• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sommar83

Igår stod jag och skulle välja ut kläder till min dotter att ha på sig för dagen och då slog det mig att 75% av garderobens innehåll, och tidigare innehåll som hon vuxit ur inte kommer att användas mer, iaf inte på många år eftersom efter detta barn väntar vi nog några år med trean, om det ens blir en trea. Jag som har så många flickplagg som jag tycker så mycket om och det blev lite sorgset att tänka att man kanske inte får möjlighet att använda det igen. Vad fånig man är över bara lite kläder :) Men kommer nog känna likadant när det är dags att plocka undan sonens urväxta kläder :)

• Ellenbmt

Men stövelkatten! Kan inte din sambo skola in då? Man ska ju inte vistas överdrivet ute bland folkmassor den första månaden heller... Gud jag förstår verkligen din stress över det. Fråga skolan hur det kommer att gå till?

• fransyskan
    capy skrev 2012-03-07 11:02:39 följande:
    Svenskar har ofta en oerhört konstig mentalitet tycker jag. Som exempelvis att ingen hjälpte mig när jag svimmade på bussen för några veckor sedan. Visserligen syntes det inte då att jag var gravid, men i en sådan situation kan jag ju tycka att man borde få hjälp oavsett om man är gravid eller ej.
    Nej men... hu :( Var det ingen alls som hjälpte dig? Inte ens han som körde?

Och så en fråga, ni som arbetar vid datorer hela dagen... kan ni sitta bekvämt i stolen? Jag tycker det trycker på magen oavsett hur jag sitter :(
  • Albasmamma

14 mars: ja, då får du verkligen en bra present, förstår att längtar mer än vanligt till din födelsedag!

fransyskan: jag jobbar vid datorn mest hela dagarna och jag har inte någon bra sittställning. Tycker också att det tycker hur än jag sitter. Försöker vara upp och röra mig så ofta jag kan emellanåt.

• LiJon

Hej vare skrivs!

För min del blir det att föda i Falun två mil bort, finns inte så mycket att välja på Har läst på lite vad folk tycker om det och många skriver att de fått dela rum med andra, även första natten. Det kanske är vanligt på andra ställen också, har ingen vidare koll, men det kom lite som en chock för mig... Ska man vara nyförlöst, precis blivit en familj med allt nytt det innebär och så måste pappan åka hem sen? Usch, det oroar jag mig lite för. Samtidigt verkar det vara lite olika i Falun, har man tur och de har plats så kan man få eget rum (och av medicinska orsaker då såklart) och pappan får sova kvar.   

Vart känner ni andra sparkar någonstans? Jag tycker jag känner så väldigt långt ner, ganska precis ovanför blygdbenet. Ibland även bakåt i magen, mot tarmarna. Tänker att bebisen är ju iallafall ganska stor nu så jag får för mig att den borde ligga lite högre upp nu, haha. Har lyckats känna tre puffar utifrån nu och det är lika häftigt varje gång. Blir frustrerad bara när blivande pappa ska känna och det blir kolugnt i magen...

Vi var och kikade på barnvagnar igår, mest för att vi ska ha ett hum om vad vi är ute efter. Är helt förvirrad av alla nya ord och begrepp som duo, kombi, chassi, citykorg, lift... gah. Jag tänker att det enda som funkar när man bor i lägenhet blir en kombi, så att man bara kan ta med liften upp? Eller kan man ha en mjuklift i en liggdel också så att man kan ha en duo? Kanske helt dumma frågor men jag har ingen aning... :P    

• A R

Nu ska vi iväg och titta på en ny (begagnad bil).
    Vi har iof redan en sjusitsig Tyota men nu ska vi titta på en som är lite billigare och billigare i drift.
    Maken har den i jobbet och det blir rätt många mil.
    Det blir en sjusitsig denna gång med. Två vuxna, tre barn (till hösten) och en katt. Lägenhet i stan och hus på landet och i Sälen (som vi delar med min man släkt), ska då kompisar kunna hänga med så krävs det många sittplatser.

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-03-07 13:23:37 följande:
    Men stövelkatten! Kan inte din sambo skola in då? Man ska ju inte vistas överdrivet ute bland folkmassor den första månaden heller... Gud jag förstår verkligen din stress över det. Fråga skolan hur det kommer att gå till?
    Jo, kruxet är ju mest att han inte talar svenska. Obestämd Och jag tänkte inte ens på smittorisken, det var verkligen en bra poäng! Förvånad Sen OM det hade varit en hel vecka eller så så hade det förståss påverkat ekonomin också, eftersom skolbarnet inte har några föräldrapenningsdagar kvar. Men eftersom det verkar vara "obligatorsikt" en dag bara, och resten vid behov, så kan vi nog lösa det.

Hua... blev lite rädd nu när du nämnde smittan. I en skola, liksom. Mycket vettig tanke´!
  • Tesdy
    fransyskan skrev 2012-03-07 13:48:48 följande:
    Nej men... hu :( Var det ingen alls som hjälpte dig? Inte ens han som körde?

Och så en fråga, ni som arbetar vid datorer hela dagen... kan ni sitta bekvämt i stolen? Jag tycker det trycker på magen oavsett hur jag sitter :(
    Jag har höj och sänkbart bord så jag kan variera mig rätt rejält på dagarna, dock tycker jag att rumpan domnar bort efter en stund i samma ställning. Så ibland ställer jag mig upp och jobbar.
  • Naimis

Fransyskan- Jag varierar mellan att stå och sitta. Fast ja tycker mest de är obekvämt att sitta när jag äter.

Idag har de varit fullrulle i magen. Har även känt det utanpå magen. Mys!

• O Hanna O

Lijon: Jag hoppas man får eget rum, och att pappan få stanna...annrs tänker jag åka hem också...tänker vägra dela rum...direkt efter förlossningen...med någons annans barn som skriker hela natten!

Det var nog jobbigt förra gången! 

Svar på tråden Augustibebis 2012