• Leaaa

Stora bröst!!!

Måste skriva av mig...
    Satt å prata med ett par vänner via msn (grupp samtal). Vi började prata om bröst. Lite allmänt startade allt från att jag klagade över utbudet av stora bh.

Jag kommer att operera mina allt för stora bröst efter att vi fått ett syskon till vår son. Jag kommer INTE att göra det på grund av skönhetsgrej eller för att pryda första sidan på någon tidning. Jag gör det för att jag ska må bra, kunna sova skönt å kunna handla en bh utan att behöva springa häcken av mig. Varför kan inte folk bara ta del av min information?! Varför måste dom säga "lyckliga du som har bubisar" "önska jag hade samma" "f*n va avis jag e på dig" etc....Jag e inte alls lycklig, jag har ont! Min rygg tar stryk, jag sover dåligt (å har sovit dåligt sen jag var ca 17år), jag har svårt att hitta bh som passar. Kan inte folk acceptera att vissa inte ser bröst som nått snyggt. Mina bröst e nått som e jobbigt för mig!!! Blir ibland arg på dom för dom vet att mitt mål e mindre bröst för att jag ska må bra å inte för att jag ska vara snygg etc...jag vet inte varför jag skriver här men skönt käns det å bara skriva av sig...Tack för att du orkat läsa...

• Svar på tråden Stora bröst!!!
  • skruttis11

ååå en tråååd för oss med stooora booobs jag har 85ddd å jag ska förminskla mina en aning sen så fort jag har fått bebben har alltid haft stor bröst å alltid haft ont i ryggen av dom
    men sen så kommer alla å säger du ska vara nöjd med dina stora bröst tänk på de som inga har so what

fan bara ge sig ut å springa så blir man jue knockad nea blä

en del ska veck

eller när man ska köpa en snygg b-h fean 300 spänn på en gång *suck* vill kunna köpa b.-h på lindex tex

• Pikku Enkeli

Substance:

De med silicon behöver inte bh på samma sätt, så de har nog inte det problemet.. Man själv behöver ju för stöd. De har mest för att va sexiga o då går det kanske med lite mindre storlek på bh'n eftersom brösten inte rör sig särskilt. Jag skulle kunna ha mindre storlek på vissa om brösten var still, men så ser inte verkliugheten ut.. tyvärr..

• Moomin

Jag gillar iofs mina 75 E/F-bröst och skulle känna mig konstig utan dem. Men visst är det ett helvete att hitta bra BH-ar. Fast jag har hittat fina som håller ordentligt på Miss Mary of Sweden. Dessutom har Chantelle en del fina. Man kostar det så smakar det ju...400-500 per BH

Tänker ibland på hur det skulle vara att kunna gå in på HM och köpa något fint och billigt set bara sådär...men det får fortsätta vara en dröm för HMs grejor passar ju max B-kupor...

• Pikku Enkeli

Jag tror att många med stor byst gillar brösten, samtidigt som man ogillar dom.. Eller det är ju inte brösten man ogillar i sig. Det är besvären de för med sig som är jobbiga. Att inte kunna hitta bh'ar och att man lätt får ont i nacke och rygg.. Vill oxå gå in på H&M och köpa en sexig korsett för 200kr, inte beställa en för 2000kr..

• ImLost

gaaah..själv har jag 85-90 F !!! då har jag gått ner nästan 50 kg i vikt ...enda som har minskat är omfånget inte kupan ...fatta att de är ....långt ner ?! :/

• Kladdis

Om dina bröst är ett problem för dig, alltså inte ett skönhetsproblem, utan som du beskriver; ett problem för din rygg, tycker jag inte att du gör fel.

Jag tror att folk vill stötta dig när de säger sådär, men kanske stöttar de på fel sätt.Jag tror att du vill höra positiva saker om hur det blir efter operationen. Jag vet ju som sagt inte.

Jag har en äldre syster som jag inte känner (tyvärr), hon hade också stora bröst och opererade dem för att hon hade ont i ryggen.

Jag tycker du ska stå på dig. Att ha ont i ryggen är inget man vill ha, speciellt inte sen när man blir äldre heller.

Mvh Kladdis

• Leaaa

Skönt att vi e fler! Som jag skrev innan så tycker jag bara bra om mina bröst som bröst. Men tyvärr så är jag missnöjd med storleken på dom. Att jag e missnöd med storleken förklarar nog all den värk jag har i ryggen å nacken. Sen som ni säger så vore det kul å springa in på h&m å köpa en bh för sisådär 79:90:-

Det var någon som undrade i tråden hur dom med stora bröst (kändisar) hittar sina bh´s. Dom föesta har ingen bh på sig. Jag tror inte att dom har behov av en bh då dom har fastgjutade bröst. Dom flesta köper nog bara en såndär vårtplåster för att skydda bröstvårtan...Men nu e jag ingen kändis å jag vill inte heller ha några fasgjutade silikonbubis. Jag vill ha kvar mina egna bröst fast inte i den mängd som jag har idag.

Trevlig helg på er...

