Min son slog min sambo
Jag har en son med lindrigt förståndshandikapp, som yngre hade han utåtagerande beteende, dock varit rätt lugn de senaste 3 åren, men häromdan sa min sambo ifrån då min son var väldigt otrevlig, min son flög på sambon och slog och drog honom i håret. Sambon har bara bott med oss i ett år är en otroligt lugn snäll man och han blev helt chockad över min sons beteende, eftersom sonen är starkare än mig och jag tror han är starkare än min sambo också vi var tre stycken som till sist lyckades få bort honom från sambon. Sonen hotade om att mörda min sambo. Efteråt har min sambo sagt att antingen flyttar jag eller han. Jag har i 17 år tagit hand om min son och de senaste två åren har mina krafter tynat, funderat på att han borde få bo i stödboende men beslutet är så svårt och ta. Han är min son min älskade lilla unge, men jag vet inte vad han är kapabel till, han får som black out när han blir sådär arg och de skrämmer mig. Vi har anmält de som hänt till socialen och de har påbörjats en utredning. Jag bara gråter och känner mig så klyven. Förstår helt min sambo. Men de gör så ont och anmäla sitt eget barn. Skulle gärna höra om någon förälder varit med om liknande? När han var liten kunde jag hålla om honom tills han lugnade sig nu rår jag inte på honom längre. nu är de lov och massa röda dagar, de har sagt om något händer igen så ska vi inte tveka utan ringa polisen. De gör så ont i mig! Rädd och orolig! Också rädd att min sambo inte ska orka och lämna mig, jag älskar honom och behöver honom. Allt gör så ont!