• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet
    Tina lind skrev 2012-03-07 10:08:14 följande:
    Fast är du säker på att det är inskolning för er båda där du ska vara med?

När min lillasyster började sexårs (hon är sju år nu) så hete det att det var inskolning första veckan. Men det innebar inte att föräldrar skulle vara med förutom första dagen. Sedan var det inskolning för barnet, kortare dagar och mer speciella aktiviteter. De började några dagar tidigare än ettan, för att de skulle få vänja sig vid att bära brickan i matsalen och dylikt, bli lite varma i kläderna helt enkelt.
    Ja precis, så brukar det vara här med samt att det oftast finns en rad tillfällen på våren då man går på inskolningsbesök med sin förskola. Då brukar barn som ej går i förskola inbjudas att delta med sina föräldrar, däremot de barn som går i förskolan har ju ej med sina föräldrar på detta.
  • isaochbel
    Gadget skrev 2012-03-07 10:14:55 följande:
    Jag måste besvära mig över skillnaden mellan hur man ser på gravida i Sverige till skillnad mot många andra länder där jag förstått att man alltid blir erbjuden sittplats osv. Jag gick precis på planet på väg hem efter en vecka i Sverige. De ropar upp att folk som sitter på rad 20 och bakåt ska gå på först. Då jag inte orkar stå i den långa kö som alltid blir i slussen till planet om man går på sist ställer jag mig ändå upp och kliver på bland de första. Trots att min mage är svår att ta miste på besvärar sig mannen vid gaten över att jag går på redan, så jag tvingas förklara mig med att jag har ont i ryggen och inte orkar stå. Gnäll, gnäll och gravidhormoner.

Skillnaden är enorm om man jämför Sverige mot tex Spanien där vi bodde under min förra grav. jag fick ALLTID företräde i köer och det var alltid någon som reste sig så jag fick sitta utan att man fick höra pust och stön.
  • capy

Svenskar har ofta en oerhört konstig mentalitet tycker jag. Som exempelvis att ingen hjälpte mig när jag svimmade på bussen för några veckor sedan. Visserligen syntes det inte då att jag var gravid, men i en sådan situation kan jag ju tycka att man borde få hjälp oavsett om man är gravid eller ej.

• Tesdy

Det här med virriga gravhormoner fick jag lätt erfara idag på väg till jobbet. Jag hade en och samma bil framför mig från det att jag lämnade barnen i skolan. Rätt som det är så inser jag att fasen jag har svängt upp på motorvägen trots att jag bara skulle köra under den och vidare in i skogen... Obestämd Som tur är så är det inte långt till nästa avvfart och jag svängde runt och tog mig ut i skogen sen!

Idag har jag på mig mina nya mamma byxor som jag köpt på Ellos. Riktigt sköna måste jag säga.

• Xericax

I helgen har vi berättat åt familjen (föräldrar och syskon) om graviditeten. Alla blev förståss glada och det var väl egentligen ganska väntat. Tror kanske mina föräldrar var de som var mest överraskade, de har ju just fått sitt första barnbarn, så de kanske inte hade räknat med att det skulle komma fler på samma år Glad Men vi valde också att samtidigt berätta om sommarens mf, vi kände att det är något som vi inte behöver hålla hemligt och samtidigt en påminnelse om att vad som helst kan hända. Min mans syster började genast erbjuda babysaker, men de fick ju själva sitt tredja barn i november så hon tyckte att om vi bara hade väntat lite längre så hade vi fått spjälsäng, vagn och allt möjligt Flört

Jag hade min första babydröm för över en månad sedan, då drömde jag att min syster fick en pojke och att vi får en flicka. Ett par veckor efter drömmen så fick min syster en pojke. Så få se om drömmen stämmer med att vi får en flicka också. Jag har blivit mer och mer övertygad om att det är en flicka i magen, så därför får de gärna säga på RUL vad det är så jag inte blir så förvånad om det är en pojke. Drömmer

• A R

Min förhoppning är att få föda på BB Stockholm. Tycker det verkar bra där. 
    Jag undrar om det är någon som kan beskriva skillnaderna mellan BB stockholm och Södra BB (sös).

Jag vill stanna mer än en natt denna gång, de två tidigare gångerna har jag känt när jag kommit hem att jag lämnat BB för tidigt och tror att jag skulle må bättre av att stanna ett extra dygn. Hoppas man får det fast det är tredje barnet. Min man har tidigare peppat mig att åka hem och visst vill man hem efteråt men den här gången ska jag tänka efter en extra gång innan jag lämnar BB.

Nu ska jag gå på fotvård och bli lite ompysslad.

• Kampis
    Stövelkatten skrev 2012-03-07 09:36:29 följande:
    Egentligen är det ju när man gått 20 fulla veckor, eftersom graviditeten är 40 fulla veckor.

njae, man är väl fullgången på 39+6?
  • Naimis

Tina- Jag födde hemma, hann inte längre.

Jag är nog ganska fräck och ber om en sittplats när jag känner att jag inte orkar stå.
    Tycker egentligen inte att man ska behöva de, men men.
    Fast de har inte hänt än men de kommer nog när jag blir större

• Tesdy

Jag vill helst föda på Östra igen, men man vet ju inte hur det ser ut med platser osv. Mannen kommer inte att sova över ändå då han hellre sover med dom andra två hemma. Han sov inte över med sonen heller utan endast med dottern som kom först så att säga.

Men jag har ju möjlighet att åka till både Borås, Varberg och Näl. Dock tro jag knappast att jag skulle hinna fram till varken Varberg eller Näl då mitt slutskede är snabbt. Dock har jag en jätte lång latensfas så då känns det bättre att få stanna hemma så länge som möjligt och sen åka till Östra som bara ligger knappt 3 mil bort.

Svar på tråden Augustibebis 2012