• Anonym (orolig)

Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...

Imorse kom min sambo ned med sin morgonrock på sig och på det hängde ett långt blont hårstå från den. Jag frågade vart det kom ifrån och då svarade han jag vet inte. Det var ju spännande att det sitter på din morgonrock sa jag och var sen helst tyst.
    Han fortsätter som vanligt att prata med mig och vårt barn, jag är helt tyst. Efter ett tag frågar jag vad han tycker att jag ska tro när jag såg det där hårstrået. Då exploderar han och frågar om jag är dum i huvudet och att han är så trött på mig och inte orkar med mig längre.

Men allvarligt, vad skulle DU tänka/tro om du hittade ett långt blont hårstrå på din sambos/mans morgonrock när du själv har kort, svart hår?

• Svar på tråden Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...
  • Caramella
    Modesty Blaise skrev 2011-12-16 10:22:19 följande:
    Om du hade googlat så hade du kunnat läsa att kondylom kan komma tillbaka efter väldigt många år. Ett samtal till rådgivningen hade gett dig samma information. Är det inte bättre för dig och din man att du tar ansvar för och kollar upp sådant i stället för att sitta och anklaga honom för otrohet?
    Precis! Det kan komma tillbaka o gör det oftast....
  • Anonym

Ärligt talat ts, har du sökt psykologhjälp för din svartsjuka? Jag vet som sagt hur det är och fick hjälp och vet idag hur jag ska hantera det.

• Modesty Blaise

Jag har så oändligt svårt att förstå att det finns människor som orkar leva ihop med sjukligt svartsjuka personer. Jag hade inte klarat det en kvart. Tänk att komma in i köket, plocka fram osten, hämta tidningen och sedan sätta sig ner vid bordet samtidigt som partnern sitter där och har lokaliserat ett främmande hårstrå på morgonrocken. 

Maken: "Var kommer hårstrået ifrån?" sagt med återhållen ilska
    Jag: "Va? Är det hår på osten?" tar fram läsglasögonen och studerar noga
    Maken: "Spännande att det sitter på din morgonrock..."sarkasm overload, tiger sedan med sårad blick 
    Maken: tiger 
    Maken: "Vad tycker du att jag ska tro när jag ser det där hårstrået?!" uppfordrande, anklagande, sårad blick 
    Jag: "Att du borde söka lite hjälp hos psykiatrin?"
    Maken: "Fy fan alltså, här sitter jag med vårtor på snoppen och där sitter du med en halv peruk som trillat av din senaste blondin och du har mage att smäda mig och mina könsvårtor på det sättet? Jag är kränkt! Var knullade ni? I MIN säng, va? Visst var det i min säng? Äckel! Jag hatar dig, jag hatar att jag älskar dig! Jag älskar dig och du är inte värd mig! Jag älskar dig..." snyftar okontrollerat

Drömmer

• Svedski

Jag kan hitta konstiga hårstrån både i mina och min sambos underkläder, de kommer förmodligen dit när vi använder den gemensamma tvättstugan. För övrigt kan jag berätta att alla våra dammtussar i lägenheten är röda. Det beror delvis på att den röda mattan hårar, men ungefär lika mycket på att jag hårar (har rött hår). Så hårstrån är ungefär lika tillförlitliga otrohetstecken som att ett domedagstecken i form av nyår.

• Rakad Apa
    Anonym (orolig) skrev 2011-12-16 10:12:56 följande:

Tack för era svar!! Jag är en svartsjuk person och det är skitjobbigt för både mig och honom. Saken är den att jag precis fått reda på att jag har kondylom och jag har inte varit otrogen, däremot har jag haft kondylom för ca 10 år sen och jag är osäker på om det är samma som kommit tillbaka eller om det är nytt...
    Jag har inte haft ngn väninna här med långt blont hår, hans mamma är kort och mörkhårig... Jag överreagerar säkert som ni säger! Tack igen, ibland är det bra att någon säger till en på skarpen när man är ute o cyklar!

Kondylom går aldrig över, har man väl fått viruset så har man det alltid. Det kan ligga latent men bryta ut till könsvårtor närsomhelst.
    Om din svartsjuka går ut över erat förhållande så måste du ju göra nånting åt saken...
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2011-12-16 10:26:08 följande:
    Hårstrån kommer väl in hur lätt som helst. Jag skulle inte vara orolig över det.

