Vad gör man på efterfest?
det man känner för.
sitter och snackar, dricker lite mer, hånglar, knullar... spyr och däckar...
Nu är de en större firmafest och sedan efterfest hos en annan från jobbet...vågar man göra sånt då 
det är väl bara att se vad alla andra gör och köra på det... men om det är jobb relaterat så lär det nog bara bli trevligt snack med lite dricka (kan man ju hoppas)
Man slänger sig ner i närmsta soffa och umgås på ett mer avslappnat sätt än på krogen/på festen.
Man dricker lite mer om man vill det. Och de som är sugna på varandra men som inte kommit till skott under kvällen har stor chans att göra det under efterfesten. ;)
Ja och många däckar också... LOL.
Okej..men de flesta där verkar vara upptagna så de har sambo/flick/pojkvänner har jag för mig..
Jag var på många efterfester en gång i tiden
Det var när ingen ville gå hem så man gick hem till den som bodde närmast. Tömde barskåpet, snackade och diskuterade, ev flörtade om det fanns möjlighet. Ofta blev det ett par som hade en flört på gång och som övriga försökte underlätta genom att inte bryta upp för kvällen. Ex den ena tjejen stannade för att den kompisen var uppvaktad men ännu inte hade fått ett avslut i form av ett telefonnummer. Det var sällan någon som fick ligga (läs: ville ligga) just den kvällen eftersom lägenheten var full med folk och folk hann bli rejält trötta efter lång utekväll. Men kvällen hade oftast varit lyckad och ingen ville hem. Efterfest med kollegor blev oftast blöt och handlade mycket om "chefen sa si eller så". Men roligt var det oftast.