• Anonym (orolig)

Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...

Imorse kom min sambo ned med sin morgonrock på sig och på det hängde ett långt blont hårstå från den. Jag frågade vart det kom ifrån och då svarade han jag vet inte. Det var ju spännande att det sitter på din morgonrock sa jag och var sen helst tyst.
    Han fortsätter som vanligt att prata med mig och vårt barn, jag är helt tyst. Efter ett tag frågar jag vad han tycker att jag ska tro när jag såg det där hårstrået. Då exploderar han och frågar om jag är dum i huvudet och att han är så trött på mig och inte orkar med mig längre.

Men allvarligt, vad skulle DU tänka/tro om du hittade ett långt blont hårstrå på din sambos/mans morgonrock när du själv har kort, svart hår?

• Svar på tråden Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...
  • Anonym (orolig)

Tack för era svar!! Jag är en svartsjuk person och det är skitjobbigt för både mig och honom. Saken är den att jag precis fått reda på att jag har kondylom och jag har inte varit otrogen, däremot har jag haft kondylom för ca 10 år sen och jag är osäker på om det är samma som kommit tillbaka eller om det är nytt...
    Jag har inte haft ngn väninna här med långt blont hår, hans mamma är kort och mörkhårig... Jag överreagerar säkert som ni säger! Tack igen, ibland är det bra att någon säger till en på skarpen när man är ute o cyklar!

• Rakad Apa

TS, är det möjligtvis så att du lider av sjuklig svartsjuka?

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (nä)

Jag tänker aldrig på var hårstrån kommer ifrån. Brukar din sambo vara otrogen, så visst kanske han träffat nån med långt blont hår.

Å andra sidan kan det komma från nån släkting eller vän som varit hemma hos er, eller från nåt offentligt ställe ni varit på. Du kan ju själv få dom på dig ifall du åker buss, hämtar på dagis, provar kläder eller går på jobbet?!

• Anonym (p)

om du vanligtvis är svartsjuk, kan jag verkligen förstå att han exploderar över ett hårstrå. själv är jag helt allergisk mot svartsjuka och skulle inte stå ut en sekund om min man var det - är det ngt som förstör ett förhållande, så är det svartsjuka (mitt ex var det, vilken mardröm!) du måste ha tillit till din man - har du inte det, är det ngt som är fel och ni kanske ska ta reda på vad det är

• Regnig måndag
    Anonym (orolig) skrev 2011-12-16 10:12:56 följande:

Tack för era svar!! Jag är en svartsjuk person och det är skitjobbigt för både mig och honom. Saken är den att jag precis fått reda på att jag har kondylom och jag har inte varit otrogen, däremot har jag haft kondylom för ca 10 år sen och jag är osäker på om det är samma som kommit tillbaka eller om det är nytt...
    Jag har inte haft ngn väninna här med långt blont hår, hans mamma är kort och mörkhårig... Jag överreagerar säkert som ni säger! Tack igen, ibland är det bra att någon säger till en på skarpen när man är ute o cyklar!

Sök hjälp!
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Hannah76

Vad gör du för att minska din svartsjuka?

Det du håller på med är det säkraste sättet att förlora någon på.

Hårstrån fastnar på alla från överallt. Man tappar ju typ 100 hårstrån per dag, fatta vad de sprider sig.
  • Modesty Blaise

Om du hade googlat så hade du kunnat läsa att kondylom kan komma tillbaka efter väldigt många år. Ett samtal till rådgivningen hade gett dig samma information. Är det inte bättre för dig och din man att du tar ansvar för och kollar upp sådant i stället för att sitta och anklaga honom för otrohet?
  • Anonym

Eh, TS, sök hjälp - seriöst alltså.

• Anonym

Hårstrån kommer väl in hur lätt som helst. Jag skulle inte vara orolig över det.

Nästa gång du känner svartsjuka, gör precis tvärtemot det du vill göra. Mest troligt vill du inte ge honom en kram? Gör det ändå och säg inget om dina funderingar och känslor. Att ge honom en spontankram stärker ert förhållande som verkar rätt skört just nu med tanke på din svartsjuka och hans "explosion
    ".
    Ge inte utlopp för din svartsjuka. Jag har gjort så att jag inte ens erkänner för mig själv att jag blir svartsjuk, det har fungerat jättebra. Jag var sjukligt svartsjuk i min förra relation och det var jobbigt för både honom och mig. Nu vet jag hur jag ska hantera det och är svartsjuk ytterst, ytterst sällan och då ger jag inte uttryck för det.

Svar på tråden Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...