• Leaaa

Stora bröst!!!

Måste skriva av mig...
    Satt å prata med ett par vänner via msn (grupp samtal). Vi började prata om bröst. Lite allmänt startade allt från att jag klagade över utbudet av stora bh.

Jag kommer att operera mina allt för stora bröst efter att vi fått ett syskon till vår son. Jag kommer INTE att göra det på grund av skönhetsgrej eller för att pryda första sidan på någon tidning. Jag gör det för att jag ska må bra, kunna sova skönt å kunna handla en bh utan att behöva springa häcken av mig. Varför kan inte folk bara ta del av min information?! Varför måste dom säga "lyckliga du som har bubisar" "önska jag hade samma" "f*n va avis jag e på dig" etc....Jag e inte alls lycklig, jag har ont! Min rygg tar stryk, jag sover dåligt (å har sovit dåligt sen jag var ca 17år), jag har svårt att hitta bh som passar. Kan inte folk acceptera att vissa inte ser bröst som nått snyggt. Mina bröst e nått som e jobbigt för mig!!! Blir ibland arg på dom för dom vet att mitt mål e mindre bröst för att jag ska må bra å inte för att jag ska vara snygg etc...jag vet inte varför jag skriver här men skönt käns det å bara skriva av sig...Tack för att du orkat läsa...

• Svar på tråden Stora bröst!!!
  • Pallas

Leaaa: Men, om du har problem får du väl operationen betald av landstinget? Eller är det för lång väntetid kanske?

• Leaaa

Pallas, jag ska försöka få det via dom, går det inte eller om det nu e för långa väntetider så kör jag på egen hand

• Anonym (storbystad)

Jag har samma problem som du. Jag har en jääääätttte byst!! E eller F kupa! Jag gick till en allmänläkare och fick en remiss till kirurgen(väntade 8 månader) när jag sen väl kommer till kirurgen tycker jag att jag blir bemött så otroligt oseriöst, att jag helt enkel inte hade tilliten att göra en operation. I samma veva operera min granne sin byst, och hon råkar ut för en massa komplikationer som gör att jag i dagsläget lagt en ev operation på hyllan. Jag ska istället försöka träna upp ryggen och magen för att se vad jag får för resultat. Men roligt är det inte för fem öre..... byxor har jag i storlek 36-38 och överdelar 46-48!!

• oOoJOYoOo

Ja en bröstförminskning skall göras här också inom sinom tid. Jag ska först bli klar med barnafördandet tänkte jag. Har liksom du TS....ont i axlar och nacke. Axlarna för att man nästan aldirg hitta schyssta bH-ar som sitter bra och inte skär in.

Det är ju en fråga om ekonomi också. Genom landstinget tar det väl flera år antar jag.

• elmah

ok nu finns det lite skillnad... de som önskar stora bröst önskar stora å fasta, inte de som hänger *s*

jag vill göra förstoring inte för storlekts skull utan att jag inte vill inte att de ska vara 'tax öron'

• Anonym (storbystad)

Mina bröst är gigantiska men inte "taxöron" på något sätt! Mycket fasta för att vara så stora. Ändå är det jättejobbigt och tungt! Jag skulle definitivt inte rekomendera något att lägga i silikon!!

• Anonym (!)

Strunta i vad andra tycker! Eller tala om för dem att det ger värk, dålig hållning, försämrar rörligheten och gör att man ser 20 år äldre och 20 kg tyngre ut. Det tillverkas inte kläder för stora bröst och riktiga bröst dallrar precis som annat fett gör! Stor byst gör att man ser överviktig ut, i de flesta sammanhang anses man se grotesk och vulgär ut. Ingen tjej med stora bröst skulle kunna bli vanlig modell! Stör mig otroligt på de som bara kan se till porrbranschens ideal..

• Anonym (*)

Vad har du för storlek på BH? Jag får ibland ha allt mellan 80-90 DD. Det kanske inte låter så stort, men jag skäms för dem och vill verkligen operera dem mindre samt lyfta dem. Min sambo förstår verkligen inte det, vilket gör mig lite ledsen då jag faktiskt mår dåligt av dem. Jag har ofta ont i ryggen och hittar aldrig någon bra BH.

Vad krävs för att få det gjort genom landstinget och hur lång är väntetiden? Vad kostar det ungefär om man gör det privat?

TS, självklart ska du göra detta om DU vill det! Lycka till

• Anonym (Tuttis)

Ibland har jag trott att jag var helt ensam med att vara trött på mina stora och tunga bröst. Men tydligen så hade jag fel :) Samma sak här med ömma axlar, ryggvärk osv osv. Jag tränar rygg,mage och axlar fyra dagar i veckan på gym men inte blir det bättre för det. Brösten är alldeles för tunga. Det känns inte så kul att vara i tidiga 20 årsåldern och inte hitta en enda bh som passar och får mig att känna mig fin eller så. Och modet nu ska vi ju inte snacka om? Är det bara jag som har tröttnat på alla dessa gulliga toppar med sömmar som ska sitta under brösten? Dom finns ju överallt! Och jag skulle så gärna önska att jag skulle kunna ta på mig en sån. Men hellre skippar jag det än å ha sömmen rakt över brösten :P

Svar på tråden Stora bröst!!!