-03-07 07:37:13 följande:
    Wow jag drömde med om bebis! Hade värkar och letade skjuts till bb.

Imorgon ska jag till Ullared! Tips på bra bebisprylar att fynda?
    skall dit på söndag men köper nog inte så mycket bebisprylar än utan mer till de andra 2 killarna, hoppas hitta en trehjuling till lillkillen som snart fyller 2 år, skall ha hört att de har någon från Kettler.

Men annars finns ju precis allt i bebsiväg, om du tänker hämta ut AngelCare blöjhinken så passa på att köpa refill, det är mycket billigare än att köpa de dyra på tex Barnens Hus
  • Sommaren12
    14mars skrev 2012-03-07 07:27:05 följande:
    Familjeliv har en app, så kolla på android market, där borde den finnas :)

Rul om en vecka, gud va tiden går segt!!
    Hihi är det därför du heter 14mars? Flört
    Visst går det segt... Nedräkning här också, 6 dagar kvar för min del, men har massor att göra så hoppas tiden går snabbt.
  • Tina lind

Naimis- När fick du sist barn? Jag fick barn på ks i Huddinge i januari förra året, jag fick eget rum där mamma sov första natten med mig. När hon åkte fick jag fortfarande vara ensam. De frågade om jag ville vara ensam och jag sade ja, tänkte inte ens på att man kanske inte skulle få ett eget rum där någon kunde sova över med en. Men det var kanske för att jag var förstagångsförälder? Det var rs tider när jag födde förra året men då fick syskon hälsa på.

Jag blev rekommenderad ks av mina arbetskamrater (förlossningsläkare och barnmorskor som jobbat på båda ställena) pga min rädsla för att spricka. Tydligen är antalet sprickningar större på ds för att de låter kvinnan styra hela förlossningen, vilket leder till att de tar i för mycket så de spricker "hela vägen" på ks håller dem emot och hjälper en styra krystningarna så man inte ska spricka lika lätt. Fast eftersom du fått höra tvärtom visar det väl bara på att det beror på vem man frågar...Jag var i alla fall helnöjd med ks, sprack inget.

• Sandrina
    Millas skrev 2012-03-06 21:15:37 följande:
    För vår del blir det Värnamo! Hoppas innerligt att det inte är fullt, då blir det nog Jönköping.
    När Vilgot föddes var vi helt själva på både förlossning och BB lite lyx
    Hur är Värnamo BB?? Är Jönköping närmast efter Värnamo?

Jag bor i Sthlm men är bjuden på bröllop i Värnamo dagarna runt BF. Vill så gärna gå och tänker att det går ju bra att föda där med! :) Min man kommer därifrån och vi har även hus i närheten där, så det är inte helt främmande! :)
  • AE84

Här blir det nog södertälje sjukhus, närmast dit, men funderar ändå på huddinge, var inte hel nöjd efter sonens Födsel på södertälje! Men vet inte om det är värt att åka extra för att hamna på huddinge...

• Tina lind
    mammsen skrev 2012-03-06 22:26:03 följande:
    Ja! Jag vill föda på Näl i Trollhättan där hadde jag min förra förlossning, jag har ca 3 mil dit, den förlossningen jag "egentligen" hör till ligger typ 10 mil bort!

Men har ni hört det om att de börjat ta bort lustgas för att minska föroreningar????

Jag vill inte ha massa starka bedövningar men känner mig jättetrygg med lustgas och vill ha det.. Jag är redan skitnervös att de ska sluta med det på "min" förlossning innan jag föder..  
    Lustgasen som var min bästa vän under förlossningen! Måste fråga min barnmorska om det, så det inte är borta på ks när jag ska föda...Men även med eventuella barn senare så vill jag ju ha lustgas, måste vara män som kommit på idéen om att de ska bort...Får man en snabb förlossning är det ju bara lustgas man hinner få!
  • Tina lind
    AE84 skrev 2012-03-07 08:54:34 följande:
    Här blir det nog södertälje sjukhus, närmast dit, men funderar ändå på huddinge, var inte hel nöjd efter sonens Födsel på södertälje! Men vet inte om det är värt att åka extra för att hamna på huddinge...
    Var bor du? Hur gammal är din son?
  • pixel3

Idag ska jag på UL nummer 2 här i linköping. Hoppas verkligen att få se kön på det lilla knytet. Har gått sjukt fort från att jag var gravid tycker jag nu när jag tittar tillbaka men tittar man framåt till födsel så känns det som en evighet trots att man snart gått halva tiden. Har två bonus barn som vi också ska berätta för efter dagens UL. Ska filma deras reaktioner. Ska bli mysigt att få berätta för dem att de ska få bli store bröder och förhoppningsvis till vad om vi får veta. <3

Svar på tråden Augustibebis 2012