Anonym (Tappar hår) skrev 2011-12-16 11:37:42 följande:
Undrar om det är ngt typiskt för rött hår då...
Tappar hår något otroligt mycket ( har alltid gjort det)
Det är så illa att min man får med sig mina hårstrån till jobbet och jag tror till och med att hans medarbetare fått med sig ngt av dem hem någon gång också (hoppas inte det ställt till med något hemma hos dem bara)....
Haha, mitt röda hår är dock färgat, och jag har haft rött längre än jag bott i den här lägenheten, men när jag bodde hemma färgade jag ofta och i många extrema färger. Kunde hitta hårstrån av en färg jag inte haft på flera år när jag storstädade rummet ibland.
Så där kan hårstrået också komma ifrån, ts, de som bodde där innan eller liknande!
Svartsjuka är hemskt, jättejobbigt. Jag klarar mig rätt bra från det, men det kommer ibland. Bästa sättet att inte vara avundsjuk är att villkorslöst lita på sin partner. Det är dock lättare sagt än gjort, men om man inte ägnar det hela så mycket uppmärksamhet samt hela tiden försöker tänka "rätt" så går det. Typ, nu är min pojkvän ute på krogen med sina gamla klasskompisar. Jag vet att han inte kommer göra något dumt, och om jag börjar fundera på
om han kanske skulle göra det så får jag upp bilder i huvudet och blir nojig. Alltså försöker jag inte tänka på vad de gör.
Om han sitter och snackar med en tjej försöker jag sätta mig in i situationen. Hur tänker jag när jag snackar med en annan kille? Jag tycker oftast att det bara är en trevlig kille som det är kul att snacka med, jag försöker inte få honom i säng. Så troligen tänker min kille samma sak, att det är en trevlig tjej, men han vill ju mycket hellre ha mig.