Nästa gång du känner svartsjuka, gör precis tvärtemot det du vill göra. Mest troligt vill du inte ge honom en kram? Gör det ändå och säg inget om dina funderingar och känslor. Att ge honom en spontankram stärker ert förhållande som verkar rätt skört just nu med tanke på din svartsjuka och hans "explosion
    ".
    Ge inte utlopp för din svartsjuka. Jag har gjort så att jag inte ens erkänner för mig själv att jag blir svartsjuk, det har fungerat jättebra. Jag var sjukligt svartsjuk i min förra relation och det var jobbigt för både honom och mig. Nu vet jag hur jag ska hantera det och är svartsjuk ytterst, ytterst sällan och då ger jag inte uttryck för det.
    Tack för ditt råd! Och till er andra, ja jag har sökt för min svartsjuka och jag vet vad den bottnar i. Bland annat har jag blivit utsatt för otrohet i tidigare relationer där de har knullat i vår gemensamma säng (det är från en sådan otrohet jag fått mina kondylom från början) så jag kan säga att jag är ständigt på min vakt och letar tecken och jag vet att det är helt fel för min nuvarande sambo är inte de andra svinen och jag vet att det är fel att straffa honom för det. Jag försöker att inte låta det ta över men ibland är det svårt och jag faller tillbaka. Jag har abslout inte anklagat honom för kondylomen, däremot har han ifrågasatt mig. Till er som inte kan förstå hur man kan vara så svartsjuk eller leva ihop med någon som är svartsjuk så säger jag bara skönt för er för det är överjävligt och det är inte något jag önskar min värsta fiende. Tyvärr så är jag funtad så här och jag jobbar med det men ibland tar det som sagt över.
  • Modesty Blaise
    Anonym (orolig) skrev 2011-12-16 11:06:23 följande:
    Tack för ditt råd! Och till er andra, ja jag har sökt för min svartsjuka och jag vet vad den bottnar i. Bland annat har jag blivit utsatt för otrohet i tidigare relationer där de har knullat i vår gemensamma säng (det är från en sådan otrohet jag fått mina kondylom från början) så jag kan säga att jag är ständigt på min vakt och letar tecken och jag vet att det är helt fel för min nuvarande sambo är inte de andra svinen och jag vet att det är fel att straffa honom för det. Jag försöker att inte låta det ta över men ibland är det svårt och jag faller tillbaka. Jag har abslout inte anklagat honom för kondylomen, däremot har han ifrågasatt mig. Till er som inte kan förstå hur man kan vara så svartsjuk eller leva ihop med någon som är svartsjuk så säger jag bara skönt för er för det är överjävligt och det är inte något jag önskar min värsta fiende. Tyvärr så är jag funtad så här och jag jobbar med det men ibland tar det som sagt över.
    Hoppas att det blir bättre för dig och för din man. Livet är på tok för kort och alldeles för roligt för att sitta fast i den sortens känslor du brottas med. Det finns inga garantier för någonting, du kan förstås bli sviken igen, man får liksom leva med den vetskapen och tycka att livet åtminstone är bra så tills dess att något faktiskt har hänt och då får man tackla det. Man klarar sig alltid, också om ens partner hittar en han gillar bättre. 

Förlåt för att jag raljerade lite över er situation. Jag drabbades av ett tics.  
  • Anonym (orolig)
    Modesty Blaise skrev 2011-12-16 11:11:54 följande:
    Hoppas att det blir bättre för dig och för din man. Livet är på tok för kort och alldeles för roligt för att sitta fast i den sortens känslor du brottas med. Det finns inga garantier för någonting, du kan förstås bli sviken igen, man får liksom leva med den vetskapen och tycka att livet åtminstone är bra så tills dess att något faktiskt har hänt och då får man tackla det. Man klarar sig alltid, också om ens partner hittar en han gillar bättre. 

Förlåt för att jag raljerade lite över er situation. Jag drabbades av ett tics.  
    Ingen fara att du raljerat, jag förstår att man kan göra det när man läser det som jag skrivit och man inte vet om bakgrunden (som man oftast inte har en aning om hos ngn som skriver här på fl.) Jag ville bara få lite feedback på mitt agerande och förstår nu att jag överreagerade deluxe! Vi har pratat lite mer om det och vi har kommit fram till var hårstrået antagligen kommer ifrån! Tyvärr kan det vara så att jag förstört för mycket redan och att han verkligen menade att han inte orkar med mig längre så vi får gå skilda vägar iaf. Vi får se när han kommer tillbaka från sin promenad. Tack för att ditt pepp:)
  • Hannah76
    Anonym (orolig) skrev 2011-12-16 11:31:55 följande:
    Ingen fara att du raljerat, jag förstår att man kan göra det när man läser det som jag skrivit och man inte vet om bakgrunden (som man oftast inte har en aning om hos ngn som skriver här på fl.) Jag ville bara få lite feedback på mitt agerande och förstår nu att jag överreagerade deluxe! Vi har pratat lite mer om det och vi har kommit fram till var hårstrået antagligen kommer ifrån! Tyvärr kan det vara så att jag förstört för mycket redan och att han verkligen menade att han inte orkar med mig längre så vi får gå skilda vägar iaf. Vi får se när han kommer tillbaka från sin promenad. Tack för att ditt pepp:)

Det är toppen att du sökt hjälp! Det gynnar ju framförallt dig, men även din partner.

Svartsjuka är förödande. Tar sjukt mycket anergi och förtör så himla mycket.

Hoppas att du snart mår ännu bättre.
  • Anonym (Tappar hår)
    Svedski skrev 2011-12-16 10:40:37 följande:
    Jag kan hitta konstiga hårstrån både i mina och min sambos underkläder, de kommer förmodligen dit när vi använder den gemensamma tvättstugan. För övrigt kan jag berätta att alla våra dammtussar i lägenheten är röda. Det beror delvis på att den röda mattan hårar, men ungefär lika mycket på att jag hårar (har rött hår). Så hårstrån är ungefär lika tillförlitliga otrohetstecken som att ett domedagstecken i form av nyår.

Undrar om det är ngt typiskt för rött hår då... 
    Tappar hår något otroligt mycket ( har alltid gjort det)
    Det är så illa att min man får med sig mina hårstrån till jobbet och jag tror till och med att hans medarbetare fått med sig ngt av dem hem någon gång också  (hoppas inte det ställt till med något hemma hos dem bara)....
Svar på tråden Blont långt hårstrå på min sambos morgonrock...