Anonym (låghormonare?) skrev 2012-07-07 10:59:31 följande:
Jag har 19 dagar kvar och insåg i natt när jag vaknade av onda sammandragningar (förvärkar?) att jag inte gjort i ordning något alls. Har inte tvättat bebiskläder, inte ammningskläder till mig, inte tvättat vagnens inredning, inte fixat iordning spjälsängen och inte packat BB-väska. Väl förberedd? Nä, inte precis...
Hade tänkt baka idag, men det känns som att någon slags bebisförberedelse borde jag nog också göra, det skulle ju faktiskt kunna vara dags snart!
Var hos BM igår och bebisen ligger långt ner i bäckenet, redo att komma ut. Har gått upp 5 kilo totalt under hela graviditeten och fattar inte alls hur det gått till för jag har ätit allt jag har velat och varit sugen på, vilket inte alls är nyttigheter alla gånger. Märkligt, men välkommet
Roligt att vi är flera som verkligen räknar ner nu! Spännande!
Då är det kanske dags att börja fixa! Jag har nu egentligen 7 dagar till BF men sitter med en treveckors bebis... Det är fler än en som höjt ögonbrynen åt att jag hade packat BB-väskan redan en månad innan deadline, men den var på uppmaning (tvång) från min make fixat den redan sex veckor innan - just in case! Tur att maken var så klok.
Det jag inte hade gjort innan var att sortera iordning kläder större än storlek 56, men då visste vi ju inte att det var en kille heller så det hade blivit dubbeljobb. Jag hoppas att jag får lust att ta tag i det innan det blir ett absolut måste.
På tal om vikt så rasslade det till på slutet och jag slutade på ca 10 kilo plus och så ställde jag mig på vågen när jag kom hem från BB och hade tappat EXAKT det bebisen vägde! Vad sjutton? Är vattnet och moderkakan kvar därinne???!! Nu har jag tappat några kilo sedan dess, men det är alldeles för lätt att äta för mycket när man mest bara sitter hemma så det är hög tid att ta tag i kosten för det som stannar kvar nu det blir kämpigt att få bort senare.