Anonym (Blues) skrev 2012-07-31 07:23:11 följande:
Grattis låghormonare!!!
Det är lite häftigt att inse att man överlevde en förlossning på "bara" lustgas när man tänkt sig ha en EDA, eller hur? Sniffa bebis och njut av sommaren med lillflickan.

Ja, det är väl först nu jag inser att det blev en ganska annorlunda förlossning mot hur jag hade förväntat mig. Hade väl viss aning om att det skulle kunna gå fort, men att de inte ens skulle hinna sätta EDA hade jag inte trott. Föda barn utan EDA var liksom aldrig ett alternativ i min hjärna.
Krystvärkarna blev i stort sätt utan lustgas dessutom eftersom jag inte kunde andas kontrollerat alls när de kom så fick jag inte i mig någon gas. Men i det läget så hade jag inte mycket val, kroppen hade tagit kommandot på något vis.
Eftervärkar har jag jättemycket. Det gör så ont att det känns som värkarna i latensfas ungefär. Men de gör ju nytta, så det är väl bara att stå ut och vänta på att de avtar om några dagar.
Är det någon av er andra här som donerat bröstmjölk någon gång? Var det väldigt krångligt? Tillgången är större än efterfrågan med god marginal (redan efter 3 dygn) och det känns synd att pumpa och sen slänga som det blev med storasyster.