Inlägg från: sandraf |Visa alla inlägg
  • sandraf

Linköping maj/juni 2012

Knytetsmamma: Det känns hur mysigt som helst att vara ute och promenera med hela familjen och det går så himla bra med hunden också. Man får tänka på ett annat sätt när man går med vagn, det är liksom inte bara att gena och stövla runt hur som helst men det är verkligen jättemysigt och jag känner mig så stolt.  

Jag hoppas att jag och Benjamin kan titta förbi en sväng imorgon i alla fall. Men han är ju chef så vi får se vad han känner då. Vi kommer när vi kan i så fall men jag siktar väl på att vi är där vid fyra (om allt går bra hos ortopeden och Benjamin inte vill äta exakt då Glad).

Idag testade vi att åka vår första lite längre biltur med honom. Att åka fram och tillbaka till Åtvidaberg gick jättebra, han sov i princip hela vägen. Sov fort man sätter honom i babyskyddet eller lägger honom i vagnen så somnar han eller bara ligger och tittar (inte hur länge som helst dock men i alla fall).

Jag är jättenervös för vad ortopeden ska hitta på honom imorgon. Hittar de något så ska det ju visst inte vara så krångligt att åtgärda men helst av allt vill jag ju såklart att allt är som det ska. Det är väl bara att ta det som det kommer.

Jag hoppas att vi ses imorgon!

Lilla_a och Javli: Någon bebis än? Benjamin behöver få lite sällskap!

• sandraf

Grattis Javli och Lilla_a! Två potentiella flickvänner till Benjamin då! Flört Javli: Hur stor va lillan när hon föddes? Lilla_a: Er lilla vägde över ett kilo mer än Benjamin gjorde när han föddes. Han kommer bli hunsad av alla om han inte växer till sig. Tjejerna kommer enkelt att kunna sätta sig på honom. Tungan ute På två veckor har han dock växt tre cm på längden så de löser sig nog. Det ska bli kul att träffa era flickor i alla fall! Skynda er att komma hem så att ni kan komma och fika!

Igår var Benjamin på sin första brassbandskonsert (orkestern som jag i vanliga fall spelar med hade vårkonsert). Vi köpte hörselskydd för barn men de va lika stora som hans huvud så vi stod utanför och lyssnade istället. Han verkade tycka att det var okej i alla fall. Jag kan bara konstatera att man som småbarnsför'älder (helt sjukt att kalla sig för det) får prata med en hel del okända människor som bara "måste" få titta på bebisen och berätta hur söt han är och sen berätta om sina egna, oftast vuxna, barn. Skrattande

Nu ska vi ta en tur till Maxi, det behövs både mat och blöjor här hemma.

• sandraf

Lilla a: Vad härligt att åtminstone planen att gå till förlossningen nu gick igenom, även om det inte var en Arvid som kom ut.  Jag hade inte kunnat gå till förlossningen i alla fall.  Ärtan tycker jag duger bra som namn så länge!

Moa Li: När jag hade halsbränna åt jag Gaviscon (superäckliga) tuggtabletter och fungerade både snabbt och med bra effekt. Jag hade väl inte värsta sortens halsbränna men den jag hade tog Gaviscon bort helt, så det kan jag rekommendera!

Knytetsmamma: Grattis så mycket till att du från och med imorgon är någons fru! Vilken smart idé att om några år ha en större ceremoni. Det skulle jag kanske ha kommit på tidigare... nu får det duga med att "bara" vara sambo. Erik är nu i alla fall vårdnadshavare av Benjamin (det tog någon vecka innan det blev registrerat). 

Idag är det återigen dags för ett besök på bvc. Vi får väl se om Benjamin har växt lika mycket som sist! Just nu sitter hela familjen (utom Erik dock) och myser i soffan. Hunden Lilo har precis varit och pussat lite på Benjamin för att trösta honom när han var arg p åmig för att jag inte lyfte upp honom på sekunden när han ville. Det ser nog ganska roligt ut när jag sitter och ammar Benjamin med en dator i knäet och en hund liggandes tätt intill mig i soffan. Välkommen på cirkus hos mig! Det är otroligt vad snabbt man lär sig att göra flera saker samtidigt när man blir mamma.

Javli: Hur mår lilla familjen och hur går det med Linnea och hundarna?

Jag tror att jag kan komma och fika på söndag om två veckor men jag kan inte säga säkert än.

Ha en jättetrevlig helg och Knytetsmamma, jag önskar dig en fin bröllopsdag imorgon!

• sandraf

Ester är ett namn som fanns med på min lista över potentiella tjejnamn! Jättefint!

