• Anonym (orolig)

Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...

Imorse kom min sambo ned med sin morgonrock på sig och på det hängde ett långt blont hårstå från den. Jag frågade vart det kom ifrån och då svarade han jag vet inte. Det var ju spännande att det sitter på din morgonrock sa jag och var sen helst tyst.
    Han fortsätter som vanligt att prata med mig och vårt barn, jag är helt tyst. Efter ett tag frågar jag vad han tycker att jag ska tro när jag såg det där hårstrået. Då exploderar han och frågar om jag är dum i huvudet och att han är så trött på mig och inte orkar med mig längre.

Men allvarligt, vad skulle DU tänka/tro om du hittade ett långt blont hårstrå på din sambos/mans morgonrock när du själv har kort, svart hår?

• Svar på tråden Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...
  • Svedski
    Anonym (Tappar hår) skrev 2011-12-16 11:37:42 följande:
    Undrar om det är ngt typiskt för rött hår då... 
    Tappar hår något otroligt mycket ( har alltid gjort det)
    Det är så illa att min man får med sig mina hårstrån till jobbet och jag tror till och med att hans medarbetare fått med sig ngt av dem hem någon gång också  (hoppas inte det ställt till med något hemma hos dem bara)....
    Haha, mitt röda hår är dock färgat, och jag har haft rött längre än jag bott i den här lägenheten, men när jag bodde hemma färgade jag ofta och i många extrema färger. Kunde hitta hårstrån av en färg jag inte haft på flera år när jag storstädade rummet ibland.

Så där kan hårstrået också komma ifrån, ts, de som bodde där innan eller liknande!

Svartsjuka är hemskt, jättejobbigt. Jag klarar mig rätt bra från det, men det kommer ibland. Bästa sättet att inte vara avundsjuk är att villkorslöst lita på sin partner. Det är dock lättare sagt än gjort, men om man inte ägnar det hela så mycket uppmärksamhet samt hela tiden försöker tänka "rätt" så går det. Typ, nu är min pojkvän ute på krogen med sina gamla klasskompisar. Jag vet att han inte kommer göra något dumt, och om jag börjar fundera på om han kanske skulle göra det så får jag upp bilder i huvudet och blir nojig. Alltså försöker jag inte tänka på vad de gör.

Om han sitter och snackar med en tjej försöker jag sätta mig in i situationen. Hur tänker jag när jag snackar med en annan kille? Jag tycker oftast att det bara är en trevlig kille som det är kul att snacka med, jag försöker inte få honom i säng. Så troligen tänker min kille samma sak, att det är en trevlig tjej, men han vill ju mycket hellre ha mig.
  • Anonym

Skulle nog tänka tanken någon sekund men utgå ifrån att det följt med från den gemensamma tvättstugan. Vi har hittat manssockor bland den rena tvätten som inte varit min mans =P

• Anonym

Ja förutom tvättstugan är det ju heller inte ovanligt att hårstrån följer med från jobbet, tunnelbanan, bussen osv. Kanske är det så att du inte litar på honom i grunden? Hade jag hittat ett obekant hårstrå så innanför min sambos kalsonger skulle jag inte ens tänkt ordet "otrohet"!!

• Eerie
    Anonym (orolig) skrev 2011-12-16 09:58:17 följande:
    Men allvarligt, vad skulle DU tänka/tro om du hittade ett långt blont hårstrå på din sambos/mans morgonrock när du själv har kort, svart hår?
    jag hade antagit att nån fått med sig det in utifrån, typ från sätet på bussen eller åt, att det hamnat på nån möbel och sen på morgonrocken.
    hade jag inte litet på min partner hade jag inte valt att leva med honom.
  • Anonym (MJÖLK)

Lugna ned dig, det är bara ett hårstrå, det kan ha följt med från var som helst och betyder antagligen absolut ingenting.

Jag hittade en gång ett blått linne som inte var mitt i min och mitt ex garderob, han påstod att det måste ha varit någon på någon av våra fester som lagt det där och jag var mycket fundersam men hade ingen anledning att tro att han var otorgen, jag tror det inte idag heller 5 år senare men underligt var det.

Calm down.

• LitetBus

Jag hittade blonda hårstrån på sambons strumpor fastän vi båda är brunetter, reagerar knappast på det man kan ju dra med sig hårstrån hem lite varstans ifrån!

