• Anonym (Nattsvart)

Vilken är din största sorg?

Som rubriken lyder, vilken är ditt livs största sorg?
    Eller "top tre" om du så vill.. 

För mig:

Att jag inte kan få barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 22:37
    Har försökt i många år att bli gravid 6-7
    För mig är det en sorg, jag personligen anser inte att 1-2 år av försök är speciellt mastigt. Men man kan såklart inte jämföra känslor.

Om jag också ska lista top tre så kommer mina följande här:

2. Jag har spenderat stora delar av mitt liv i en "dimma" något jag tror är en slags melankoli som jag lärt mig leva med.

3. Att jag inte kan ha ett normalt sexliv pga att jag blivit sexuellt utnyttjad i tonåren av en så kallad pojkvän. Kan inte njuta av sex och känner mig fruktansvärt äcklig. Det förstår mycket i samlivet.

• Svar på tråden Vilken är din största sorg?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-30 03:53:05 följande:

Min dotter har varit sjuk sedan dagen hon föddes, är fortfarande sjuk efter 16år  och det finns inget jag kan göra mer än se på, hålla om henne och önska att hennes kroppsliga plågoandar blir mina.

Min andra dotter dog 2008 ca 2 månader innan hon skulle födas då det blev strypt syretillförsel i magen och jag höll på att dö pga läkarslarv vid hennes födsel.

Min dotters pappa dog 2009 i tjocktarmscancer efter en 5årig lång och jobbig kamp... han var vår dotters riddare och absoluta hjälte och min vän och absoluta själsfrände.

ja... det är mina 3 värsta. 

Hemskt. Jag hoppas er framtid blir ljusare.
  • Anonym

Att de första 20 åren av mitt liv, och i synnerhet uppväxten, var så miserabla (föräldralös, mobbad, cancer, ätstörningar m.m.). Var så ledsen och rädd när jag var liten och ingen såg mig.
    De åren kommer aldrig igen och det måste jag bara acceptera.

• Anonym (kämpar)

I att mina barn är omhändetagna.för deras far misshandlade mig och jag inte kunde skydda dom från deras pappa. 2 4 Månader efter omhändetagandet lämna min mamma jordelivet,hon var min allra bästa vän och var mitt enda stöd i detta. 3 att min familj ser ner på mig för jag förlorat barnen. 4 den enda som fanns för mig efter mamma dog var mitt ex som jag behövde lämna då han var otrogen mot mig. 2010-2011 var ett helvetes år men nu ska jag uppfylla min och min mammas dröm, att återförenas med mina älskade pojkar. Ska kämpa mig blodig! Gott nytt år alla

• QueenObscene

Det är tragiskt att så många i denna tråd har så stora sorger som egentligen är småsaker och sådant man bara skulle kunna skaka av sig.
    Jag vet att man inte kan "jämföra sorg" - men någon måtta får det vara. Känns kränkande mot personer som verkligen haft det skitjobbigt och kämpar varje dag för att orka...!

• Anonym (lever vidare)

Mitt största sorg är att min älskade mamma som alltid fanns för mig och var min bästa vän gick bort i cancer. Hon fick aldrig se dagen jag tog examen, dagen min sambo och jag gifte sig, dagen mitt andra barn föddes. Mina flickor kommer aldrig ha en mormor som var den snällaste människa på jorden.

Mitt näst största sorg är att min mormor lämnade oss 3 år efter mamma på min födelsedag, dagen jag fyllde 25. Hon fick i alla fall veta att hon blivit gammal mormor för andra gången..

Att mitt tonår gick förlorad då  mammas man var ett alkoholist plus psykiskt sjuk person som misshandlade oss psykiskt. Jag hade inga vänner och var rädd att ngn skulle för veta hur vi hade det hemma. 

• Jennass

Queenobscene: och du är den som har rätten att döma vems sorger som är "värda" någonting? Ge dig. Måste varje tråd i det här forumet bli en hack/svartmålning/mobbningstråd?

• Nossmiarfe

Queenobscene.

En del har dåligt psyke och klarar inte små motgångar och ser det som stora sorger medan andra ser de stora sorgerna när de verkligen möter dem. Alla är vi olika och det beror nog på hur man är som person och hur man hanterar det man möter på livets väg.

• Anonym (Klarabella)

• Min barndom. Växte upp med min mamma som var alkoholist, resten av släkten bodde långt därifrån och jag var hjälplöst utlämnad åt henne.

• Att jag aldrig lyckades få barn och kommer att få leva barnlös.

• Att jag är sjuk sedan många år (fortfarande inte färdigutredd diagnos) med noll arbetsförmåga eller förmåga att göra ens enkla saker som lättare motion, träffa människor och fika, gå i affärer eller resa bort.

• Anonym (Klarabella)

Hm. Min tredje punkt låter kanske lite ytlig men jag menar att jag klarar inte ens av att göra de små sakerna som är roliga för att jag är helt slut. Lever väldigt isolerat och jag var en väldigt social och energisk person innan jag blev sjuk.

• Anonym

Att jag förlorat hela min barndom och tonår på grund av min borderline sjukdom och nu att jag förmodligen inte kan få barn/ har svårt för att bli gravid. 

Svar på tråden Vilken är din största sorg?