• Det är jag som tänder stjärnorna

Din man börjar klä sig som en kvinna

Frågan riktar sig till kvinnor som lever med en man. 

Tänk dig tanken att din make/pojkvän/sambo börjar klä sig i kvinnokläder. Då menar jag typiska kläder som kjol, klänning och kläder från dam-avd som är typiskt kvinnliga. Han kanske även börjar sminka sig och använda nagellack. 

Anledningen till att jag ställer frågan är för att genus-anhängare tycker vi ska gå emot normerna. De vill att vi ska klä oss som det andra könet för att motverka könsroller osv.

Skulle du gilla att din man klädde sig så?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din man börjar klä sig som en kvinna
  • Applepie

Det skulle min kille aldrig i livet göra haha! Men jag röstade på att jag inte skulle gilla det i alla fall!

• linas fina
    lövet2 skrev 2011-12-06 15:57:12 följande:
    Nej nej nej! En kilt är inte en kjol. En kilt är en del av en folkdräkt! Solig
    Det visar ju ändå hur vi kan se på saker och ting med olika ögon. Om jag sydde en kilt i rosa och gav min son skulle du tycka det var fult men om den var rutig och satt på en skotte är det okej. Det handlar om vana och ovana och i ljuset av olika saker tycker vi olika om något. Sånt kan också förändras över tid. =)
  • Apopan

Jag skulle tycka min kille var modig om han började visa anspråk på att vilja klä sig stereotypiskt kvinnligt.. Skulle vidare inte se honom som mindre man för det, med tanke på vem som redan nu tar upp mest plats i både garderob och badrumsskåp så skulle han i sådana fall redan nu ligga i "farozonen" för att vara den kvinnligare av oss båda :P.... Det är ju liksom inte sådant som räknas.

• Miss Cee

För det första vill inte "genusanhängare" att "vi ska klä oss som det andra könet". Det blir ju syftningsfel med en gång där.

Det "genusanhängare" vill är att alla människor ska kunna se ut lite hur de vill, utan att någon gör en stor sak av det. Det innebär att alla får ha på sig vad DE vill och vad DE tycker är snyggt. Det innebär inte att "genusanhängare" vill att alla män ska bli drag-queens på heltid.

Så om min man bytte stil helt och klädde sig från topp till tå i rosa puttinuttklädsel, högklackat, full make etc så nej det hade jag inte funnit speciellt upphetsande. Å andra sidan tänder jag inte på kvinnor som ser ut så heller.
    Men det är inte min sak att klä min man, så han får han på sig vad han vill.

• Apopan
    Miss Cee skrev 2011-12-06 21:28:27 följande:
    För det första vill inte "genusanhängare" att "vi ska klä oss som det andra könet". Det blir ju syftningsfel med en gång där.

Det "genusanhängare" vill är att alla människor ska kunna se ut lite hur de vill, utan att någon gör en stor sak av det. Det innebär att alla får ha på sig vad DE vill och vad DE tycker är snyggt. Det innebär inte att "genusanhängare" vill att alla män ska bli drag-queens på heltid.

Så om min man bytte stil helt och klädde sig från topp till tå i rosa puttinuttklädsel, högklackat, full make etc så nej det hade jag inte funnit speciellt upphetsande. Å andra sidan tänder jag inte på kvinnor som ser ut så heller.
    Men det är inte min sak att klä min man, så han får han på sig vad han vill.
  • Men
    PumpkinQueen skrev 2011-12-06 12:39:19 följande:
    Fast hur manlig är han egentligen, om hela hans manlighet försvinner om han tar på sig en kjol?
  • IsadoraW

Jag har svårt att se att jag skulle kunna fortsätta leva med min man om han blev transvestit. Jag tycker det är avtändande.

• oOMayaOo
    Det är jag som tänder stjärnorna skrev 2011-12-06 00:55:06 följande:
    Frågan riktar sig till kvinnor som lever med en man. 

Tänk dig tanken att din make/pojkvän/sambo börjar klä sig i kvinnokläder. Då menar jag typiska kläder som kjol, klänning och kläder från dam-avd som är typiskt kvinnliga. Han kanske även börjar sminka sig och använda nagellack. 

Anledningen till att jag ställer frågan är för att genus-anhängare tycker vi ska gå emot normerna. De vill att vi ska klä oss som det andra könet för att motverka könsroller osv.

Skulle du gilla att din man klädde sig så?  
    Så för att jag tycker att vi ska låta barn få vara barn och inte bara snoppar eller snippor så menar du att jag måste gilla att in man har smink? Jag tror inte att du har hängt med i diskussionen. Jag känner ingen "genus-anhängare" som säger att man ska klä barn som det andra könet, vad vi däremot säger är att barnen ska få ett bredare synsätt och inte tvingas in i flick- eller  pojkrollen.
  • Krake

Jag säger vare sig bu eller bä om det. Hans kläder, hans val. Tyvärr tror jag dock han skulle få svårt med jobb då han jobbar i en ultramacho-bransch.

Moster, inte monster.
Svar på tråden Din man börjar klä sig som en kvinna