• Anonym (Julie)

Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)

Här kan alla som hängde i tråden 

Vi som försöker bli gravida och som vill vara lite hemliga

och nu fått ett plus hänga och tjöta symptom, krämpor etc! Givetvis får vi inte glömma att stötta våra medsystrar i ursprungstråden!

Häng med! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-04 12:42
    Urtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-308/m61339519.html

BF-tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-252/m61701724.html

Lisstråden: www.familjeliv.se/Forum-4-337/m61382609.html
  • Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)
  • Anonym (äntligen)

Åååh grattis till lillbebben Skrattande

Ja hade inga förväntningar överhuvudtaget med förra barnet när det gällde förlossningen. Det blev lite lustgas i början, sen epidural. Å ja är nöjd me förlossningen, allt gick bra å ut kom en frisk tös som idag fyller 4 år Hjärta

Så nu får bebis komma helst i natt, men det verkar då inte som det. Hahah, jajja, 16 dagar kvar till bf.

• Joncan

Grattis låghormonare! Skönt att allt gick bra

Här är det lugnt, men tungt. Mkt sammandragningar/pinvärkar. Orkar inte med så mycket, men det är väl bara att gilla läget antar jag. Ca tre veckor kvar

• Anonym (låghormonare?)
    Anonym (Blues) skrev 2012-07-31 07:23:11 följande:
    Grattis låghormonare!!!
    Det är lite häftigt att inse att man överlevde en förlossning på "bara" lustgas när man tänkt sig ha en EDA, eller hur? Sniffa bebis och njut av sommaren med lillflickan.
    Ja, det är väl först nu jag inser att det blev en ganska annorlunda förlossning mot hur jag hade förväntat mig. Hade väl viss aning om att det skulle kunna gå fort, men att de inte ens skulle hinna sätta EDA hade jag inte trott. Föda barn utan EDA var liksom aldrig ett alternativ i min hjärna. 
    Krystvärkarna blev i stort sätt utan lustgas dessutom eftersom jag inte kunde andas kontrollerat alls när de kom så fick jag inte i mig någon gas. Men i det läget så hade jag inte mycket val, kroppen hade tagit kommandot på något vis.  

Eftervärkar har jag jättemycket. Det gör så ont att det känns som värkarna i latensfas ungefär. Men de gör ju nytta, så det är väl bara att stå ut och vänta på att de avtar om några dagar.

Är det någon av er andra här som donerat bröstmjölk någon gång? Var det väldigt krångligt? Tillgången är större än efterfrågan med god marginal (redan efter 3 dygn) och det känns synd att pumpa och sen slänga som det blev med storasyster.     
  • Anonym (Blues)

låghormonare:
    Jag har ingen erfarenhet av att donera mjölk (här tillmatar vi för att maten inte räcker), men som mamma till två barn som legat på neonatal så hoppas jag att det är smidigt att donera mjölk i ditt landsting.  

• Anonym (låghormonare?)
    Anonym (Blues) skrev 2012-08-01 08:04:51 följande:
    låghormonare:
    Jag har ingen erfarenhet av att donera mjölk (här tillmatar vi för att maten inte räcker), men som mamma till två barn som legat på neonatal så hoppas jag att det är smidigt att donera mjölk i ditt landsting.  

Jag vet att det inte finns någon mjölkbank här på regionsjukhuset, så min mjölk kommer att bli berest om det nu går att ordna allt praktiskt. Tror också att jag kommer att gå genomgå en del provtagning för att få donera.
  • Anonym (Dalkulla)

Grattis låghormonare?  
    Själv går jag in i vecka 9 imorgon och har insett att vårt kylskåp luktar hemskt på morgonen rent ut sagt, väldigt svårt att göra i ordning frukost för att få upp blodsockret när man knappt står ut med lukten :-P Och mina bröst bara ömmar och ömmar, kan knappt kramas utan att det gör ont så nu längtar jag tills de slutar värka... För det hoppas jag verkligen att de gör. 

• Anonym (äntligen)
    Anonym (Dalkulla) skrev 2012-08-04 23:26:40 följande:
    Grattis låghormonare?  
    Själv går jag in i vecka 9 imorgon och har insett att vårt kylskåp luktar hemskt på morgonen rent ut sagt, väldigt svårt att göra i ordning frukost för att få upp blodsockret när man knappt står ut med lukten :-P Och mina bröst bara ömmar och ömmar, kan knappt kramas utan att det gör ont så nu längtar jag tills de slutar värka... För det hoppas jag verkligen att de gör. 
    Mina bröst ömmade nått så fruktansvärt o början, gjorde t.o.m ont när man gick. Men de gick över, som tur var.
    De jävliga är att nu är bröstvårtorna sinnesjukt ömma, 11 dagar kvar till bf.
  • Anonym (låghormonare?)
    Anonym (Dalkulla) skrev 2012-08-04 23:26:40 följande:
    Grattis låghormonare?  
    Det blir bättre med brösten, tills du börjar amma, för jag kan inte heller kramas så bra just nu. Jösses, Dolly Parton släng dig i väggen!  
    En trevlig överrraskning är att det har gått väldigt fort och smidigt att komma igång med amningen såhär andra gången och att det slutar göra så förbannat ont som det gör i början. Det känns helt okej att amma nu efter en vecka, inga sår kvar på bröstvårtorna ens! 

Har gått ner 10 kilo sen innan förlossningen tills idag (1 vecka). Vägde mig när vi kom upp till BB. Förlossningen med vatten, dottern och moderkaka tog 5 kg exakt av min vikt. Vad dom andra kilona som rasat sedan dess var har jag ingen aning om :)   Skönt är det i alla fall att redan väga mindre än innan jag blev gravid. Har ju några extrakilon kvar ändå...
  • Anonym (T)

Låghormonare: GRATTIS!!!

tyckte oxå att min förlossning gick väldigt fort o inte alls som jag tänkt mig. Trodde jag skulle bli igångsatt o att det skulle ta lååång tid som det gjorde med min första son.
    Istället blev det så att första värken kom 13:50 och 19:20 var han ute. Var öppen 7-8 cm när jag kom in kl 17. Kunde ju bara drömma om att det skulle gå så fort!!! värst var ju när huvudet satt där och krystvärkarna kom.

eftervärkar hade jag med som gjorde ont, fick panodil på bb och sen tog jag det i ett par dgar hemma, efter några dagar var dom borta!!

• Anonym (äntligen)

Förvärkar, hela dagen igår. Inte så att dom gjorde ont men dom kändes iaf. Slutade på kvällen så ja fick iaf sova natten (om vi räknar bort dom otaliga ggr ja var å kissa).
    Började direkt ja vaknade på morgon, precis likadana som igår, märks å känns men gör som inte ont.
    Hade samma förra graviditeten, men då kom förvärkarna på natten å slemproppen kom i omgångar.
    Inget sånt nu..

Blivande storasyster börjar bli less på att mamma inte orkar göra nånting numera. Sambons första jobb vecka efter semestern så vi får snällt va hemma själv på dagarna.

Skvallertackorna på området sitter i lekparken me ungarna å diskuterar om ja har fått eller inte. JÄVLIGT IRRITERANDE !!!

Å jag, är less. Nu vill ja inte vara gravid nå mer. Men ja tror ändå att lillfisen tittar ut denna vecka.Vilket dag vette tusan :p Längtar efter att få ta en långpromenad :D

Jajja, 9 dagar kvar till bf.

Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)