• Anonym

Vad gör man på efterfest?

Vad gör man på efterfest?

• Svar på tråden Vad gör man på efterfest?
  • Snöankan

Jag tycker efterfest är ungefär som förfest fast mindre musik och lite lugnare. 

Tycker förövrigt att det är helt vidrigt med personer som är i förhållanden som strular runt på jobbfester. Det är inte vanligt på mitt jobb men det händer ändå och helt ärligt så undviker jag de större jobbfesterna (de där man åker bort med övernattning) på grund av detta. Inte för att jag känner att jag själv är i riskzonen utan för att jag helt enkelt blir äcklad när jag ser en kollega som jag betraktat som "schysst kille" hångla med 2 olika tjejer, ha sex med den ena och 2 dagar senare bloggar om en mysig morgonpromenad med flickvännen. 

• Anonym

Håller med nr 10. Min man var på firmafest för något tag sedan och han berättade att det minsann hände både det ena och det andra med personer som var gifta och hade sina män/fruar och barn hemma

• Anonym (ingen skillnad)
    Snöankan skrev 2011-12-16 06:42:14 följande:
    Jag tycker efterfest är ungefär som förfest fast mindre musik och lite lugnare. 

Tycker förövrigt att det är helt vidrigt med personer som är i förhållanden som strular runt på jobbfester. Det är inte vanligt på mitt jobb men det händer ändå och helt ärligt så undviker jag de större jobbfesterna (de där man åker bort med övernattning) på grund av detta. Inte för att jag känner att jag själv är i riskzonen utan för att jag helt enkelt blir äcklad när jag ser en kollega som jag betraktat som "schysst kille" hångla med 2 olika tjejer, ha sex med den ena och 2 dagar senare bloggar om en mysig morgonpromenad med flickvännen. 
    Anonym skrev 2011-12-16 06:46:34 följande:
    Håller med nr 10. Min man var på firmafest för något tag sedan och han berättade att det minsann hände både det ena och det andra med personer som var gifta och hade sina män/fruar och barn hemma
    Samma här, avskyr otrogna äckel helt enkelt och när jag ifrågasatte två som 'bara' hånglade så blev jag ansedd som torrboll Men det tar jag gärna, hellre trogen torrboll än otroget svin.

Men, det reder sig nog snart, för snart har alla på mitt jobb skilt sig och gift sig med en kollega och då blir det ju svårt att strula runt på firmafester
  • Anonym (Kille91)
    Anonym (ingen skillnad) skrev 2011-12-16 06:30:42 följande:
    DET gör ingen skillnad har jag fått lära mig på mitt nuvarande jobb :-/ Men jag hoppas de på ditt jobb har mer vett även efter att de druckit lite.

hoppas det :S blir ju orolig!
  • SHAKAWKAW

Man fortsätter dricka, tar det lugnt och varvar ner efter festen/krogen. Sedan däckar man.

• Anonym (Kille91)
    SHAKAWKAW skrev 2011-12-16 14:36:55 följande:
    Man fortsätter dricka, tar det lugnt och varvar ner efter festen/krogen. Sedan däckar man.
    sover man över hos den man har efterfest hos?
  • SHAKAWKAW
    Anonym (Kille91) skrev 2011-12-16 14:37:55 följande:
    sover man över hos den man har efterfest hos?
    Nej, det behöver man inte göra. Det är frivilligt, så länge han/hon som bor där tillåter det. Själv tycker jag det är skönare att senare ta en taxi/buss hem.
  • Anonym (Kille91)
    SHAKAWKAW skrev 2011-12-16 14:39:21 följande:
    Nej, det behöver man inte göra. Det är frivilligt, så länge han/hon som bor där tillåter det. Själv tycker jag det är skönare att senare ta en taxi/buss hem.

ok de flesta här verkar bo i närheten och jag skulle tro att folk drar vid 4-5..träffas man dagen efter för nåt speciellt??
  • SHAKAWKAW
    Anonym (Kille91) skrev 2011-12-16 14:44:59 följande:
    ok de flesta här verkar bo i närheten och jag skulle tro att folk drar vid 4-5..träffas man dagen efter för nåt speciellt??
    Nja, varför skulle alla träffas dagen efter?

Du får väl träffa vem du vill, det behöver inte vara alla som umgicks på efterfesten. Förlåt, ta inte illa upp nu, men skojar du med oss eller vet du verkligen ingenting om efterfester..?
  • Kjell2
    Anonym (Kille91) skrev 2011-12-16 14:44:59 följande:
    hur tror du man mår dagen efter en efterfest fram till 4-5? Huvudintresset är att bli kvitt sina inflamerade hårrötter, få i sig vätska och en pizza! Sju episoden av Glamour är också en bra sysselsättning.
Svar på tråden Vad gör man på efterfest?