Anonym skrev 2011-12-16 10:26:08 följande:
Hårstrån kommer väl in hur lätt som helst. Jag skulle inte vara orolig över det.
Nästa gång du känner svartsjuka, gör precis tvärtemot det du vill göra. Mest troligt vill du inte ge honom en kram? Gör det ändå och säg inget om dina funderingar och känslor. Att ge honom en spontankram stärker ert förhållande som verkar rätt skört just nu med tanke på din svartsjuka och hans "explosion
".
Ge inte utlopp för din svartsjuka. Jag har gjort så att jag inte ens erkänner för mig själv att jag blir svartsjuk, det har fungerat jättebra. Jag var sjukligt svartsjuk i min förra relation och det var jobbigt för både honom och mig. Nu vet jag hur jag ska hantera det och är svartsjuk ytterst, ytterst sällan och då ger jag inte uttryck för det.
Tack för ditt råd! Och till er andra, ja jag har sökt för min svartsjuka och jag vet vad den bottnar i. Bland annat har jag blivit utsatt för otrohet i tidigare relationer där de har knullat i vår gemensamma säng (det är från en sådan otrohet jag fått mina kondylom från början) så jag kan säga att jag är ständigt på min vakt och letar tecken och jag vet att det är helt fel för min nuvarande sambo är inte de andra svinen och jag vet att det är fel att straffa honom för det. Jag försöker att inte låta det ta över men ibland är det svårt och jag faller tillbaka. Jag har abslout inte anklagat honom för kondylomen, däremot har han ifrågasatt mig. Till er som inte kan förstå hur man kan vara så svartsjuk eller leva ihop med någon som är svartsjuk så säger jag bara skönt för er för det är överjävligt och det är inte något jag önskar min värsta fiende. Tyvärr så är jag funtad så här och jag jobbar med det men ibland tar det som sagt över.