Jag och Benjamin kommer och fikar på söndag så länge inget oförutsett händer. Jag hoppas verkligen att fröken Ester har lust att komma så vi får träffa henne. 

Nu är det inte länge kvar innan vi alla har våra små i famnen! Det ska bli så kul att få se vad det är för nya människor som tittar ut. Vi får väl se om trenden med flickor håller i sig eller om Benjamin får någon mer pojkkompis. Franed: Hur går det för dig? 

Om det är någon som är hemma och har det tråkigt är promenadsällskap alltid välkommet! Idag har jag varit ute på en 1,5 h promenad med Benjamin och Lilo. Det var varmt men härligt! Det är dock mycket roligare att ha sällskap. Varken Lilo eller Benjamin pratar speciellt mycket. Tungan ute

Dags för ännu en matstund för lillchefen!  

• sandraf

För oss spelar det inte heller någon roll var vi fikar, bara vagnen får plats. Jag har dessvärre inga bra förslag (går oftast till Wayne's eller Coffee House). Jag vet att det finns ett fik i Ryttargårdskyrkan med både gott om plats inne och ute men kaffet där är inte så gott (men resten av fikat som finns är det). Det är ett alternativ om man inte är så kräsen med kaffet och inte har något emot att det är en kyrka. Den ligger uppe vid Garnisonen. Det är det enda stället som jag kan komma på som har gott om plats.

Idag är det tvätta som gäller. Vi passar på när sambon är ledig så att den som tvättar slipper ta med sig lilleman ner i tvättstugan. Annars hade jag tänkt ta det lugnt... jag är lite orolig för att livmodern inte läker som den ska och jag läste på internet att det kan bli så om man gör lite för mycket lite för tidigt. Nu har det varit en vecka med en massa besök, vi har varit iväg och träffat kompisar och det har blivit lite stressigt så jag hoppas att det blir bättre om jag bara tar det lugnt och slappar (går promenader och njuter av solen och Benjamin). Jag är inte så förtjust i att bara sitta hemma och sunka men det kanske inte är vad som krävs utan snarare att jag inte gör ALLT på en dag.

Nu ska jag passa på att umgås lite med Erik , när han är hemma och är ledig.

Ha en bra dag!

• sandraf

Trädgårdsföreningen passar oss bra också. När ska vi ses då? 15 eller 16?

Idag har vi köpt ett parasoll till Benjamins vagn. Han tycker att det är jätteskönt att ligga i vagnen med den helt öppen så att han kan känna den lilla vind som är. Vi har det jättevarmt i lägenheten så vi satsar på att nakenfisa inne och öppen vagn i skuggan ute. Lilla a: Vad sa de på bvc om värmen förresten? Vi ska inte dit på några veckor och även om det känns som att han har det helt okej så är jag lite nojig. För er som inte har köpt ett parasoll till vagnen kan jag bara meddela att Babyproffsen i Tornby säljer parasoll för 49 kr styck just nu (dock bara i beige, orange, ljusrosa och ljusblå).

Idag var vi ute och fotade lilleman... han var otroligt söt men mamma fotograf blev inte helt nöjd med sin egen prestation. Lyckades ta några jättemysiga bilder på honom igår dock. Det blev i och för sig säkert några bra idag med, men de blev inte som jag hade tänkt mig. Man är sin egen värsta kritiker!

Jag är väldigt nyfiken på hur det går för Franed! Har det blivit någon bebis?

Nu är det Let's Dance och efter det blir det en kvällspromenad med hunden och Benjamin. Värmen är verkligen pest för lilla hunden.

Ha en mysig fredagkväll!

• sandraf

Hej hej!

Tack så mycket för trevligt fika igår! Det är så skönt att komma ut och träffa folk i samma situation som en själv. Det var mycket trevligt att få träffa Ester för första gången också. Javli: Vad synd att ni inte kunde komma. Kämpa på så ses vi snart!

Vi pratade om bärsjalar igår och jag har en av märket Easyhug (som man inte behöver knyta). Jag tycker att den fungerar jättebra även om det krävs en del teknik och tålmod för att knöla ner (en oftast arg/ledsen) Benjamin i den. När han väl sitter där fungerar det bra.

Idag är det jättevarmt åt både mig och Benjamin. Vi ska åka ut till sommarstugan lite senare och så får vi se om vi eventuellt sover över där. Jag försökte räkna ut hur mycket kläder vi behöver ta med till lilleman om vi ska sova över. Det händer ju en del olyckor ibland så att vi måste byta kläder på honom så det kanske är säkrast att bunkra upp med flera plagg. Det ska bli skönt för lilla hunden att få åka ut till stugan och springa lös och kanske simma en sväng.