• Anonym (Moa)

Det hände mig precis samma sak idag. Precis efter att jag hade läst den här tråden så hittade jag ett långt rödbrunt hårstrå invirat i gylfen på min killes arbetsbyxor Obestämd Själv har jag axellångt platinablont hår. Jag är höggravid och vårt sexliv har klingat av rejält för han tycker att det är otäckt och avtändande att ha sex när jag är så gravid. Överallt så läser man ju att just under graviditet och efter graviditet är män otrogna. En del av mig tänker som dig TS, hur faan hamnade det hårstået på det viset om han inte har fått sig en avsugning nyligen?!  Den rationella delen tänker att dom ju delar toalett på jobbet alla och hårstrån kan ju flyga omkring, räcker att någon borstat håret på toa före honom.
    Jag kan inte anta att han varit otrogen bara baserat på ett hårstrå. Men lite osäker blir man allt så jag förstår dig TS!

• Anonym (före dettan)

Lita på din intuition. Har du tidigare haft problem med otrogna män så är det lätt att du faktiskt har dragits till "typen" igen. Tänk efter. Hur är er relation. Underhåller ni den? Möter han upp på dina förslag. Tar han initiativ till samvaro? Har ni tillsammans fått hjälp att utveckla en metod för hur ni ska agera för att din självkänsla och tillit ska få etablera sig i lugn och ro? Att han blir arg verkar konstigt om han känner till din problematik. Arg blir man också om man är en fegis som faktiskt har fler relationer i det tysta.. Har varit med om det själv. Det kan vara en härskarteknik från hans sida för att få dej att ta på dej skulden. Och har du redan blivit bedragen så är dina sensorer väldigt känsliga. Lita på dej själv. Svartsjuka kan ju vara befogad. Men det kan ju också bero på andra problem i er relation som ni sopar under mattan. Kram och lycka till!!

• Anonym (orolig)
    Anonym (Moa) skrev 2011-12-16 22:35:32 följande:
    Det hände mig precis samma sak idag. Precis efter att jag hade läst den här tråden så hittade jag ett långt rödbrunt hårstrå invirat i gylfen på min killes arbetsbyxor Obestämd Själv har jag axellångt platinablont hår. Jag är höggravid och vårt sexliv har klingat av rejält för han tycker att det är otäckt och avtändande att ha sex när jag är så gravid. Överallt så läser man ju att just under graviditet och efter graviditet är män otrogna. En del av mig tänker som dig TS, hur faan hamnade det hårstået på det viset om han inte har fått sig en avsugning nyligen?!  Den rationella delen tänker att dom ju delar toalett på jobbet alla och hårstrån kan ju flyga omkring, räcker att någon borstat håret på toa före honom.
    Jag kan inte anta att han varit otrogen bara baserat på ett hårstrå. Men lite osäker blir man allt så jag förstår dig TS!
    Nä man kan inte anta otrohet baserat på ett hårstrå men jag är en sån person som ser något o sen tänker massor o länge och sen börjar fantasin att flöda....mycket dumt! Frågade du honom någonting eller var du smartare än mig o inte nämnde det? Hoppas att det bara var någon som borstat håret innan på toaletten och som han sen besökte!
  • Anonym (Moa)
    Anonym (orolig) skrev 2011-12-16 22:47:54 följande:
    Nä man kan inte anta otrohet baserat på ett hårstrå men jag är en sån person som ser något o sen tänker massor o länge och sen börjar fantasin att flöda....mycket dumt! Frågade du honom någonting eller var du smartare än mig o inte nämnde det? Hoppas att det bara var någon som borstat håret innan på toaletten och som han sen besökte!
    Nej smartare är jag nog inte! Jag nämnde tråden för honom och tog honom sedan in på toan där hans arbetsbyxor hängde, så sa jag något i stil med att "tur att jag inte baserar det på ett hårstrå endast, då hade du varit jävligt busted nu!" Han skrattade åt det med mig sen så frågade han om jag trodde att han var otrogen och vi gick igenom lite sådana tankar. Hade han bara viftat bort det så hade jag säkert grunnat på det ännu.
    Jag är precis som du, tankarna maler och maler, är verkligen jättehemskt! Man hade ju helt klart valt att bortse från såna saker om man bara kunde!
  • Anonym

okej att hitta ett hårstrå.. då kanske man frågar om det såklart... inte så konstigt
    Men reaktionen du fick från din man var ju väldigt skum...
    DÅ möjligtvis hade jag blivit misstänksam på riktigt...

