Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Har knappt några gravidbyxor som sitter bra och linnena jag har börjar bli för korta för magen. Så var jag på Lindex innan en snabbis och spanade pyjamaser. Gick förbi damavdelningen och såg massa fint ifall man inte varit en tjockis! Har rätt mycket kläder som inte är mammakläder som jag kan ha men de börjar också bli tjatiga. Känns som jag har samma kläder hela tiden. SÅ trött på det nu, vill ha vanliga snygga kläder igen. Bekväma kläder! Tyckte mammabyxorna var supersköna i början men FAN va jag är trött på magmudden nu! Bläää å GNÄLL! Skrattande

• Sommaren12
    tjockisbullen skrev 2012-07-15 20:29:12 följande:
    Kan ni tänka er att min sambo fortfarande är arg och ignorerar mig helt, svarar inte ens på tilltal! 
    Han har 1000 fantastiska sidor men den här sidan av honom är nog min minsta favorit.....
    Jag tycker inte det är kul för fem öre, särskilt inte så nära en förlossning:(

Imorgon kommer min familj o stannar 2 veckor - känns lagom kul när läget är sådär!  
    Vad barnsligt! Han tröttnar nog...
  • Sommaren12

Stövelkatten: Låter skitjobbigt men hoppas det betyder att du är på G och nära nu! 

NiniMe skrev 2012-07-15 20:33:35 följande:
    Det finns ingen skönare känsla direkt efter bebis kommit ut från magen och man kan sätta sig rätt upp, jag har bara kunnat resa mig upp utan att dra och vända hit och dit, BÄSTA KÄNSLAN EVER....
    DET ser vi fram emot. Sambon skrattar åt mig när jag ska upp ur sängen. Först får jag liksom korva runt mig själv och sen stödja upp mig på händerna innan jag sitter upp på kanten och får ta sats för att komma på fötter (ibland trillar jag tillbaka) och väl uppe så går ryggen i lås och fötterna gör ont iaf på morgonen så jag vaggar fram halvlutad innan jag kan sträcka ut mig. Ser lite ut såhär innan jag är mig själv Tyst:

bez imena skrev 2012-07-15 20:33:47 följande:
    Idag har jag sovit bort dagen. Vaknade på em och såg att jag hade/har rätt schyssta botoxläppar. Och korvfingrar, korvfötter och allt är uppsvällt :( Var uppe i natt tre ggr som sagt och åt, inte bra alls. Jag som hatar att vara bakis känner mig som det varje dag nu!!! Gör inte ni?
    Jag har med sovit bort dagen men det behövdes! Körde hela natten själv och var helt slut men kunde ändå inte sova så bra när jag kom i säng. Gick upp 10.30, kändes som baksmälla, stoppade i mig frukost och sen gick jag och la mig igen och sov till strax efter 15. Men inte ett dugg dåligt samvete! Mer orolig för ifall jag kommer kunna somna i natt, men det är då verkligen ingen garanti oavsett om jag vilat på dagen eller inte...

Många säger klämkäckt till mig "Vänta du bara tills bebisen kommer" när jag gnäller över att jag inte kan sova, men helt ärligt, detta kanske är naivt men jag får ändå för mig att det inte alls kommer va lika jävligt. Tycker inte att det är så jobbigt att gå upp på toa flera gånger om natten för när det är gjort så somnar jag oftast om rätt snabbt och antar att det kanske kan jämföras med när man ska upp och trösta/mata bebis? Fast det tar kanske lite längre tid förstås. Det jobbiga tycker jag är att inte KUNNA sova alls. Att ligga och stirra i taket i fyra timmar och bara få mer och mer panik. 

Tjockisbullen: Jobbigt! En trotsunge, erhm pojkvän! Hoppas han växer upp. Inte ok att lämna över allt på dej!

