• Leaaa

Stora bröst!!!

Måste skriva av mig...
    Satt å prata med ett par vänner via msn (grupp samtal). Vi började prata om bröst. Lite allmänt startade allt från att jag klagade över utbudet av stora bh.

Jag kommer att operera mina allt för stora bröst efter att vi fått ett syskon till vår son. Jag kommer INTE att göra det på grund av skönhetsgrej eller för att pryda första sidan på någon tidning. Jag gör det för att jag ska må bra, kunna sova skönt å kunna handla en bh utan att behöva springa häcken av mig. Varför kan inte folk bara ta del av min information?! Varför måste dom säga "lyckliga du som har bubisar" "önska jag hade samma" "f*n va avis jag e på dig" etc....Jag e inte alls lycklig, jag har ont! Min rygg tar stryk, jag sover dåligt (å har sovit dåligt sen jag var ca 17år), jag har svårt att hitta bh som passar. Kan inte folk acceptera att vissa inte ser bröst som nått snyggt. Mina bröst e nått som e jobbigt för mig!!! Blir ibland arg på dom för dom vet att mitt mål e mindre bröst för att jag ska må bra å inte för att jag ska vara snygg etc...jag vet inte varför jag skriver här men skönt käns det å bara skriva av sig...Tack för att du orkat läsa...

• Svar på tråden Stora bröst!!!
  • Leaaa

TriBall, skönt! Jag vill också vänta å se om vi kan få ett syskon till Emil. Ska bli super skönt. Innan min farmor gick bort så tog jag upp det med henne. Hon hade också stora bröst å klagade ofta på dom. Dagarna innan hon skulle gå bort sa hon till mig en sak å det var att jag skulle få pengar av henne till att kunna operera brösten på egen hand. Så jag fick pengar av min farmor till detta. Ska försöka få det genom landstinget men det e super skönt å veta att deras nej inte e slutet... Tänker på er alla som får avslag å som inte har råd/möjlihet att gå vidare på egen hand! Jag vet hur ni har det! *kram*

• majssan

Kan inte annat än att hålla med resten....inge kul med stora bobies! Själv har jag 70 E i vanliga fall, när jag ammade blev de 70 G (G=gigantiska). Det allra jobbigaste var nog att inga amnings BH-ar passade...fick köpa större i ryggen för att få en passande kupa ocgh det resulterade ju i att det blen noll och inget stöd. Det är ju ett måste att köpa Bh på bra affärer, men det blir ju dyrt och man hittar ju sällan nått gulligt och sexigt...snarare tantigt!

Näe, en bröstreduktion skulle inte sitta fel...men jag är så rädd för allt som kan gå fel, tappa känsel etc...

Tack för tipset om bravissimo.com !

• Pikku Enkeli

Tack gode gud att det finns folk som vet hur det är att leva med stor byst! Jag får också ofta höra "men du ska inte gnälla, du som har stora bröst". Jag HATAR att få höra det! Jag har ont i nacke och axlar och kan nästintill aldrig hitta en sexig bh och matchande trosa..

Har 75F och 80E på mina bh:ar vilket kanske inte är gigantiskt, men nog väger de en del. Annars skulle jag inte ha så ont i nacken. Nu har jag faktiskt fått tag på en bh som sitter som klippt och skuren SAMT att jag känner mig sexig i den! Yipee!

Jag vet inte heller varför jag skriver här, men det är så skönt att få skriva av sig till nån som fattar vad det handlar om. Inte nån som ger en kommentar a lá: "men säkert att du skulle vilja ha mina små bröst istället". Nä har jag sagt det eller? Jag vill bara slippa ryggont...

• Miss Daisy

En väninna till mig har förminskat sina bröst (via landstinget). När hon väntade på sin operation så fick hon tips av sjukhuset om ett företag i stockholm som syr upp till storbystade kvinnor som har svårt att hitta BH:ar som passar. Man får komma dit och prova, de tar mått och syr efter kundens behov. Gav namnet till en annan kompis som hade problem och hon var jätte nöjd med de BH:ar som hon de sydda åt henne. De kostade runt 600-700 kronor har jag för mig. Ska se om jag kan få namnet på företaget igen så kan jag tipsa er.

• Bijouu

Jag tycker att det är jätteskönt för dig, en av min kompisar förminskade brösten förra året.

• Miss Daisy

Kan tillägga att de gör fina BH:ar som icke är tantiga (om man nu inte vill ha det).

• elmah

leea: eeh nä tack det är bra heheh. jag förstår vad du menar, när jag ammade så var de inte så speciellt stora men större än jag vad van i, och det var sååå jobbigt!

• substance

Huva! Vet hur det känns! Sitter i en bh i storleken 80 F(!) på mig just nu! Är så avundsjuk på alla med tuttar i hanterbar storlek!

Var hittar alla silikonbrudar (de med xxxxl-storlek!) sina bh:ar? Fattar ingenting? Jag hittar då inga!

• elmah

har ni testat att köpa grejer från internet?

• sky1208

jag vet vad du menar. visst är det fint med stora bröst men måste man lida med ryggvärk, att inte hitta rätt bh eftersom de flesta affärna har bara till de som har 'jordgubbars-bröst' och inte som mina 100% natural 'vattenmelon-bröst'.

njaa, om jag kunde vill jag oxå operera bort lite av mina bröst.

stay strong!
    cheers

Svar på tråden Stora bröst!!!