Stövelkatten: Låter skitjobbigt men hoppas det betyder att du är på G och nära nu!
NiniMe skrev 2012-07-15 20:33:35 följande:
Det finns ingen skönare känsla direkt efter bebis kommit ut från magen och man kan sätta sig rätt upp, jag har bara kunnat resa mig upp utan att dra och vända hit och dit, BÄSTA KÄNSLAN EVER....
DET ser vi fram emot. Sambon skrattar åt mig när jag ska upp ur sängen. Först får jag liksom korva runt mig själv och sen stödja upp mig på händerna innan jag sitter upp på kanten och får ta sats för att komma på fötter (ibland trillar jag tillbaka) och väl uppe så går ryggen i lås och fötterna gör ont iaf på morgonen så jag vaggar fram halvlutad innan jag kan sträcka ut mig. Ser lite ut såhär innan jag är mig själv

:

bez imena skrev 2012-07-15 20:33:47 följande:
Idag har jag sovit bort dagen. Vaknade på em och såg att jag hade/har rätt schyssta botoxläppar. Och korvfingrar, korvfötter och allt är uppsvällt :( Var uppe i natt tre ggr som sagt och åt, inte bra alls. Jag som hatar att vara bakis känner mig som det varje dag nu!!! Gör inte ni?
Jag har med sovit bort dagen men det behövdes! Körde hela natten själv och var helt slut men kunde ändå inte sova så bra när jag kom i säng. Gick upp 10.30, kändes som baksmälla, stoppade i mig frukost och sen gick jag och la mig igen och sov till strax efter 15. Men inte ett dugg dåligt samvete! Mer orolig för ifall jag kommer kunna somna i natt, men det är då verkligen ingen garanti oavsett om jag vilat på dagen eller inte...
Många säger klämkäckt till mig "Vänta du bara tills bebisen kommer" när jag gnäller över att jag inte kan sova, men helt ärligt, detta kanske är naivt men jag får ändå för mig att det inte alls kommer va lika jävligt. Tycker inte att det är så jobbigt att gå upp på toa flera gånger om natten för när det är gjort så somnar jag oftast om rätt snabbt och antar att det kanske kan jämföras med när man ska upp och trösta/mata bebis? Fast det tar kanske lite längre tid förstås. Det jobbiga tycker jag är att inte KUNNA sova alls. Att ligga och stirra i taket i fyra timmar och bara få mer och mer panik.
Tjockisbullen: Jobbigt! En trotsunge, erhm pojkvän! Hoppas han växer upp. Inte ok att lämna över allt på dej!