Igår när jag kom hem fick jag mors-dags-blommor av Benjamin (Erik hade nog hjälpt till Skrattande) och så lagade Erik middag när jag duschade (det tog väl dock inte längre än en timme innan jag luktade mjölk igen Obestämd). Det var inte helt fel att bli lite omhändertagen, för som mamma går man ofta i sista hand.

Nu är det dags att fixa lite lunch till mig (innan både hunden och Benjamin kräver att de ska få sin först).

Hoppas att ni får en bra vecka!

• sandraf

Grattis 12juni! Benjamin får fortfarande hålla ställningarna som enda pojke i gänget.

Franed: Snart är det dags! Om bara några dagar har du din plutt och slipper släpa runt på magen i stekande värme och isande kyla.

Moa Li: Vagnen kommer säkert att vara superbra! Det är inte lätt att veta vilka funktioner man vill ha på sin vagn. Jag är nöjd med min även om det säkert finns vagnar som skulle passa mig ännu bättre. Jag hade gärna velat ha ett handtag som kan justeras så som det på din men någon sån blev det inte. Jag ska försöka komma ihåg att ta med bärsjalen till nästa fika. Du kan väl påminna mig! Det ska nog inte vara några som helst problem att sy en sån själv.

Knytetsmamma: Vad skönt att du har kunnat sova bättre i natt! Jag tycker att det låter klokt av dig att bara göra sånt som du känner för. Bästa förberedelserna för förlossningen är att må så bra som man kan.

Igår var jag och Benjamin och åt middag med kollegorna från mitt gamla jobb. Han var så himla snäll och sov sig igenom den ca tre timmar långa middagen. Han är verkligen lätt att ha att göra med och jag hoppas verkligen att det håller i sig.

Imorgon bär det av till Värmland för oss. Pappa har fyllt 50 i veckan så på lördag blir det 50-årskalas. Första långa bilturen med Benjamin! Vi har åkt till sommarstugan i Motala och det har gått bra men nu är det inte en tur på 45 minuter utan snarare fyra timmar. Det ska nog gå bra! Benjamin ska få träffa sin gammelfarfar och det känns jätteroligt för mig. Jag kan ju passa på att utmana vagnen också med terrängkörning i skogen om jag skulle få tråkigt. Tungan ute

Javli: Hur går det för er? Hur mår Linnea?

Nu ska jag gå och börja packa... det är mycket mer att komma ihåg att ta med sig när man har en liten (och en hund).

• sandraf

Franed: Grattis!! Vad härligt att han han äntligen är ute!

Moa Li: Krya på dig! Jag hoppas att lilla bebis stannar i magen tills du känner dig bättre.

Javli: Vad skönt att Linnea mår bättre! Jag har idag fått uppleva mina första em och kväll med en mycket arg och ledsen bebis. Jag hoppas verkligen att dagen har varit ett undantag från vår annars ganska trivsamma vardag och att Benjamin inte har fått kolik. Erik verkar ha lyckats få honom att somna nu men annars får väl jag gå ut och gå med honom i vagnen... det är bara det och att amma som verkar fungera just nu.

Det gick jättebra att åka hem till Värmland i alla fall. Vi var på pappas 50-års kalas i lördags men Benjamin stal uppmärksamheten från sin käre morfar större delen av kvällen (och då sov Benjamin ändå nästan hela festen). Skrattande 

Nu är det snart flyttdags för oss! Jag hade tänkt vara duktig och packa en del idag, men eftersom "chefen" inte ville det så blev det inte så. Vi får ta nya tag imorgon.

Knytetsmamma och Moa Li: Heja på nu! Det ska bli så härligt när vi alla har fått våra skruttar. Om någon har tråkigt imorgon och har lust att ta en promenad eller en fika är det bara att hojta till.

Nu ska jag gå och ta min son så att hans pappa, som börjar tidigt imorgon, får sova.

Sov gott!  

• sandraf

God morgon! Idag har jag och Benjamin haft mysmorgon och gick inte upp förrän halv 11. Vi har varit vakna några gånger men det har bara varit för att amma eller kramas. Det är jätteskönt att han kan vara nöjd så länge på morgonen så att jag kan få lite extra tid att samla kraft inför dagen. Idag håller vi tummarna för att han får en bättre eftermiddag och kväll än den han hade igår.

Benjamin har somnat igen så det är bäst att jag kastar mig i flyttpackandet!

Ha en bra dag allihop!

Svar på tråden Linköping maj/juni 2012