Linköping maj/juni 2012
God morgon :) Ännu en iskall dag idag men vädret ser härligt ut, blir nog en promenad senare när sambon också vaknat till liv. Ikväll ska vi hem till kompisar på middag, trevligt. Med tanke på min graviditetströtthet så börjar vi middagen tidigare så att vi ändå får många timmar tillsammans, skönt med förstående vänner :) Annars har vi inte så mycket planer för dagen, rätt skönt att bara ta dagen som den kommer. Tror vi kanske ska gå till bilen och skrapa lite rutor och se så att den startar (det är ju så himla dyrt med parkeringsplats i centrum så vi har bilen parkerad i Tannefors, tar ca 10 minuter att gå dit så det funkar, där kostar platsen 200 kr/månad istället för 6-700 här inne i stan).
Kul med nya människor i tråden, nu är vi ju riktigt många. Vi får planera in en ny fika snart, vad sägs om fredagen den 24/2 klockan 16 på Babettes? Några som kan då?
Sandra: tack för tipsen om kamera, det där med seriebildstagning hade jag inte haft en tanke på men det är klart att det är en kul finess när man har små barn som hela tiden rör sig. Vi har en annan kompis som fotar en del och han har tipsat om några kameror, ska se ifall de har så att man kan ta seriebilder. Vi har nog i alla fall kommit fram till att vi ska köpa en vanlig kamera och en filmkamera så att vi får riktigt bra filmer när vi filmar. Mina föräldrar filmade massor på mig och mina systrar när vi var små och nu har pappa lagt över alla de gamla VHS-filmerna på var sin extern hårddisk så det är jättekul att ha. De vill vi ge vårt/våra barn också i framtiden. Kul med husvisning, håller med dig om att det är svårt att avgöra utifrån bilderna i annonsen ifall man gillar det eller inte. Vi har varit på ett par husvisningar och i nästan alla fall har bilderna varit betydligt bättre än verkligheten...bara ett hus där bilderna var underbara men där faktiskt huset var ÄNNU bättre, tyvärr steg det huset under budgivningen från 2,6 till 3,4....så det var bara att ge upp tanken på att kunna köpa det huset
Brio Sing är bred om bakdelen, min syster (som vi köpte vagnen av) bor för tillfället i Bryssel och hon har inte kunnat använda den vagnen när hon har åkt spårvagn där för dörrarna är så smala, kanske är samma sak i Norrköping, det vet jag inte. Men för vår del gör det inget att den är bred, jag tycker att det känns stabilt och bra. Vi har ännu inte hämtat hem vagnen, den står nere i Skåne hos mina föräldrar (vi ska ner till påsk och tar med den hem då). Vi har tänkt ha vår vagn parkerad i trapphuset och låsa fast den i trappräcket. Eftersom vi bor så litet som vi gör (2:a på ca 51 kvadrat) kan vi inte ha en stor vagn stående här inne och ta plats. Jag tycker att det känns säkert att ha den stående i trapphuset, tror ingen gör något med den. Hoppas bara att hyresvärden tycker att det är okej att den står där.
Nu ska jag väcka sambon och fixa lite frukost till oss (andra frukost för mig, jag vaknar alltid vid typ halv sex och är hungrig, går upp och äter en tallrik fil med müsli och russin och går sen och lägger mig igen och sover nån timme till). Men nu är jag riktigt hungrig igen så det ska bli gott med mat, är så glad att illamåendet jag hade i typ vecka 10-13 är borta och att det återigen är gott att äta på morgonen.
Ni kan väl fundera på fika fredagen den 24/2
Ha en skön söndag!!