• Det är jag som tänder stjärnorna

Din man börjar klä sig som en kvinna

Frågan riktar sig till kvinnor som lever med en man. 

Tänk dig tanken att din make/pojkvän/sambo börjar klä sig i kvinnokläder. Då menar jag typiska kläder som kjol, klänning och kläder från dam-avd som är typiskt kvinnliga. Han kanske även börjar sminka sig och använda nagellack. 

Anledningen till att jag ställer frågan är för att genus-anhängare tycker vi ska gå emot normerna. De vill att vi ska klä oss som det andra könet för att motverka könsroller osv.

Skulle du gilla att din man klädde sig så?  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din man börjar klä sig som en kvinna
  • TheStrange
    Insatt skrev 2011-12-06 11:59:43 följande:
    Hehe, redaktionens anmärkning, hehehe.
    Höhö! Morgonhumorn sitter i fortfarande! :P 
  • TessaS
    linas fina skrev 2011-12-06 11:34:21 följande:
    Sen förstår jag heller inte vad personliga preferenser har med andras rättigheter att klä sig som de vill att göra. 
    Om min son  önskar ett par strumpbyxor ska jag då säga att nej jag tänder inte på din pappa i strumpbyxor så det får du inte ha?
    Fast nu var väl inte frågan om våra män har rättighet att klä sig som han vill utan om vi gillar det?
    Jag tycker han har all rätt i världen, precis som mina vän som är transa har, eller min sons kompis båda mammor varav en klär sig "som en man"...
    Jag hade inte tänt på det, men försvarat hans rättighet att klä sig som han vill ändå. Det hänger liksom inte ihop för min del.
    Min son önskar sig en prinsessklänning och jag köper gladeligen det till honom, men jag tänder inte på hans pappa i en rosaglittrig volangklänning... 
  • linas fina
    TessaS skrev 2011-12-06 12:21:18 följande:
    Fast nu var väl inte frågan om våra män har rättighet att klä sig som han vill utan om vi gillar det?
    Jag tycker han har all rätt i världen, precis som mina vän som är transa har, eller min sons kompis båda mammor varav en klär sig "som en man"...
    Jag hade inte tänt på det, men försvarat hans rättighet att klä sig som han vill ändå. Det hänger liksom inte ihop för min del.
    Min son önskar sig en prinsessklänning och jag köper gladeligen det till honom, men jag tänder inte på hans pappa i en rosaglittrig volangklänning... 
    Nej kanske inte specifikt. Men jag vet också att frågan kommit upp i andra trådar och att det hävdas att det är fel att söner kläs i klänning om man samtidigt inte vill se sin man i klänning.

• Insatt

Jag tror att folk hade tittat ganska konstigt på mig med om jag hade gått runt klädd såhär, fast jag är kvinna.

• TessaS
    Insatt skrev 2011-12-06 12:28:47 följande:
    Ah, skulle ju ha en bild också ^^. Såhär 

Min son hade inte kunnat släppa dig med blicken och jag hade inte fått en lugn stund förrän jag köpt en sån till honom...  
  • vampyria2

Ledsen men nej jag skulle tusan inte klara av det alls, min man har skägg och är så mycket man som en man kan bli och skulle han börja klä sig i klänning och måla naglarna så skulle det som gör att jag går i gång och älskar honom så mycket försvinna.
    Jag är tokig i honom just för att han är så mycket man och det finns inget kvinnligt alls hos honom, jag får känna mig som den kvinnligaste kvinnan i världen bredvid honom och jag älskar det.

• PumpkinQueen
    lövet2 skrev 2011-12-06 11:44:23 följande:
    Självklart. Min första tanke skulle förstås vara att han blivit sjuk på något sätt, så jag skulle nog i första hand försöka få med honom till en läkare. Han har nämligen aldrig varit lagt åt transa-hållet, så det skulle vara en stor förändring i hans personlighet.
    Men varför är det så viktigt vad han har på sig?
  • Skarpa

Beroende på hur kläderna ser ut så skulle jag nog kunna tycka att det var helt okej. Om kläderna är från damavdelningen så blir troligtvis passformen inte den ultimata alla gånger, så jag skulle kanske föreslå att han sydde om dem lite för att passa hans kroppsform bättre.

Skulle inte ha något emot något i stil med detta här hemma http://www.elle.com/var/ezflow_site/storage/images/sandbox/men-in-skirts-kanye-west-marc-jacobs-and-others/gerard-butler/7404549-1-eng-US/Gerard-Butler.jpg 

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Insatt
    TessaS skrev 2011-12-06 12:31:19 följande:
    Min son hade inte kunnat släppa dig med blicken och jag hade inte fått en lugn stund förrän jag köpt en sån till honom...  
    Samma med min ena systerson för några år sedan :D Och mig när jag var liten. 
Svar på tråden Din man börjar klä sig som en kvinna