Linköping maj/juni 2012
Knytetsmamma: Det känns hur mysigt som helst att vara ute och promenera med hela familjen och det går så himla bra med hunden också. Man får tänka på ett annat sätt när man går med vagn, det är liksom inte bara att gena och stövla runt hur som helst men det är verkligen jättemysigt och jag känner mig så stolt.
Jag hoppas att jag och Benjamin kan titta förbi en sväng imorgon i alla fall. Men han är ju chef så vi får se vad han känner då. Vi kommer när vi kan i så fall men jag siktar väl på att vi är där vid fyra (om allt går bra hos ortopeden och Benjamin inte vill äta exakt då
).
Idag testade vi att åka vår första lite längre biltur med honom. Att åka fram och tillbaka till Åtvidaberg gick jättebra, han sov i princip hela vägen. Sov fort man sätter honom i babyskyddet eller lägger honom i vagnen så somnar han eller bara ligger och tittar (inte hur länge som helst dock men i alla fall).
Jag är jättenervös för vad ortopeden ska hitta på honom imorgon. Hittar de något så ska det ju visst inte vara så krångligt att åtgärda men helst av allt vill jag ju såklart att allt är som det ska. Det är väl bara att ta det som det kommer.
Jag hoppas att vi ses imorgon!
Lilla_a och Javli: Någon bebis än? Benjamin behöver få lite sällskap!
Javli: Hur stor va lillan när hon föddes? Lilla_a: Er lilla vägde över ett kilo mer än Benjamin gjorde när han föddes. Han kommer bli hunsad av alla om han inte växer till sig. Tjejerna kommer enkelt att kunna sätta sig på honom.
På två veckor har han dock växt tre cm på längden så de löser sig nog. Det ska bli kul att träffa era flickor i alla fall! Skynda er att komma hem så att ni kan komma och fika!
). Det var inte helt fel att bli lite omhändertagen, för som mamma går man ofta i sista hand.