I förrgår natt sov Benjamin hela 7 timmar i sträck under natten! Jag har aldrig varit så utvilad sedan han föddes. Nu har han haft två dagar där han har sovit sig igenom större delen av dagarna så jag hoppas att han kommer att vara mer vaken idag (även om han sover just nu).
Vi har precis varit ute på mammas tomt och plockat en hel stor bunke med kantareller. Det är verkligen lyxigt att inte ens behöva gå ut i skogen för att hitta gulingarna och de finns i mängder. Det var dock ganska knottigt och jag ser därför ganska rolig ut nu med ett stort uppsvält bett under ögat och ett på läppen, det ser ut som att jag har fått en smäll. Benjamin sov jätteskönt i vagnen under svampplockandet och hunden hade det jättemysigt ända tills hon tog en sväng in i kossornas elstängsel. Efter det låg hon brevid mig (på alla kantareller) så att jag skulle kunna skydda henne från konstiga saker som man inte kan se men som bits! 
Benjamin har knappt varit röd alls men det lilla han har haft har vi fått bort med Inotyol (eller vad den nu heter) och lite vädra rumpan. Vi har Pampers hela tiden och vi är supernöjda med dem. Vi har aldrig varit med om att det har läckt något igenom blöjan utan då har det varit att det har läckt vid benen eller uppe i ryggen när blöjorna har varit för små.
I förrgår var vi och hälsade på Benjamins gammelfarmor och gammelfarfar. Det känns jätteroligt för mig att de får träffas och det är absolut säkert att de tycker detsamma.
Igår var jag, Benjamin och Erik på tjejfrukost (stackars Erik). Sju tjejer var vi och Benjamin charmade alla utan problem. Han sov dock mest men det verkade de inte bry sig om. Några leenden bjöd han på i alla fall!
Idag ska vi hem till Benjamins morfar och där bjuds det alltid på så god mat (vi får väl se om han märker skillnad på mjölken
). Först ska vi ta en sväng in till lilla Sunne och se om det finns några kläder som mormor köpa till sitt barnbarn. Det är ett väldigt litet samhälle men det finns i alla fall Lindex.
Moa Li:Jag helammar och jag tycker alltid att det finns en massa mjölk men B äter fortfarande ganska ofta så det kanske är så att det inte finns så mycket mjölk vid vissa måltider. Han växer dock som han ska så... Det kan inte vara så att Alice är tröttkinkig då vid den tiden och att det inte är maten som inte räcker?
Lilla a: Jag tycker att det är jätteskönt att Benjamin sover i sin säng under natten men sen på morgonen efter amningen brukar han sova kvar i vår säng vilket jag tycker är supermysigt. För mig är det en bra blandning av att sova själv och att mysa med mamma.
För mig funkar det också med picnic på torsdag kl. 3. Jag har varit på Claras en gång och det var väl helt ok där men jag tyckte nog inte att det var bättre än Babettes. Men ses vi på samma ställe i Trädgårdsföreningen?
Nu ska jag ta hand om min son som precis vaknade och behöver lite mat och en torr blöja.