• Anonym (orolig)
    Anonym (före dettan) skrev 2011-12-16 22:44:30 följande:
    Lita på din intuition. Har du tidigare haft problem med otrogna män så är det lätt att du faktiskt har dragits till "typen" igen. Tänk efter. Hur är er relation. Underhåller ni den? Möter han upp på dina förslag. Tar han initiativ till samvaro? Har ni tillsammans fått hjälp att utveckla en metod för hur ni ska agera för att din självkänsla och tillit ska få etablera sig i lugn och ro? Att han blir arg verkar konstigt om han känner till din problematik. Arg blir man också om man är en fegis som faktiskt har fler relationer i det tysta.. Har varit med om det själv. Det kan vara en härskarteknik från hans sida för att få dej att ta på dej skulden. Och har du redan blivit bedragen så är dina sensorer väldigt känsliga. Lita på dej själv. Svartsjuka kan ju vara befogad. Men det kan ju också bero på andra problem i er relation som ni sopar under mattan. Kram och lycka till!!
    Det är lite så jag känner, att jag dels dras till dessa personer men också att mina sensorer är väldigt känsliga. Han vet absolut om det men tycker precis som jag att han inte ska straffas för vad andra gjort innan han träffade mig. Vi skulle nog behöva en bra metod för att hantera sånt här men jag vet inte hur vi ska komma dit då han anser att det är mitt problem som jag ska lösa, vilket jag kan hålla med om till viss del (han har ju på ett sätt valt mig TROTS att han vet att jag är sån här och då kanske vi kan hjälpas åt när jag faller dit) . Det där med härskarteknik har jag varit med om från alla de innan som varit otrogna och jag har så svårt att skilja på när det utövas eller om det bara är ren ärlighet... Jag har haft rätt i min instinkt alla andra gånger det har handlat om otrohet så jag vet inte vad jag ska tro nu. Tack för ditt svar i alla fall! Kram!
  • Thalis
    Anonym (orolig) skrev 2011-12-16 09:58:17 följande:
    Imorse kom min sambo ned med sin morgonrock på sig och på det hängde ett långt blont hårstå från den. Jag frågade vart det kom ifrån och då svarade han jag vet inte. Det var ju spännande att det sitter på din morgonrock sa jag och var sen helst tyst.
    Han fortsätter som vanligt att prata med mig och vårt barn, jag är helt tyst. Efter ett tag frågar jag vad han tycker att jag ska tro när jag såg det där hårstrået. Då exploderar han och frågar om jag är dum i huvudet och att han är så trött på mig och inte orkar med mig längre.

Att hår flyger och fastnar på kläder!!!
    Mamma till A, A, A och V.
  • Svedski
    Anonym (orolig) skrev 2011-12-16 23:04:38 följande:
    Det är lite så jag känner, att jag dels dras till dessa personer men också att mina sensorer är väldigt känsliga. Han vet absolut om det men tycker precis som jag att han inte ska straffas för vad andra gjort innan han träffade mig. Vi skulle nog behöva en bra metod för att hantera sånt här men jag vet inte hur vi ska komma dit då han anser att det är mitt problem som jag ska lösa, vilket jag kan hålla med om till viss del (han har ju på ett sätt valt mig TROTS att han vet att jag är sån här och då kanske vi kan hjälpas åt när jag faller dit) . Det där med härskarteknik har jag varit med om från alla de innan som varit otrogna och jag har så svårt att skilja på när det utövas eller om det bara är ren ärlighet... Jag har haft rätt i min instinkt alla andra gånger det har handlat om otrohet så jag vet inte vad jag ska tro nu. Tack för ditt svar i alla fall! Kram!
    Kanske är det ditt problem, men eftersom ni har en relation så hänger ju era problem ihop. Om min snubbe mår dåligt för att han inte trivs på jobbet, så mår ju jag också dålig. Även om jag inte kan göra något åt hans jobbsituation, så måste jag ju ändå stötta honom och försöka hjälpa honom att lösa problemet.

Visst är det ditt problem att du lätt blir sotis och misstänksam, men eftersom just ni är ihop så är det ju ett problem för honom också, och han måste ju hjälpa dig och stötta dig. Det innebär inte att det är HAN som ska lösa problemet, men du måste ju känna att du inte kämpar ensam, utan att han hjälper dig. Hur mycket har ni snackat om det här?
  • Toppen9

Hittade ett gäng mörka långa hårstrån i soffan hos min dåvarande kille och frågade om han hade haft besök av x och y (våra vänner) men han brusade upp och sa att det hade han inte och att det var mitt eget hår :-P jag hade då blonderat och hälften så kort hår som stråna jag hittade.
    Insåg att han var otrogen och rätt snart erkände han det med.

• Lynx lynx

Dumma ajfån!

Jag hittade säkert 20 bruna, lockiga, långa hårstrån i min f.d killes säng efter han hade varit ute en kväll. (jag är blond) Han erkände otroheten efter konfrontation.

Svar på tråden Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...