• Leaaa

Stora bröst!!!

Måste skriva av mig...
    Satt å prata med ett par vänner via msn (grupp samtal). Vi började prata om bröst. Lite allmänt startade allt från att jag klagade över utbudet av stora bh.

Jag kommer att operera mina allt för stora bröst efter att vi fått ett syskon till vår son. Jag kommer INTE att göra det på grund av skönhetsgrej eller för att pryda första sidan på någon tidning. Jag gör det för att jag ska må bra, kunna sova skönt å kunna handla en bh utan att behöva springa häcken av mig. Varför kan inte folk bara ta del av min information?! Varför måste dom säga "lyckliga du som har bubisar" "önska jag hade samma" "f*n va avis jag e på dig" etc....Jag e inte alls lycklig, jag har ont! Min rygg tar stryk, jag sover dåligt (å har sovit dåligt sen jag var ca 17år), jag har svårt att hitta bh som passar. Kan inte folk acceptera att vissa inte ser bröst som nått snyggt. Mina bröst e nått som e jobbigt för mig!!! Blir ibland arg på dom för dom vet att mitt mål e mindre bröst för att jag ska må bra å inte för att jag ska vara snygg etc...jag vet inte varför jag skriver här men skönt käns det å bara skriva av sig...Tack för att du orkat läsa...

• Svar på tråden Stora bröst!!!
  • KerstiM

Jag vet massvis med tjejer som reducerat sina bröst för att de fått ont i ryggen etc. Av dem jag känner till som opererat brösten så överväger nog de som reducerat. Fast i min generation o i de grupper jag rör mig i, är det ju inte särskilt accepterat att hålla på med silikon etc. Däremot så är det ju av rena häsloskäl man väljer att forma om tuttarna nedåt i storlekarna.

Själv har jag inte mycket till byst att skryta med, hade jag orkat använda BH hade det varit lilla-a-kupor på sin höjd. Men är nöjd ändå. Fast självklart, om man nu bestämde sin bröststorlek själv, skulle jag vilja gå upp någon storlek men det enda man lider av som plattbystad är ju utseendeanknutet, o jag är inte den som hänger upp mitt liv på hur jag ser ut...

Sen ser jag att ni skriver om att inga kläder passar. Men jag tror inte den byststorlek finns som passar alla överdelar. Vissa plagg klär bara dem med jättebyst, andra endast oss plankor, de flesta de som kör B eller C-kupor.

• Anonym (*)

Men hur "mycket" besvär behövs för att få en remiss?

• Jossi78

För mig tog de 8 månader innan jag fick träffa läkare på KS, men när jag väl vart där så får man tid ganska fort!! jag ska göra bröst reducering, förminska asså!! Pga alla problem jag har!!! men innan jag gör de så vill jag ha ett barn till!!! jag fick min remiss ganska lätt på sjukhuset, sa att jag hade problem. RYgg nacke mm!! När man väl kommer till sjukhuset så mäter dom typ brösten & har man stora enligt deras mätningar så får man op betald av landstinget!! Jag hade turn om man säger så, så jag får den betalt!! Kollade själv på en privat klinik & då ligger priset på mellan 40-42 tusen!!!

• yodi

det är jobbigt med stora bröst, har själv 75 F och problem med axlarna plus att jag har svårt att hitta en bh med tillräkligt stora kupor som inte blir för stor kring bröst korgen, och dom man hittar är så tråkiga.

• Pineapple

Jag har också stor byst (70-75H) och jag vill också göra en reduktion så småningom när jag fått de barn jag vill ha.

Vill bara tipsa er så länge om www.bravissimo.com De har väldigt mycket snygga BH i olika färger och stilar till bra priser och de är väldigt snabba med frakt och service. eftersom det ligger i England behöver man inte betala tull heller! :)

• trollnatt

Jag har 95 F hatar mina bröst så fort amning är över med nr tre så ska dom bort efter alla extra kilon är borta med

• Anonym (!)

Jag avskyr också modet, och det har jag gjort länge nu. Jag brukar köpa mammakläder eller herrkläder ibland, eftersom de inte är så små över bysten. Låter som om jag är jättetjock, men jag väger 51 kg. Snacka om provhyttsångest när man släpat in en hel hög med överdelar och allt är för smått! Efter operationen kommer jag att väga flera kilo mindre, ha vanliga damkläder och kunna besöka en badstrand!

• Leaaa

elmah, kom å kän om du inte tror mig men jag har inga taxöron till bröst fast jag har DD kupa! Det är inte för att dom hänger, är fula etc som jag vill förminska dom. Jag tycker om mina bröst precis som dom är men jag tycker inte om deras storlek för den gör mig ont. Den gör så att jag har ont i ryggen och nacken. Det gör så att jag inte kan sova på rygg för mina egna bröst kväver mig. Som jag skrev innan så har inte min kommande operation någonting att göra med skönhet etc. Det e enbart för att jag skall MÅ bra!

Tac ni andra för stöder. Jag kanske ska tillägga att jag gått ner 12kg i vikt å har gått ner mer förrut. nu e jag normal i vikten men mina bröst finns där i sin helhet!

• TriBall

Ja har oxå stora bröst så ja vet hur det känns... Har 75 E!!!
    Det är jättesvårt att hitta bh:ar om man inte kan lägga en förmögenhet på dom!!
    Ja va i en affär i Göteborg som har stora storlekar.. Ja fick betala 530:- för en bh!!!
    Ja har fått beviljat operation, men vill vänta tills efter ja fått de barn ja vill ha!!!
    Så ja vet hur ni har det!!

• biomedbonus

Jo tack jag vet hur det känns!
    Nu efter amning så har mina bröst krymt till 75 D när de var som störst var det E kupa

Svar på tråden Stora bröst!!!