Så, sista dagens om Daniel jobbar innan 2 veckors semester, ska bli så himla skönt. Igår kväll packade vi och det är rätt stor skillnad att åka med en liten bebis och bara åka själv, även om det inte är mycket saker som ska med måste man ändå tänka på ett annat sätt. Men nu är nästan allt färdigpackat så det är skönt. Jag ska gå och hämta bilen (vi har den parkerad i Tannefors) i eftermiddag så att vi kan försöka komma iväg så fort Daniel slutar jobbet kl.16, sen tar vi matpaus på IKEA i Jönköping och sen hoppas vi att resan mot Göteborg går bra. Vi har en lägenhet i Krokslätt i Göteborg (egentligen i Mölndal men den ligger precis på gränsen mellan Göteborg och Mölndal) så där ska vi bo i helgen tillsammans med mina föräldrar. Det är skönt att det inte är så varmt väder ute för vi har ingen AC i bilen och det hade ju inte funkat att åka med en bebis i bilen om det hade varit typ 30 grader på dagen, då är det bastu i bilen på kvällen.
Även idag har jag lyckats somna Frida i min famn och nu ligger hon och sover i sängen, hoppas att hon sover en stund till så jag hinner äta lunch i lugn och ro. Vi var ute och gick en sväng i förmiddags och när vi kom hem tänkte jag att hon skulle få bada (visserligen bara i vasken men det behövdes för hon hade gammal mjölk över hela sig). Frida tyckte dock inte det var lika mysigt utan gallskrek och efteråt när hon fått på sig ny blöja och kläder skrek hon så jag inte riktigt visste vad jag skulle göra. Hon ville inte ha mat utan bara skrek. Då virade jag in henne i hennes varma filt, in med nappen och vaggade henne i famnen, då somnade hon nästan direkt och sen kunde jag bära in henne och lägga henne på vår säng. Nu får vi se hur länge hon sover, en stund hoppas jag.
Kul att alla barn växer och frodas, Frida hade ju "bara" gått upp ca 400 gram på 2 veckor nu så det var lite mindre än sist men hon följer sin kurva fint, ligger precis mitt på "normalkurvan" på längden och några snäpp över på vikten. Om 2 veckor är det dags för läkarbesök för henne, hoppas att allt ser bra ut.
Jag är sugen på mamma boot campen i höst men tycker det är lite svårt att redan nu bestämma vilka dagar, men tisdagar och torsdagar tror jag att jag kan i alla fall. Sen tror jag inte att jag ska gå 2 dagar/vecka, tränade inget organiserat innan jag blev gravid så tror inte jag tänker börja nu direkt heller. Promenader dagligen räcker gott för mig, jag har inte direkt haft några problem att bli av med kilona jag gick upp under graviditeten utan det har rasat av mig och jag är nu lite rädd att jag ligger på mindre än inskrivningsvikten och det får inte fortsätta så för då var jag rätt nöjd med min vikt. Men vi får väl se på efterkontrollen, har ingen våg hemma så jag vet inte vad jag väger nu.
Nej, dags för lunch innan lilla Frida vaknar, skulle ändå inte förvåna mig om hon bestämmer sig för att vakna precis när jag har värmt min mat, det slår nämligen aldrig fel
Ha det nu så bra allihopa. I sommarstugan i Skåne har vi inget internet så jag kommer vara frånvarande här i tråden nu i ca 1 vecka, ska bara njuta av att vara ledig och ha sällskap av andra vuxna hela dagarna som också vill mysa och gosa med Frida. Så får vi boka in en ny picknick/fika sen när semestrarna är slut. Jag kan igen vecka 32 och 33 och sen har Daniel semester igen vecka 34 och 35.
Vi hörs!!