Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Linköping maj/juni 2012

Nu har jag och sambon precis kommit hem efter en lång och härlig promenad. Jag som verkligen älskar att gå är så glad att jag än så länge inte har ont i ryggen eller nån annanstans utan jag kan fortsätta att promenera i ungefär samma takt som tidigare. Jag tränar inget annat så därför tänker jag att promenad varje dag ändå är bra motion och träning och ett bra sätt att hålla sig i någorlunda bra form inför förlossningen.

Jag tycker ändå att det är svårt att veta vad man VERKLIGEN behöver till bebisen, alla har ju olika behov och olika människor man frågar (som har fått barn) har ju olika åsikter om vad som är viktigast. En del säger ju t ex att deras barn aldrig sovit i spjälsäng och tycker att det är helt onödigt att köpa, en del har aldrig använt vagn utan alltid burit sina barn (sjal/bärsele) och tycker ju därmed inte att vagn är nödvändigt. Så det är svårt att veta men då tycker jag det känns skönt att fynda på rea eller begagnat så att man inte lägger ner hur mycket pengar som helst på nånting som man kanske sen inte kommer använda.

Uppdaterar fikalistan inför fredag. Nån som har förslag på var vi ska ses nånstans? Mig spelar det ingen större roll, huvudsaken är ju att vi "hittar" varandra eftersom vi inte vet vem vi är Glad

Fika på stan fredag 3/2 ca kl.16:

KnytetsMamma (Maria) - JA
    Javli (Alexandra) - JA
    Franed (Annica) - JA
  • KnytetsMamma

Babettes låter väldigt trevligt tycker jag, inte varit där så många gånger men de gånger jag varit där har det varit trevligt och mycket folk.

Ska vi ses utanför lite efter kl.16 ? Tror ni att vi förstår vilka vi är? Jag slutar som sagt kl.16 men det tar ju inte mig många minuter att gå från jobbet (Specsavers) till Bebettes så jag kan säkert vara där runt 16.05. Blir kul att ses Glad

Nu har vi precis sett film, Arne Dahls "Upp till toppen av berget" första delen, jag är så trött på kvällarna att vi måste börja se film kl.19 om jag ska orka hålla mig vaken. Den var bra och imorgon blir det andra delen. Ska äta lite kvällsfika nu och sen blir det nog sängen.

Jag uppdaterar BF-listan genom att ställa upp oss i datumordning Glad

Sandraf (Sandra) - 25 år, BF 30/4
    Franed (Annica) - 35 år, BF 18/5
    KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6
    Emmis78 (Emma) - 33 år, BF 20/6

• KnytetsMamma

Kul med ännu fler i tråden, välkommen 12Juni. Barnvagnspromenader i sommar låter toppen tycker jag Glad

Måste rusa tillbaka till jobbet, bara hemma en sväng på lunch.

Hoppas ni alla mår bra och att vi ses på fredag eftermiddag, ska bli trevligt. 

• KnytetsMamma

Var ska vi ses? Jag slutar som sagt kl.16 och hoppas på att kunna komma ifrån direkt (om jag inte håller på med några frågvisa kunder Glad) och då bör jag kunna vara på Babettes vid 16.05. Ska vi ses i lilla trädgården utanför så vi hittar varandra?

Ser fram emot det, ska bli trevligt.

• KnytetsMamma

Perfekt, då ses vi utanför Babettes strax efter kl.16. Tycker att det ska bli jättekul att ses, skönt att prata lite bebis-grejer i verkligheten också Glad

• KnytetsMamma

Välkomna  Lilla_a76 och PaddelGris, kul med fler i tråden.

Jag lägger till dig i BF-listan PaddelGris och så hoppas vi att du kan komma nästa gång vi ska ses. 

PaddelGris (Anna) - 26 år, BF 31/5

KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6

Sandraf, vi har en Brio Sing vagn, köpte min systers begagnade från 2009, den är brun med nåt mönster på, lite osäker på just nu vad det är men det är typ cirklar i olika färger tror jag. Vi köpte ligg- och sittdel av henne och sen har vi köpt nytt Brio babyskydd med bas så att vi kan använda det på chassit också om vi känner för det. Jag tror nog att du kommer att bli nöjd med vagnen, min syster har varit väldigt nöjd med den i alla fall. Vi har köpt ett extra solskydd till sufletten för den är tydligen inte jättestor, men du har ju ett tag innan sommaren på dig att köpa. Vi ska ju få lilla Knytet 5/6 och då kan det ju vara gassande solsken om vi har tur Glad 

Nu måste jag rusa tillbaka till jobbet, lunchen är slut.
    Ses imorgon eftermiddag, kul Glad 

• KnytetsMamma

Lilla_a76: kul med ännu en som ska ha Brio Sing-vagn, tror att vi kommer att bli väldigt nöjda. Ska ni ha babyskydd till också eller?
    Vore kul om du hinner till fikat imorgon, annars kommer det garanterat fler tillfällen att ses, både innan och efter bebisarna har kommit. Förstår att det är segt att gå hemma men samtidigt bra att möjligheten finns så att man inte riskerar sig själv eller barnet på jobbet.

