• Anonym (Julie)

Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)

Här kan alla som hängde i tråden 

Vi som försöker bli gravida och som vill vara lite hemliga

och nu fått ett plus hänga och tjöta symptom, krämpor etc! Givetvis får vi inte glömma att stötta våra medsystrar i ursprungstråden!

Häng med! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-04 12:42
    Urtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-308/m61339519.html

BF-tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-252/m61701724.html

Lisstråden: www.familjeliv.se/Forum-4-337/m61382609.html
  • Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)
  • Anonym (låghormonare?)
    Millan83 skrev 2012-07-06 18:21:11 följande:
    Idag är det sjätte juli och om en månad senast är jag mamma!! Helt galet!
    Coolt! Vilken omställning ni har att vänta er!

Hur gick det i musiktävlingen förresten? Hörde att den börjar gå mot sitt slut nu?  
  • Millan83
    Anonym (låghormonare?) skrev 2012-07-06 18:43:27 följande:
    Coolt! Vilken omställning ni har att vänta er! Hur gick det i musiktävlingen förresten? Hörde att den börjar gå mot sitt slut nu?  

Ja! Det är helt fantastiskt!! Den sjätte ska hon komma och dagen efter har vi tvåårig bröllsdag! Jag skickade in mitt bidrag men gick tyvärr inte vidare. Är glad ändå och kommer fortsätta försöka nå ut med min musik! Förhoppningsvis blir hela skivan klar i höst!
  • Anonym (N)

Hejhej. Som vanligt blir mina inlägg här väldigt sporadiska men jag är ofta in och läser!

Ser att det kikat ut en till bebis, Grattis!

Jag har förhoppningsvis slutat jobba nu också. Gick på sem förra veckan men har inte fått nå svar på den sökta Grav.penningen...

Så just nu känner jag mig skapligt stressad å det med alla dessa hormoner som är i omlopp och en 2åring som jag ständigt är osams med är jag inte på topp direkt... Vilket visar sig på magen, den känns nästan ständigt hård och öm... Vet att vila är vad som krävs men NÄR ska man hinna med det när man är själv om dagarna?! För inte ska man väl behöva ringa in till förlossningen?

Hur mår ni andra, har ni nå för er på semestrar och så eller vilar ni mest upp er?           

• Something01

Här är allt lugnt, börjat få lite mer sammandragningar men dom är ändå inte så många :) exakt 40 dagar kvar idag. Å allt inför bebisens ankomst är färdigt. Dock har nattsömnen börjat bli lite dålig. Annars har ja inte mkt att klaga över, min bror är å hälsar på så fröken fräken har en massa att göra.

• Anonym (låghormonare?)
    Something01 skrev 2012-07-07 09:06:17 följande:
    Här är allt lugnt, börjat få lite mer sammandragningar men dom är ändå inte så många :) exakt 40 dagar kvar idag. Å allt inför bebisens ankomst är färdigt. Dock har nattsömnen börjat bli lite dålig. Annars har ja inte mkt att klaga över, min bror är å hälsar på så fröken fräken har en massa att göra.

Jag har 19 dagar kvar och insåg i natt när jag vaknade av onda sammandragningar (förvärkar?) att jag inte gjort i ordning något alls. Har inte tvättat bebiskläder, inte ammningskläder till mig, inte tvättat vagnens inredning, inte fixat iordning spjälsängen och inte packat BB-väska. Väl förberedd? Nä, inte precis...

Hade tänkt baka idag, men det känns som att någon slags bebisförberedelse borde jag nog också göra, det skulle ju faktiskt kunna vara dags snart! Förvånad

Var hos BM igår och bebisen ligger långt ner i bäckenet, redo att komma ut. Har gått upp 5 kilo totalt under hela graviditeten och fattar inte alls hur det gått till för jag har ätit allt jag har velat och varit sugen på, vilket inte alls är nyttigheter alla gånger. Märkligt, men välkommet    

Roligt att vi är flera som verkligen räknar ner nu! Spännande!  
  • Anonym (Blues)
    Anonym (låghormonare?) skrev 2012-07-07 10:59:31 följande:

Jag har 19 dagar kvar och insåg i natt när jag vaknade av onda sammandragningar (förvärkar?) att jag inte gjort i ordning något alls. Har inte tvättat bebiskläder, inte ammningskläder till mig, inte tvättat vagnens inredning, inte fixat iordning spjälsängen och inte packat BB-väska. Väl förberedd? Nä, inte precis...