• mammas troll

Jag vet också hur det är att ha stora bröst. Jag är bara 158 cm lång och tidigare hade jag en byst på 80E. Så ni kan ju tänka er hur det såg ut och hur tungt det var...Min husläkare skrev en remsiss till sjukhuset och det var ett års väntetid till bedömning!!! Därefter 3 år kö till operation....Fick tips att jag kunde vända mig till ett mindre sjukhus i skåne och det gjorde jag. Fick tid till bedömning 2 dar senare. Blev opererad 1 månad senare... Vad man ska tänka på innan en bystförminskning samt lyft att man får inte ha övervikt, dom räknar längden minus 100 + 2 kg och att man inte får vara rökare, det har med läkningen att göra. Jag är jättenöjd och det vart värt smärtan efteråt. I 2 månader var dom jätterunda och fylliga pga svullnad. Mina är fortfarnade runda och har inte fått något häng. Blev opererad 2002 01 09.

• Kakan83

mammas troll

Får man lov att fråga vilket sjukhus du gjorde don förminskning ? Jag är själv storbystad och det är min dröm att få en operation. Jag är 170 lång och har F kupa. Har varit sjukskriven för ryggvärk i flera omgångar. Sist sa läkaren till mig att jag skulle byta jobb, men det är ju inte så lätt i dagens läge. Fasta jobb växer inte på träd precis!
    p.s bor själv i skåne, därför jag undrar :)

• Leaaa

mammas troll, lyckliga du som har allt klart nu. *längtar* En sak undrar jag bara. Om man kan bevisa för läkaren el landstinget att ens övervikt inte ändrar på brösten storlek går det att få ja i alla fall? jag har lite övervikt kvar (har allså varit både större å mindre än jag är idag) med långa perioder mellan viktupgången/nedgången. Mina brsöt har ALLTID varit dom samma...Har då alltid fårr ha samma storlek på bh.

• Anonym

Har 85 D i vanliga fall och är jättenöjd... Men nu är det större eftersom jag är gravid nu är de 85 DD.. Men jag kan inte klaga har en syster som väntar på operation för sina 75 F. Hon mår verkligen dåligt över dem..

• milimina

folk med små bröst förstår inte problemen det innebär att ha gigantiska lökar... jag har 80g eller ddd beroende på märke och har haft i princip samma storlek som trettio kilo mindre (f), så hur man än vrider på det är de enorma. jag har ont i axlar och nacke och går hos sjukgymnast för dessa problem, ett kilo bröst är som tjugo för ryggen att bära på och mina väger MKT mer än så per styck...

det finns INGA fördelar med stora bröst. det är vulgärt med urringning eftersom de är så stora att man inte behöver mer uppmärksamhet i det området än man har med en polotröja. lik förbannat anser alla av manligt kön att de är allmän egendom att stirra på så mycket de lyster. vet ni att jag har två kollegor som ALDRIG ser mej i ögonen? jag mår minst lika psykiskt dåligt av detta som de med för små bröst gör, fast av andra orsaker. och såhär har jag haft det sen jag fick dem när jag var elva.

ja, jag ska ansöka om operation så fort jag kan... det som stoppat hittills är att jag inte velat förstöra några chanser till amning med åtminstone ett barn, så om ett par år eller så kanske det kan bli av.

• mammas skatt

Är av precis samma åsikt som du.. Har också för stora bröst som kommer att försvinna den dagen barna födandet är slut.. Har ont, jobbigt, de är i vägen, inga fina BH:ar... TRIST!

• mammas skatt

PikkuEnkeli:
    Läste ditt inlägg om att alla gillar sina bröst innerst inne.. Jag kan ärligt säga att brösten har genom hela mitt Bröst-innehavande liv varit mitt absolut största komplex.. ALDRIG har jag ens tänkt en positiv tanke om dem, utan enbart önskat bort dem.. LEdsen, men jag tillhör inte den skaran du pratar om....

• Pikku Enkeli

CaroThomas:
    Nja du läste nog inte mitt inlägg ordentligt, eftersom du inte förstått vad det stod. Många gillar dem skrev jag, inte ALLA.. Ganska stor skillnad tycker jag..

• Leaaa

Jag tycker om mina brsöt som bröst men inte STORLEKEN på dom! Det e också stor skillnad...Å så gör jag en operation för att just tycka om storleken å få må bra på köpet för jag fick smärtan helt ofrivilligt!

• scarlet76

Hej!!
    Vad härligt det är att höra att det finns fler med samma problem....
    Det kändes befriande Tack!!
    Jag får ofta höra samma sak, jätte jobbigt. Eller ååååå men vi kan gärna byta??!! Gärna för mig om det gick.
    Jag har nu äntligen bokat in en operation.... 21 juni smäller det:)
    38000:- :( Men det är det värt.... Slippa alla sjukskrivningar och alla dyra bh:ar
    Kanske till och med kunna ha tröjor i rätt storlek som sitter bra!!! Jag ska köpa en kavaj det första jag gör efter operationen.... Har aldrig haft någon, för de sitter så jälva dåligt pga för stora bröst........

Stå på dig.... Berätta om smärtan. Det gör jag! En del får sig en tankeställare

Svar på tråden Stora bröst!!!