• Sommaren12
    LiJon skrev 2012-07-15 20:57:20 följande:
     Kan man föda före/kring bf trots att man inte haft känningar veckorna innan? 
    JA det kan man. :) De flesta jag känner som har barn kände INGET förrän samma dag. Vilket som är vanligast vet jag inte. Har också läst (minns inte var) att det är vanligt att förstöderskor har få eller inga förvärkar alls och att omföderskor oftast har förvärkar som kan variera i intensitet. Så misströsta inte, det är som med allt annat, individuellt. Blä för att inget gravidfacit finns!
  • Sommaren12

Mrsnoname: nä fyyy!! :( Jag hade gråtit i en vecka om jag krympt mina bebbekläder! Usch va tråkigt! :( Å jag håller med katten, om du följt anvisningar så gå tillbaka med dom. 
    Jag köpte en linne med massor av fransar nån gång på Tiger och det stod inte mer än att det gick bra att tvätta i 30 grader. Det gjorde jag och ut fick jag bara en ett enda gigantiskt garnnystan. Gick tillbaka med det och eftersom det inte stod nåt i anvisningarna om att man skulle gjort annorlunda så fick jag pengarna tillbaka.

• Sommaren12

Astro: fy så hemskt. :( styrka till dig, din mamma och familj!

A R: jag efterlyser med mönster! Vill också sy babynest.

Ska inhandla pyjamaser. Orkar dock inte ut å leta mer så ska hitta lite på nätet tror jag. Tips nån?
    Mammsen: blir nog nån sovpåse också. Såvitt jag sett så finns det flera varianter, de som är vadderade, typ som täcken, sånt tänkte jag inte ha men så finns det dom i vanligt pyjamastyg, långärmade eller kortärmade och med knäppning eller dragsko vid fötterna. Ett par såna verkar mysiga och lagom.

• Sommaren12

Tack Nettan! Lägg gärna upp en bild!

Tjejer... Jag håller på att förlora det när det gäller jääävla Babyproffsen i Örebro. För två veckor sen fick vi ÄNTLIGEN resten av vagnen. Jag orkade inte höra puckots röst igen så jag mailade och skrev ganska sakligt att nu har vi allt utom kvitto, skicka snarast, samt att vi var väldigt missnöjda med allt vad det inneburit och vill ha kompensation. Men det har varit tyst som i graven. Kanske borde jag ringt men alltså vi har mailat fram och tillbaka i detta ärendet minst 30 gånger utsn överdrift med olika personer och pratat med butikschefen på tele nästan 10 ggr också. Jag orkar inte med det längre! Har nu gått nästan fyra månader sedan vi beställde vår vagn som alltså var FÄRDIG för leverans redan då. Hur i helvete kan det ta dom sån tid? Kvittot har han redan lovat mig två gånger för länge sen.
    Värsta är att JAG börjar känna mig besvärlig fast jag vet att det är dom som är kassa. Tänkte nästan gå högre nu men hittar inget nr till huvudkontor och mailen är en vanlig info-adress så det känns som det kan hamna hos vem som. Shit va detta har snott energi!! Vagnen är jättefin men jag tänker bara på Babyamatörerna när jag ser den nu... :(

• Sommaren12

Var det godisbit som lämnade massa länkar? Tack för dom! Ska kolla igenom! Sugen på att tillverka jag med.

Oj verkar som Babyproffsen i Örebro klantat sig mer än en gång! Fick ett utbrott i morse och tvingade karln att ta tag i det så nu är kvitto och presentkort på väg hem till oss enl butikschef. Jag tror det dock först när jag ser det...

Ja Ellos hade ju lite söta pyjamaser på rea men ALLA jag hittar är med fötter och jag skulle vilja ha utan. Föredrar nog också knäppning.

Här är en till med vita fläckar i handflator och under fötter. Har lite på benen med. Det är garanterat vätska. Jag är rätt svullen. :/ har så ont i händerna när jag ska böja in/ut fingrarna. Känns som jag klämt dom i bildörren. :(

• Sommaren12

Tack för PoP tipset Maaya och hoppas du slipper bli inlagd! Bra de kollar iaf, de har slarvat med mig tycker jag men jag testar i smyg hos dom, ser ju själv om det ger utslag.

Nu ni! Hade inte behövt ringa å gnälla mer för Babyproffsen hade tydligen "redan" skickat kvitto! Kom med posten nyss. Fick ett presentkort med på klena 300 kr men men... Jag är bara så sjukt glad över att det är ett avslutat kapitel nu!! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012