Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Kampis: sämre väder neråt? Tycker här har varit hyfsat väder hela sommaren, fast idag ösregnar det här med. Fast det är skönt att det är svalt i lgh då åtminstone!

Alltså vi ska inte ha täcke, har inte ens köpt nåt. Men om man syr dubbla lager lakan, kan det va avändbart att ha ovanpå bebis?
    Funderar på plastad frotté, kan man ha det i sängen? Nån skrev om att det finns dom som "andas". Vart?

Haha jag vet att man inte måste ha allt nu men kontrollfreak som jag är så känner jag mig jäktad av vissa saker och tycker nig ändå att ett enda påslakan är lite lite i bäddväg... Min man försöker coola ner mig, men jag kan inte släppa det.

Jag tror vår bebis kommer väga strax över 4000g om hon kommer på bf. Vilka blöjor hade ni satsat på? Finns ju 2-4 kg och 3-6 kg. Senare låter ju bäst tycker jag men jag vet inte...

Hehe vet inte vem som skrev det men här luktar det med pappersfabrik efter mina toabesök! :D iiiih!

• Sommaren12

Åh så glass hjälper mot halsbränna! Då kan jag skylla på det, jag är jättesugen på glass nu! :) har också halsbränna då och då men korta stunder och inte så jättejobbigt.

• Sommaren12

Halsbränna eller inte, nu har jag stoppat i mig två mjukglassar :) mannen ångrade sin så stoppade i mig hans med! :D

• Sommaren12

Usch nu blir jag ledsen. Min svägerska har lagt upp en bild på mig i sin blogg från deras vistelse här och jag ser GIGANTISK ut!! Tycker inte själv jag ser så flodhästig ut men antar att bilden är sanningen... Gråter

• Sommaren12
    Naimis skrev 2012-07-19 22:38:17 följande:
    Förra graviditeten hade värkarna startat vid de här laget. Lillebror har inte lika bråttom ut verkar de som. Går in i v 40 imorgon och känner mig ordentligt färdig med denna graviditet.
    Åh men du är snart i mål Naimis! :)

Ellenbmt: Tack! Hjärta 
  • Sommaren12

Mammsen: Ah då vet man lite mer om kuddehistorien hehe! ;) Bra tips där med dubbelt vanligt lakan. Ibland tänker man inte längre än näsan, såklart att det går lika bra! Bättre nästan ju! Man blir så inkörd på allt man "ska" ha till bebis och ofta är deras grejer dyrare än motsvarande för vuxna tycker jag! Många säljare kommer nog undan med konceptet att vi vill ha det bästa till våra små... djungel!

Nu går snart ögonen i kors! Fick spontanbesök av mannens bror med familj idag och fick slänga mig iväg och handla och sen stå och laga lunch. Precis när de gick ringde min far och sa att de var på väg och skulle till IKEA (finns inte i deras håla) så sen gick jag motvilligt på IKEA i över två timmar. Inte min grej att dra fötterna efter mig, jag är sån som nästan springer igenom med mina scanner-ögon och slänger ner det jag ska ha i korgen i all hast. En del kan va såååå seeeega!!
    Hoppas jag kan sova i natt. I morse vaknade jag inte förrän halv tio!! :)

Hoppas ni med kan sova! Natti å kram! 

• Sommaren12

Lijon: HAHA! Ja då var det samma film, garvar igen bara jag läser om det! Tycker det hade räckt att hon sagt att man kan låta lite lustigt. Punkt. Skrattade så jag höll på att kissa på mig! :D och så får din kille påminna dig om att inte rynka pannan. Seriöst, hur FAN ska man se ut när man föder barn?! Jag kunde inte titta med risk för fler skrattattacker så minns inte om själva andningsövningarna var givande.

• Sommaren12
    Stövelkatten skrev 2012-07-20 11:26:28 följande:
    På måndag morgon har vi bedömningssamtal! Hon som gav ut tider lät positiv och om kroppen är redo så kör vi på tisdag. :-O väntan känns lång nog ändå, men det kanske lägger sig när jag smält nyheten. Vet ju inte heller hur läkaren ställer sig till detta, kanske det är någon riktig neggo typ. Håll tummarna för att min kropp är mogen nog på måndag morgon!
    Åh hoppas och håller tummar och tår! :)
  • Sommaren12

Grattis Saftmedbulle! Minns dig också! haha det som etsat sig mest var nån konstig sexuell förklaring du hade till ditt nick! Tyst Hoppas ni mår bra. När tror du ni får åka hem? 

Svar på tråden Augustibebis 2012