Vi ska också gå föräldrautbildningen men vet ännu inte när den startar, får datumet när vi ska till BM nästa gång i slutet av februari. Och den där föreläsningen har vi också tänkt gå men har ju lite längre tid på oss än du som ju ska ha redan i april.

Har ni många vänner i stan som har eller ska ha barn? Vi har som sagt inte alls många vänner i stan med barn så jag tycker att det är så kul att lära känna nytt folk som väntar sitt första barn. Annars finns väl en viss risk att man tröttar ut sina kompisar med bara bebis-snack.

Pust, nu ska jag vila lite i soffan...varit på språng sen klockan 9 i morse och gått och stått på jobbet hela dagen, det känns i benen. Då är det skönt att sätta sig i soffan med benen i lite högläge Glad 

Som sagt, ska bli trevligt att ses imorgon vi som kommer!!
    Ha en skön kväll!! 

• KnytetsMamma

Tack för jättetrevlig fika idag, hoppas det inte dröjer så länge innan vi ses igen Glad

Nu har jag placerat mig i soffan efter god middag som min älskade sambo hade klart på bordet när jag kom hem, blir en lugn kväll för vår del och förmodligen somnar jag i soffan som vanligt kl.21...men det är skönt att sova när man är trött.

Jag måste tyvärr erkänna att jag hade lite svårt att minnas allas namn, jag har koll på vem Sandra och Alexandra är men er andra känner jag att jag har lite dålig koll på...förlåt...vem heter vad? Skäms 

Sandra: hur gick det med vagnen? Blev det nån "övningskörning" ikväll?

Ha nu en riktigt skön kväll och trevlig helg så hörs vi och ses snart igen!!

• KnytetsMamma

God morgon i kylan! Precis hemkommen efter en härlig men kall promenad, bylsar man på sig ordentligt med kläder är det skönt att vara ute när det är kallt tycker jag.

Sandra: tar du mycket foton? Vi ska få en kamera av mina föräldrar nu när lilla Knytet kommer men vi är lite osäkra på vad man ska köpa för nåt. Först tänkte vi köpa en digital systemkamera för vi tänkte att man nog behöver en sån för att kunna ta bra bilder. Men sen när vi tänkte ett steg längre konstaterade vi att en sån kamera är rätt stor och klumpig och kanske inget man enkelt tar med sig överallt. Så nu är vi inne på att köpa en kompaktkamera istället men av den bättre varianten som man kan filma med också. Men det är en djungel, har du några bra tips?

Jag uppdaterar listan med dig Linda, välkommen till tråden.

Lilla_a76 (Anna E) - 35år, BF 27/4
    Javli (Alexandra)- 27 år, BF 12/5 
    PaddelGris (Anna) - 26 år, BF 31/5

LindaVE (Linda) - 27 år, BF 31/5KnytetsMamma (Maria) - 31 år, BF 5/6 

Linda, en del av oss i tråden har köpt begagnade vagnar av folk vi känner, hade inte vi kunnat köpa min systers Brio Sing-vagn tror jag inte heller att vi hade köpt vagn redan. Det är verkligen en djungel..tyvärr kan jag inte tipsa dig om några affärer i stan eftersom vi inte varit runt och tittat. Men jag har för mg att Annica kollat runt lite eller hur var det Franed?

Vi skulle egentligen åkt till Sollentuna idag-imorgon och hälsat på några kompisar men deras barn blev magsjuka så vi ställde in det. Med tanke på vädret och det trafikkaos som verkar vara runt Stockholm är jag faktiskt rätt glad att vi inte ska ge oss ut och köra. Det blir nog en lugn och skön helg hemma istället, rätt skönt för sambon också tror jag som var iväg med jobbet tisdag-torsdag.

Nej, dags för lite andra-frukost och se ifall jag får upp sambon ur sängen Glad 

Ha en bra lördag i det underbara vintervädret så hoppas jag att vi ses snart igen!! 

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012