Hade tänkt baka idag, men det känns som att någon slags bebisförberedelse borde jag nog också göra, det skulle ju faktiskt kunna vara dags snart! Förvånad

Var hos BM igår och bebisen ligger långt ner i bäckenet, redo att komma ut. Har gått upp 5 kilo totalt under hela graviditeten och fattar inte alls hur det gått till för jag har ätit allt jag har velat och varit sugen på, vilket inte alls är nyttigheter alla gånger. Märkligt, men välkommet    

Roligt att vi är flera som verkligen räknar ner nu! Spännande!  

Då är det kanske dags att börja fixa! Jag har nu egentligen 7 dagar till BF men sitter med en treveckors bebis... Det är fler än en som höjt ögonbrynen åt att jag hade packat BB-väskan redan en månad innan deadline, men den var på uppmaning (tvång) från min make fixat den redan sex veckor innan - just in case! Tur att maken var så klok.

Det jag inte hade gjort innan var att sortera iordning kläder större än storlek 56, men då visste vi ju inte att det var en kille heller så det hade blivit dubbeljobb. Jag hoppas att jag får lust att ta tag i det innan det blir ett absolut måste. 

På tal om vikt så rasslade det till på slutet och jag slutade på ca 10 kilo plus och så ställde jag mig på vågen när jag kom hem från BB och hade tappat EXAKT det bebisen vägde! Vad sjutton? Är vattnet och moderkakan kvar därinne???!! Nu har jag tappat några kilo sedan dess, men det är alldeles för lätt att äta för mycket när man mest bara sitter hemma så det är hög tid att ta tag i kosten för det som stannar kvar nu det blir kämpigt att få bort senare.
  • Anonym (låghormonare?)
    Anonym (Blues) skrev 2012-07-07 18:30:29 följande:

På tal om vikt så rasslade det till på slutet och jag slutade på ca 10 kilo plus och så ställde jag mig på vågen när jag kom hem från BB och hade tappat EXAKT det bebisen vägde! Vad sjutton? Är vattnet och moderkakan kvar därinne???!! Nu har jag tappat några kilo sedan dess, men det är alldeles för lätt att äta för mycket när man mest bara sitter hemma så det är hög tid att ta tag i kosten för det som stannar kvar nu det blir kämpigt att få bort senare.

Märkligt att du inte tappade mer, vad hände med resten?  Ska bli väldigt spännande att se hur det går med viktnedgången sen, kanske går det lika trögt att gå ner som upp?

Bakade massor av kakor igår, men tvättade faktiskt också babykläder, strl 50 och 56 är nu redo för användning. Det jag inte riktigt fattar är att vi har så lite kläder i varje storlek. Kanske max 10 bodys och 5 par byxor. Behövde man inte mer i en storlek? *Dåligt minne*  
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (låghormonare?) skrev 2012-07-08 13:22:26 följande:
    Märkligt att du inte tappade mer, vad hände med resten?  Ska bli väldigt spännande att se hur det går med viktnedgången sen, kanske går det lika trögt att gå ner som upp?

Bakade massor av kakor igår, men tvättade faktiskt också babykläder, strl 50 och 56 är nu redo för användning. Det jag inte riktigt fattar är att vi har så lite kläder i varje storlek. Kanske max 10 bodys och 5 par byxor. Behövde man inte mer i en storlek? *Dåligt minne*  
    Haha, här har vi nog inte ens så många. Tror jag har typ max 5 byxpar av varje och bara någon enstaka body till, om ens det  Tyckte det såg lite ut då jag sorterade i högar... men vi har ju tydligen klarat oss tidigare och då har mina ungar, speciellt första, spytt flera gånger per dag. Har nog tvättat ofta!
  • Anonym (låghormonare?)
    Anonym (Tredje) skrev 2012-07-08 19:36:40 följande:
    Haha, här har vi nog inte ens så många. Tror jag har typ max 5 byxpar av varje och bara någon enstaka body till, om ens det  Tyckte det såg lite ut då jag sorterade i högar... men vi har ju tydligen klarat oss tidigare och då har mina ungar, speciellt första, spytt flera gånger per dag. Har nog tvättat ofta!
    Jag får nog leta lite till, för när jag sorterade nu så insåg jag att det fattas byxor i storlek 50 och 56. Kan inte tänka mig att dottern var byxlös första månaden mitt i vintern. Fattar inte var dom kan vara bara...
Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)